Danske mænd: Skæg er mere end en trist morgenrutine

oktober 15, 2012

Glemt alt om, at barbering bare er en trist morgenrutine – i dag anser mere end halvdelen af danske mænd ansigtsbehåring som udtryk for personlig stil. Trenden stiller stadigt større krav til din barbermaskine og skægtrimmer. Med den nye Styleshaver giver Philips et bud på, hvordan man kan lade skægfantasierne få frit løb og trimme skægget eller barbere helt glat.

 

– Man må erkende, at mænd - ligesom kvinder - kan slippe kreativiteten løs og style sig efter humør og stil. Ansigtshår er en undervurderet rekvisit, som man kan lege med og bruge til at forandre sit udseende. Vi oplever i hvert fald en trend om, at mænd kombinerer flere skægstile i stedet for blot at være ham med ”moustachen”, siger Max Hellström, presseansvarlig Philips Consumer Lifestyle.

 

Ifølge Philips Groomingbarometer* opfatter størstedelen af danske mænd ansigtsbehåring som en stilmarkør. Og mændene nøjes ikke med at sætte håret på hovedet, inden de går på date. Næsten en tredjedel griber også trimmeren og ”sætter” skægget. Og hvordan skægget ”sættes”, kommer an på dagens anledning. I hvert fald mener mere end en femtedel af danskerne, herunder både mænd og kvinder, at det fedeste skæg afhænger af lejligheden.

 

 

Udtryk din personlige stil
Philips har taget fat i mændenes ønske om at adskille sig og udtrykke sig gennem skægget og lancerer nu Styleshaveren. På den ene side er Styleshaver en trimmer med 12 forskellige indstillinger, der kan fixe alt fra skægstubbe til en perfekt formet skipperkrans. Vender du Styleshaveren, har du et lige skærehoved, som barberer tæt, og som er udformet for at gøre det enkelt at barbere personlige kanter frem.

 

Med denne to-i-en skægtrimmer og shaver kan du få lige det look, du vil have, og samtidig skære ned på beholdningen af maskiner i toiletskabet.

 

– Philips sætter pris på mænd, som tør prøve noget nyt og vil gerne give alle muligheden for at være kreative med deres skægvækst. Derfor stræber vi altid efter at levere de smarteste groomingprodukter, siger Max Hellström, presseansvarlig i Philips Consumer Lifestyle.

 

Styleshaver fås i butikkerne fra september. Vejledende pris er 899 kroner. Klik her for at se billeder. Følg os gerne på MyNewsdesk

 

* Undersøgelsen blev gennemført af Snabba Svar i maj 2012 blandt 1043 danskere.

Produktinformation

For mere information

Max Hellström, presseansvarlig Philips Consumer Lifestyle

Tel: +46 708 32 21 05

E-mail: max.hellstrom@philips.com

.

For mere presseinformation og billeder

Kristian Riber Kraaer, Geelmuyden.Kiese

Tel: +45 33 95 96 95

E-mail: krk@geelmuyden-kiese.dk

.

Om Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), er en global koncern med et bredt sortiment af produkter til sundhed og velvære med fokus på at forbedre menneskers livskvalitet via kontinuerlig innovation. Philips er førende i verden inden for produkter til sundhed og velvære samt livsstil og teknologi, og tilbyder produkter, tjenester og tekniske løsninger med mennesket i fokus og i overensstemmelse med varemærkeløftet "sense and simplicity". Philips har hovedsæde i Holland og har over 122.000 ansatte i flere end 100 lande. Med en årsomsætning på EUR 22.6 mia. i 2011 er koncernen markedsleder inden for medicinsk udstyr til billeddiagnosticering af hjertesygdomme og akut patientovervågning, energieffektive belysningsløsninger, husholdningsapparater og produkter til personlig pleje samt forbrugerelektronik med en stærk førerposition inden for barbermaskiner, trimmere, bærbare underholdningsprodukter og el-tandbørster. Nyheder fra og informationer om Philips findes på www.philips.dk/presse

.