Bindegal wrestler sparker eksperiment om morgentræthed i gang

november 18, 2012

I starten af oktober annoncerede Philips, at de skulle bruge en forsøgskanin til det ekstreme Philips Wake Up Experiment. Med over 2.000 personer, der erklærede sig villige til at ofre sig i kampen for bedre morgener, viste der sig at være langt større interesse for opgaven end forventet. Eksperimentet går ud på, at en person gennemgår 30 tænkelige og utænkelige vækningsmetoder i jagten på den absolut bedste måde at vågne på.

Jagten på en forsøgskanin er nu indstillet, og eksperimentet kan påbegyndes. Valget faldt på 24-årige musiker Henrik Ljungqvist, som i morges blev udsat for den første ud af 30 måder at blive vækket på. Han blev vækket af en bindegal wrestler, der tidligt om morgenen lavede ægte bryderkast i forsøgskaninens seng.

Henrik Ljungqvist, forsøgskanin.

Foto: Nathalie Cano.

• Jeg har frygtelig svært ved at komme op om morgenen og tænkte, at eksperimentet kunne hjælpe mig til at blive bedre til det. Jeg ved dog ikke helt, hvad jeg er gået ind til, og det tyder på, at eksperimentet bliver helt skørt, men sjovt. Så længe det ikke involverer edderkopper eller slanger, siger forsøgskaninen Henrik.

Flere upassende måder at blive vækket på er helt sikkert i   vente under eksperimentet, som løber frem til 13. december.

• Vækningsmetoderne er ikke alle lige realistiske, men vi tror på, at eksperimentet alligevel kan give mange danskere en bedre morgen. Vi udsender nemlig en ny film hver morgen, så om ikke andet, kan hver dag begynde med et godt grin. Det mener vi, er utrolig vigtigt på denne mørke årstid, siger Carina Franzén, Marketing Manager hos Philips.

Philips Wake Up Experiment er en del af den nordiske lancering af den nye, forbedrede udgave af Philips' Wake-up Light - et vækkeur, der simulerer en solopgang, så du vågner på en naturlig og behagelig måde. Eksperimentet starter d. 14/11 og varer frem til d.13/12. Hver morgen udsendes en ny vækningsfilm. Alle kan deltage i eksperimentet ved at foreslå nye vækningsmetoder, som laboratoriet kan iværksætte.

Følg os på www.wakeupexperiment.com eller www.facebook.com/Philips.WakeUpExperiment

Du kan få yderligere information om Wake Up Experiment ved at kontakte Max Hellström, presseansvarlig for Philips Consumer Lifestyle.

Tlf.: +46 708 32 21 05, E-mail: max.hellstrom@philips.com
Følg os også gerne på MyNewsdesk.

Teamet fra Philips

Carina Franzén, Marketing Manager
Max Hellström, Senior Manager Public Relations
Konstantinos Irina, Nordic Online Marketing Manager