Ny eltandbørste fjerner seks gange så meget plak mellem tænderne

Philips lancerer Flexcare Platinum

april 15, 2013

Philips lancerer Flexcare Platinum - det seneste nye produkt i Philips’ sortiment af soniske eltandbørster. Flexcare Platinum er udviklet for at give en endnu dybere rengøring mellem tænderne end nogen tidligere model takket være et nyt børstehoved. Kliniske studier viser, at den nye Flexcare Platinum fjerner op til seks gange mere plak mellem tænderne sammenlignet med en manuel tandbørste.1 En indbygget tryksensor hjælper brugeren med ikke at trykke for hårdt under børstningen.

Flexcare Platinum fra Philips Sonicare er udstyret med en ny type børstehoved med ekstra lange børstehår, som når dybere ned mellem tænderne og fjerner mere plak sammenlignet med en manuel tandbørste.

Børstehovedet er specielt udviklet til skånsomt og effektivt at fjerne op til seks gange mere plak mellem tænderne. Samtidig rengør og polerer det tændernes overflade samt giver et sundere tandkød på to uger sammenlignet med manuel tandbørstning.1

Flexcare Platinum har Philips’ patenterede soniske teknologi, som kombinerer en høj frekvens med en høj amplitude. Med den soniske teknologi bevæger børstehovedet sig i en fejende bevægelse fra side til side, så der kommer væske ind mellem tænderne og langs tandkødsranden. Dette giver en effektiv og skånsom rengøring.

– Den indbyggede tryksensor gør, at håndtaget vibrerer, hvis man trykker for hårdt under tandbørstningen. Brugeren får besked med det samme og kan på den måde være sikker på, at rengøringen bliver den bedst mulige, siger Matilda Åberg Wennerholm fra Philips Oral Healthcare i Norden.

Individuel rengøring

Flexcare Platinum har tre individuelle børsteprogrammer og tre intensitetsniveauer, som giver brugeren bedre kontrol over tandbørstningen.

Den har tre børsteprogrammer:

• Clean – standardprogram for en helhedsrengøring af munden
• White – fjerner yderligere pletter for at gøre tænderne hvidere
• Gum Care – stimulerer og masserer skånsomt tandkødet

Og tre justerbare intensitetsniveauer for maksimal kontrol og komfort:

• Normal – standardintensiteten for børstning
• Sensitive – en skånsom intensitet for følsomme tænder
• Extra soft – en ekstra skånsom intensitet for en endnu blødere børsteoplevelse

Philips soniske teknik er underbygget i over 175 kliniske studier og laboratoriestudier.

Den nye Flexcare Platinum kan købes af tandplejen fra maj 2013 og hos forhandlere cirka seks uger senere.

Philips Sonicare-portføljen omfatter også testvinderen DiamondClean med samme soniske teknologi som Flexcare Platinum.

Bedst i test i Wiseguide marts 2013. Bedst i test i Metro oktober 2012.

For mere information om Philips Sonicare besøg: Philips.dk

Find os på MyNewsdesk.

1 Comparison of gingivitis and plaque reduction over time by Philips Sonicare FlexCare Platinum and a manual toothbrush”, Ward M, Argosino K, Jenkins W, Milleman J, Milleman K, Nelson M, Souza S, Data on file, 2012.

For yderligere information, kontakt venligst:

Max Hellström, Presseansvarlig Philips Consumer Lifestyle

tel: +46 708 32 21 05,

e-post: max.hellstrom@philips.com

Matilda Åberg Wennerholm, Professional Relations Manager Oral Healthcare

Philips Consumer Lifestyle Nordics,

tel +46 709 800 740

e-post: matilda.aberg.wennerholm@philips.com

For billeder og testprodukter, kontakt venligst:

Mia Baltzer-Andersen, Geelmuyden.Kiese

tel: +45 26 83 21 86

e-post: mba@geelmuyden-kiese.dk

Om Philips Oral Healthcare

Siden 1992 har Philips udviklet produkter for en bedre mundhygiejne under varemærket Philips Sonicare. Produktporteføljen omfatter i dag soniske eltandbørster, produkter til rengøring mellem tænderne og avancerede tandblegningsløsninger til tandlægeprofessionen og hjemmeblegning. Philips Sonicare er den mest anbefalede soniske elandbørste blandt tandlæger globalt, og porteføljen tilbyder endda et avanceret system til rengøring mellem tænderne, Philips Sonicare AirFloss. Under varemærket Philips ZOOM findes avancerede tandblegningsprodukter til brug i kliniker.
For mere information besøg: Philips Oral Healthcare

Om Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er en virksomhed, der tilbyder et bredt sortiment af produkter til sundhed og velvære med fokus på at forbedre menneskers livskvalitet via kontinuerlig innovation inden for områderne Healthcare, Consumer Lifestyle og Lighting. Philips har hovedsæde i Holland og har 118.000 ansatte i mere end 100 lande. Med en årsomsætning på EUR 24,8 mia. i 2012 er koncernen markedsleder inden for medicinsk udstyr til billeddiagnosticering af hjertesygdomme og akut patientovervågning, energieffektive belysningsløsninger og produkter til barbering og grooming til mænd samt mundhygiejne. Nyheder fra og informationer om Philips findes på www.philips.dk/presse.