Philips giver dig Full HD 3D-oplevelser på dit tv i hjemmet

marts 9, 2010

Phillips tv-apparaters enestående billedkvalitet, lyd og den dragende Ambilight-teknologi muliggør biografoplevelser i hjemmet. Og nu vil Philips også give den ultimative filmoplevelse til alle, som er klar til at fordybe sig i 3D. Phillips præsenterer en række af Full HD 3D Ready tv, inklusive verdens første 3D tv i biografformat.

Phillips 2010 Full HD 3D Ready tv

 Phillips annoncerer nu den ultimative biografoplevelse i hjemmet: fuldt HD 3D tv. Disse tv-apparater bygger på Phillips’ mangeårige prisvindende billedkvalitet og den unikke fordybende effekt fra Ambilight.  Phillips’ bedste tv vil blive Full HD 3D Ready til sommer og Philips lancerer verdens første Full HD 3D Cinema 21:9 TV i biografformat i sensommeren. 

2010 9000 LED-serien og 8000 LED-serien vil også blive Full HD 3D Ready. Begge har aktiv 3D-teknologi, der tillader tv’et at levere en fascinerende fordybende filmoplevelse i 3D. Mere information om Full HD 3D Cinema 21:9 tv-apparatet vil følge i sommeren 2010.


Aktiv 3D-teknologi
Aktiv 3D-teknologien benytter en trådløs sender, som kommunikerer mellem tv’et og de aktive 3D-briller. Senderen synkroniserer blænderne i de aktive 3D-briller med billedet på skærmen og viser henholdsvis det venstre og højre billede ét efter ét, og resultatet bliver en dybdeopfattelse og en fordybende 3D-oplevelse.

3D opgraderingspakke

 

 

En 3D opgraderingspakke vil være separat tilgængelig til tv, der er 3D Ready, således at de forbrugere, der allerede er interesseret i 3D kan nyde 3D filmoplevelser i hjemmet. Pakken indeholder to aktive 3D-briller og en trådløs sender. Aktive 3D-briller kan også købes individuelt, så hele familien kan nyde 3D-oplevelsen sammen.

3D-opgraderingspakken er tilgængelig til Cinema 21:9 samt 32”, 40” og 46” 3D Ready tv-apparater i 9000-serien og 37”, 40”, 46” og 52” 3D Ready tv-apparater i 8000-serien, som lanceres i 2010.



Efterspørgslen på 3D TV
Ligesom med væksten i HD-indhold og HD Ready tv, forventer Phillips, at interessen for 3D-oplevelser i hjemmet vil vokse i takt med tilgængeligheden af indhold. På samme måde som der er flere forskellige måder for forbrugerne at nyde 2D-indhold på, så vil det samme gøre sig gældende for 3D. Små tegn på forbrugernes efterspørgsel begynder at vise sig i form af populariteten af 3D-film i biografen og et spirende udbud af tv-udsendelser i 3D. Denne efterspørgsel forventes at stige de kommende år, og Phillips er klar til at levere den ultimative visuelle oplevelse til de forbrugere, der er interesseret i at nyde 3D på et tidligt stadie i udviklingen. Ved at tilbyde 3D-opgraderingspakken sammen med Full HD 3D Ready tv, giver Phillips en billigere løsning til de, der ønsker at opleve 3D i hjemmet.

Stilfuldt design
9000-serien er tilgængelig i 32, 40 og 46” og udstråler elegance, teknisk præcision og høj præstation. Skærmene har en ramme og base i børstet aluminium, touch control, kanter i rustfrit stål og matchende fjernbetjening – kvalitet i både i form og funktion.

Vil du have den ultimative hjemmebiograf oplevelse, så lad dig opsluge af lyd og billeder fra Phillips 9000 LED-serien.

Produktegenskaber
• Ambilight Spectra 3 intensiverer den visuelle oplevelse
• Full HD TV Perfect Pixel HD Engine for bedste billedkvalitet
• LED Pro giver ekstrem kontrast og klarhed
• Dynamisk skærmkontrast: 10.000.000:1
• 400Hz Klar LCD, 0.5ms for perfekt bevægelses skarphed
• Perfect Natural Motion for ultra smooth gengivelse af Full HD film
• Net TV med Wi-Fi giver populære online services på dit tv
• Føl atmosfæren med 30W RMS og utrolig surround lyd
• Hør hvert et ord med Clear Sound
• Fuld HD 3D Ready tilbyder fuld 1080p opløsning til begge øjne og er bagudkompatibelt
• DLNA PC netværklink til at browse PC og indhold på hjemmenetværket
• Wi-Fi MediaConnect lader dig afspille alle dine PC media-filer på dit tv

 
Philips 8000 LED-serien med Ambilight Spectra 2 and Pixel Precise HD 

Forøg din visuelle oplevelse
• Ambilight Spectra 2 udvider den visuelle oplevelse
• Fuld HD 3D Ready giver en utrolig fordybende oplevelse

Action med betagende detaljer
• Fuld HD TV med Pixel Precise HD giver skarpe detaljer i action
• Fantastiske LED-billeder med lavt strømforbrug
• 200Hz LCD, 1ms performance for exceptionel bevægelsesskarphed
• HD Natural Motion for ultra smooth gengivelse af Full HD film

Imponerende usynlig lyd
• Oplev atmosfæren med 2 x 10W RMS og utrolig surround lyd

Tilslut og nyd verden online
• Net TV med Wi-Fi giver populære online services på dit tv
• DLNA PC Netværk link til at browse PC og indhold på hjemmenetværket

Fuld HD3D Ready
•  8000-serien er Fuld HD 3D Ready og tilbyder fuld 1080p opløsning til begge øjne og er bagudkompatibelt
• 3D-opgraderingspakken indeholder to sæt aktive briller samt en IR receiver

Bedre bæredygtighed
• LED er op til 50 % mere energieffektive end normale LCD tv

Effektivt design
Den sidste generation af Phillips tv er designet til at minimere deres miljømæssige indflydelse ved at øge effektiv produktion og ydeevne.

For Philips betyder det at være ledende i bæredygtighed en fortsat forbedring på vitale områder: formindske energiforbrug, reducere forbrug at materiale i produktion og pakning, reducere brugen af skadelige substanser og forbedre genbrug.

Forskning viser, at energiforbruget er et af de fem vigtigste kriterier for forbrugerne, når de vælger deres nye tv-apparat . Phillips har taget vigtige skridt mod at reducere energiforbruget i både tændt og slukket tilstand. I slukket tilstand er forbruget så lavt som 0 Watt, mens forbruget i tændt tilstand for de fleste Phillips 32” fjernsyn er lavere end 70 Watt. Til sammenligning var forbruget 90 Watt i 2000 og 155 Watt i 2004. Stand by forbruget er nu mindre end 0,15 Watt.

I 2010 forventes det, at EU’s energimærker træder i kraft, og Philips forventer, at mere end 80 % af firmaets tv forventes at opnå en EU-klasse A mærkning i 2014.

Phillips har forpligtet sig til at reducere den miljømæssige belastning fra deres tv-apparater. De brugervenlige brugsanvisninger direkte på skærmen erstatter de traditionelle trykte brugsanvisninger, hvilket betyder en årlig besparelse på omkring 25.000 træer. Anvendelsen af indpakning, der kan genbruges, vil yderligere spare 12.500 træer.

Philips fakta:
Det estimeres, at 15 millioner kg. papir, svarende til 37.500 træer, vil blive sparet ved at skifte til at benytte elektronisk salgsmateriale i forretningerne og elektroniske brugsanvisninger.


 

 

 

Phillips planlægger at udfase farlige materialer blandt andet PCV inden 2011. Phillips tv bliver nu designet med smallere kanter for at reducere brugen af plastic med op til 30 %.

Philips fakta:
Det estimeres, at en reduktion på 750.000 kg. plastik svarer til en besparelse på 750.000 råolie.
 

 

 

Et Phillips 32” tv vejer i dag mindre end 10 kg sammenlignet med en vægt på 17 kg for 10 år siden, hvilket muliggør en mere effektiv distribution.


For yderligere information, kontakt venligst:
Max Hellström – Nordic PR Manager
Philips Consumer Lifestyle
Telephone: +46 708 32 21 05
E-mail: max.hellstrom@philips.com


For billeder og produkt til test, kontakt venligst:
Martin Jensen, Geelmuyden.Kiese
Tlf. 33 95 96 97
E-mail: mje@geelmuyden-kiese.dk  

 




Om Philips

Royal Philips Electronics of the Netherlands er et vidtspændende firma inden for helse og velvære, der fokuserer på at forbedre menneskers liv gennem relevante nyskabelser. Som verdensleder inden for healthcare, livsstil og belysning, integrerer Philips teknologi og design i løsninger med mennesket i centrum, baseret på grundlæggende viden om forbrugerne og varemærke-løftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Holland og Philips har cirka 116.000 ansatte i flere end 60 lande. Med en årsomsætning på ca. 23 milliarder euro i 2009 er koncernen markedsførende inden for hjertebehandling, akutbehandling og hjemmepleje, energieffektive belysningsløsninger og nye belysningsapplikationer, samt livsstilsprodukter der skaber velvære og glæde. Philips har således en stærk førerposition inden for FlatTV, shaving og grooming til mænd, bærbar underholdning og tandpleje. Nyheder fra og informationer om Philips findes på www.philips.com/newscenter, www.philips.dk og http://socialmedianewsroom.philips.dk