Philips hjælper småbørnsfamilier med tandbørstningen

maj 7, 2010

De fleste småbørnsforældre ved, at det kan være en kamp at børste tænder ordentligt på et barn,  som ikke kan stå stille i to minutter. Philips lancerer nu svaret på problemet - tandbørsten Sonicare For Kids, der giver helt rene tænder og gladere børn.

– ”Alle ved, det er vigtigt, at børn, i en tidlig alder, lærer at passe godt på tænderne. Ikke bare for at gøre tandlægebesøgene hyggeligere, men også for at grundlægge en god tandhygiejne for fremtiden. Philips har derfor udviklet den første elektriske Sonicare-tandbørste til børn, så tandbørstningen både bliver sjovere og mere effektiv,” siger Ylva Bäckström, Marketing Manager i Philips Consumer Lifestyle.

Philips har taget udgangspunkt i Sonicare-tandbørster til voksne og kombineret teknologien med børnevenlige funktioner. Studier viser, at Sonicare For Kids fjerner op til 75 procent mere plak end manuelle børnetandbørster.

Smarte funktioner

Sonicare For Kids er udviklet til børn fra 4-10 år, og tandbørsten har en KidTimer, som gradvist øger børstetiden.

– ”Til at begynde med er Sonicare For Kids indstillet til at børste i et minut, og over en periode på 90 dage øges børstetiden gradvist til de anbefalede to minutter. Tandbørsten spiller også musik, når det er tid til at børste et andet sted i munden,” siger Ylva Bäckström, Marketing Manager i Philips Consumer Lifestyle.

Sonicare For Kids har to intensitetsniveauer til forskellige alderstrin. De ligger begge under det normale intensitetsniveau for voksne, så tandbørstningen er behagelig for børnene.

Dobbeltgreb for sikrere tandbørstning
Tandbørsten har et ergonomisk greb og ligger godt i små hænder. Derudover er håndtaget langt, så det er nemmere for mor eller far at holde tandbørsten sammen med barnet. På den måde lærer børnene at bruge tandbørsten rigtigt og føler samtidig, at de børster tænderne selv.

Børstehovederne findes i to størrelser til forskellige alderstrin. Det er også muligt at udskifte frontpanelet, så barnet selv kan bestemme, hvordan tandbørsten skal se ud.

For billeder i høj opløsning, klik her
For mere information om tandbørsten, klik her
Den vejledende butikspris for Philips Sonicare For Kids er 599 kr.

For yderligere information om Philips Consumer Lifestyle, kontakt Max Hellström, PR Manager, på telefon
+46 708 32 21 05 eller e-mail max.hellstrom@philips.com

For produktprøver til test, kontakt Martin Jensen, Geelmuyden-Kiese, på telefon
+45 28 40 52 63 eller e-mail mje@geelmuyden-kiese.dk

Royal Philips Electronics of the Netherlands er et vidtspændende firma inden for helse og velvære, der fokuserer på at forbedre menneskers liv gennem relevante nyskabelser. Som verdensleder inden for healthcare, livsstil og belysning, integrerer Philips teknologi og design i løsninger med mennesket i centrum, baseret på grundlæggende viden om forbrugerne og varemærke-løftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Holland og Philips har cirka 116.000 ansatte i flere end 60 lande. Med en årsomsætning på ca. 23 milliarder euro i 2009 er koncernen markedsførende inden for hjertebehandling, akutbehandling og hjemmepleje, energieffektive belysningsløsninger og nye belysningsapplikationer, samt livsstilsprodukter der skaber velvære og glæde. Philips har således en stærk førerposition inden for FlatTV, shaving og grooming til mænd, bærbar underholdning og tandpleje. Nyheder fra og informationer om Philips findes på www.philips.com/newscenter, www.philips.dk og http://socialmedianewsroom.philips.dk.