Philips styrker sin position på anæstesimarkedet med overtagelsen af Dameca

marts 9, 2011

Amsterdam, Holland, og København, Danmark – Royal Philips Electronics (AEX: PHI, NYSE: PHG) har i dag offentliggjort overtagelsen af Dameca, en global udbyder af anæstesiapparater og andet operationstilbehør. Overtagelsen er et vigtigt skridt i implementeringen af Philips strategi for at udvide sin portefølje med integrerede, avancerede anæstesiløsninger.

Sammen med Philips ekspertise og veletablerede position inden for patientmonitorering, systemer til interventionsbilleddiagnostik og kliniske informatikløsninger udvider Dameca yderligere Philips aktuelle portefølje og giver innovationsmuligheder inden for anæstesirelateret klinisk beslutningssupport. Philips udbyder i øjeblikket anæstesiapparater i udvalgte lande gennem Dixtal Medical, som Philips erhvervede i 2008.

”Overtagelsen af Dameca understreger Philips vækststrategi og ambition om at udvide vores tilbud inden for anæstesibehandling ved at forene vores styrker inden for patientmonitorering, behandling og klinisk informatik,” siger Steve Rusckowski, CEO for Philips Healthcare. ”Damecas anæstesiapparater er et vigtigt supplement til vores aktuelle operationsportefølje og vil gøre os i stand til at tilbyde en integreret løsning, som vil forenkle det kliniske arbejdsflow, forbedre vores kunders bundlinje og hjælpe med at give bedre patientbehandling.”

Dameca blev grundlagt i 1947. Virksomheden har hovedkvarter i København og er en privatejet virksomhed med cirka 70 medarbejdere. Damecas aktuelle produktsortiment omfatter anæstesiapparater, sengestuepaneler, søjle- og brosystemer, flowmålere, patientsug og andet tilbehør. Virksomheden benytter direkte salgskanaler i de nordiske lande og betjener mere end 60 lande globalt gennem forhandlere. Der foreligger ingen oplysninger om overtagelsens økonomiske betingelser.

Hvis du ønsker mere information, kan du kontakte:
Steve Klink
Philips Corporate Communications
Tlf.: +31 20 59 77415
E-mail: steve.klink@philips.com

Pia Lindhe
Philips Corporate Communications Nordics
Tlf.: +46 859852003
E-mail: pia.lindhe@philips.com

Om Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), er en virksomhed med mange aktiviteter inden for sundhed og velvære og med fokus på at forbedre menneskers liv gennem nyskabelser. Som den førende i verden inden for sundhedspleje, livsstil og belysning integrerer Philips teknologi og design i menneske-fokuserede løsninger baseret på fundamental viden om kunderne samtidig med brandets løfte om ”sense and simplicity”. Hovedsædet ligger i Holland, og Philips har 119.000 ansatte i flere end 60 lande. Med en årsomsætning på EUR 25,4 mia. i 2010 er koncernen markedsleder inden for medicinsk udstyr til billeddiagnosticering af hjertesygdomme og akut patientovervågning, energieffektive belysningsløsninger, husholdningsapparater og produkter til personlig pleje samt forbrugerelektronik med en stærk førerposition inden for fladskærms-tv’er, barbermaskiner, trimmere, bærbare underholdningsprodukter og el-tandbørster.

Fremtidsorienterede udtalelser
Denne pressemeddelelse kan indeholde fremtidsorienterede udtalelser med hensyn til Philips finansielle forhold samt forretnings- og driftsresultater og visse informationer om Philips planer og formål med hensyn til disse områder. På grund af deres karakter involverer fremtidsorienterede udtalelser risiko og usikkerhed, fordi de relaterer sig til hændelser, og afhænger af omstændigheder, som sker i fremtiden. Der er således mange faktorer, som kan bevirke, at faktiske resultater og udviklinger afviger væsentligt fra det, som er udtrykkeligt meddelt eller underforstået i disse fremtidsorienterede udtalelser.