GRAHAM TRANTER BLIVER NY DIREKTØR FOR PHILIPS HEALTHCARE I NORDEN

september 1, 2010

Graham Tranter tiltræder 1. september som ny Regional Manager for Philips’ forretning i Skandinavien inden for healthcare. Han har tidligere været Group Financial Director for Philips Electronics UK Ltd og Finance Director for Philips Healthcare i Storbritannien og Irland. Philips har i omegnen af 200 ansatte inden for healthcare i Skandinavien.

Philips Healthcare omsætter globalt for omkring 7,8 mia. euro og har mere end 34.000 ansatte (2009). Ni procent af den samlede omsætning bliver geninvesteret i forskning og udvikling.

For mere information, kontakt:

Pia Lindhe

Philips Corporate Communications, Nordics

Tel: + 46 702 04 22 18

Email: pia.lindhe@philips.com

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte ”sense and simplicity”. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 116 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 23 miljarder euro 2009, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter.