Philips Wake-up Light – lyset til alle morgentrætte

november 8, 2010

Solen glimrer ved sit fravær, og vinterens mørke står for døren. Men for nogle er det værre end for andre. Hvis du bor i en by, hvor man ikke ser solen i flere måneder, kan det være en kamp at stå op. Ulrika Frantzen har boet i Longyearbyen på Svalbard i halvandet år. Her bliver solen væk hele vinterhalvåret. Hun klager ikke over vejret eller mørket, men kæmper hver morgen en kamp for at komme ud af sengen.

Ulrika er en af 200 personer, som i de kommende måneder skal teste Philips’ Wake-up Light. Formålet er at undersøge, om en daggrysimulator kan gøre opvågningen mindre ubehagelig for dem, der bor i et af de mest ekstreme miljøer – totalt mørke i månedsvis.

- Hvis man bor her, duer det ikke at have tendens til vinterdepression. Til gengæld er det skønt, når solen kommer tilbage i slutningen af februar. Mørket gør morgenerne hårde, så jeg håber virkelig, at Wake-up Light fungerer for mig, siger Ulrika Frantzen.

- Vi ved, at det er mere naturligt og behageligt at vågne til lys end til lyd. Men vi har aldrig testet Wake-up Light på så mange personer samtidigt, og under så ekstreme forhold. Dette er virkelig den hårdest mulige test for vores produkt, siger Max Hellström, PR Manager i Philips Consumer Lifestyle.

Vækkeur med lys
De fleste synes, at det er nemmere at stå op om sommeren, og at de har mere energi, når der er lyst. Wake-up Light simulerer den effekt, som opstår en sommermorgen, hvor solen langsomt oplyser soveværelset. Lyset fra Wake-up Light øges gradvist en halv time før det indstillede vækketidspunkt og aktiverer dermed kroppens naturlige opvågningsproces. Lyset sender et signal til hjernen, så den begynder at producere energihormonet cortisol. På et indstillet tidspunkt spilles et selvvalgt lydklip med for eksempel skovens fugle, som på behagelig vis vækker dig til en ny dag.

Vågn op til dine yndlingsnumre
En ny funktion er, at du via USB kan overføre lyd og musik og dermed skræddersy din vækningsoplevelse. Philips Wake-up Light kommer med fire naturlige og behagelige opvågningslyde og har indbygget FM-radio. Vil du skifte numre, kan du nemt lægge din egen lyd ind eller bruge de gratis numre, som Philips stiller til rådighed her. Her findes tillige en lydklipssamling, som stimulerer positive følelser, når du vågner.

- Med vores nye Wake-up Light kan du vågne til din favoritmusik. Og skulle du have behov for lidt ekstra morgensøvn, behøver du blot at banke et tilfældigt sted på lampen for at aktivere den smarte snooze-funktion. Gør én, du holder af, lidt mere energisk til vinter ved at forære ham eller hende en Wake-up Light, afslutter Max Hellström.

Philips Wake-up Light HF3485 er allerede i handlen. Vejledende udsalgspris: 1.299 kr.

For mere information om Philips Wake-up Light, klik her.
Følg kampagnen, og mød indbyggerne i Longyearbyen på Facebook, klik her.

For yderligere information om Philips Consumer Lifestyle, kontakt Max Hellström, PR Manager, på telefon, +46 708 32 21 05 eller e-mail, max.hellstrom@philips.com

For billeder og produkter til test, kontakt Martin Jensen, Geelmuyden.Kiese, på telefon
+45 33 95 96 97 eller e-mail, mje@geelmuyden-kiese.dk

Royal Philips Electronics of the Netherlands er et vidtspændende firma inden for helse og velvære, der fokuserer på at forbedre menneskers liv gennem relevante nyskabelser. Som verdensleder inden for healthcare, livsstil og belysning, integrerer Philips teknologi og design i løsninger med mennesket i centrum, baseret på grundlæggende viden om forbrugerne og varemærke-løftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Holland og Philips har cirka 118.000 ansatte i flere end 60 lande. Med en årsomsætning på ca. 23 milliarder euro i 2009 er koncernen markedsførende inden for hjertebehandling, akutbehandling og hjemmepleje, energieffektive belysningsløsninger og nye belysningsapplikationer, samt livsstilsprodukter der skaber velvære og glæde. Philips har således en stærk førerposition inden for FlatTV, shaving og grooming til mænd, bærbar underholdning og tandpleje. Nyheder fra og informationer om Philips findes på www.philips.dk/presse.