NYT AWARD PROGRAM FRA PHILIPS: UDDELER 125.000 EURO FOR AT FORBEDRE SUNDHED OG TRIVSEL FOR FOLK I BYER

juni 7, 2010

Royal Philips Electronics lancerer Philips Livable Cities Award, som er et initiativ designet til at generere praktiske og opnåelige idéer, der kan forbedre sundheden og den generelle trivsel for folk bosat i byer. Enkeltpersoner, kommuner, private organisationer og virksomheder har mulighed for at deltage i Award programmet, hvor vinderne får tildelt priser på i alt 125.000 Euro.

Programmet har en målsætning om at udvikle simple løsninger på de komplekse udfordringer, som byboere står overfor i dag og består af tre forskellige award kategorier:

Udendørs trivsel: initiativer der kan bidrage til, at borgerne føler sig trygge på offentlige områder, eller som kan skabe en identitet for byen og bidrage til borgernes tilhørsforhold;

Et uafhængigt liv: initiativer der kan bidrage til, at den stigende gruppe af ældre, der lever alene, føler sig trygge og veltilpasse i byen og har tilstrækkeligt adgang til sundhedsydelser;

Sund livsstil på arbejdet og i hjemmet: initiativer der støtter op om en sund krop og et sundt sind enten gennem den enkeltes omgivelser eller via væsentlige indsatsområder som motion, søvn og kost.

“Philips forstår de udfordringer, som byer står overfor i dag, såsom at tage sig af den aldrende befolkning, at skabe tryghed for borgerne og sikre sundheden i et bymiljø. Allerede i dag arbejder vi som firma på at imødegå disse udfordringer over hele verden,” siger Gottfried Dutiné, Chief Officer Innovation & Markets og medlem af Philips’ bestyrelse. “Med støtte fra internationalt anerkendte eksperter indenfor bymiljø, håber vi nu, at Philips Livable Cities Award vil inspirere og føre til udviklingen af simple og opnåelige ideer fra alle grupper, der kan forbedre sundheden og den generelle trivsel for folk i byerne”.

En hovedpris på 75.000 Euro vil blive givet til den bedste af de indsendte idéer på tværs af de tre kategorier. Der vil være to yderligere priser á 25.000 Euro for det bedste bidrag inden for de to kategorier, der ikke er dækket af den overordnede pris. Kriterierne for tildelingen af priserne vil blive udviklet af et internationalt panel bestående af eksperterne Richard Florida, forfatter til The Great Reset, direktør for the Martin Prosperity Institute og professor indenfor Business and Creativity på Rotman School of Management at the University of Toronto.

Detaljerede kriterier for indsendelser og online bidrag til Philips Livable Cities Award findes på www.philips.com/because. Deadline for at indsende bidrag er d. 28. oktober, 2010 kl. 17.00. Vinderne vil blive annonceret i forbindelse med en prisuddeling, der finder sted i april 2011.

For yderligere information, kontakt venligst

Pia Lindhe

Philips Corporate Communications, Nordics

Tel: + 46 702 04 22 18

Email: pia.lindhe@philips.com

Royal Philips Electronics of the Netherlands er et vidtspændende firma inden for helse og velvære, der fokuserer på at forbedre menneskers liv gennem relevante nyskabelser. Som verdensleder inden for healthcare, livsstil og belysning, integrerer Philips teknologi og design i løsninger med mennesket i centrum, baseret på grundlæggende viden om forbrugerne og varemærke-løftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Holland og Philips har cirka 116.000 ansatte i flere end 60 lande. Med en årsomsætning på ca. 171 milliarder danske kroner i 2009 er koncernen markedsførende inden for hjertebehandling, akutbehandling og hjemmepleje, energieffektive belysningsløsninger og nye belysningsapplikationer, samt livsstilsprodukter der skaber velvære og glæde. Philips har således en stærk førerposition inden for FlatTV, shaving og grooming til mænd, bærbar underholdning og tandpleje.

Nyheder fra og informationer om Philips findes på www.philips.com/newscenter.