Philips investerer massivt i forskning i brystkræft

oktober 14, 2010

Brystkræft er fortsat en af de største trusler mod kvinders sundhed. Chancen for at blive helbredt er god, hvis kræften opdages tidligt,  men der er behov for yderligere forskning på området. Philips investerer årligt omkring 6 milliarder kroner i forskning inden for medicinsk teknologi og har blandt andet udviklet en såkaldt "MammoTrak" til diagnosticering af brystkræft.

Philips stræber efter at forbedre menneskers sundhed og velvære. Med stor erfaring inden for mammografi og andet medicinsk udstyr, som bruges til at opdage kræft, vil Philips fortsat forske for at kunne præsentere banebrydende teknologi til den bedst mulige kræftbehandling.

Brystkræft er den mest hyppige kræftsygdom hos kvinder i Danmark, og hvert år får 4.000 danske kvinder konstateret brystkræft.
- Takket være fremskridt i forskningen helbredes 80 procent af alle kvinder med brystkræft i Danmark. Philips leverer totalløsninger inden for MR, som er en effektiv teknik til at opdage brystkræft. Når tumoren skal lokaliseres, er MR mere specifik end konventionelle mammografimetoder.

”Philips’ vision som virksomhed er at forbedre menneskers helbred og velbefindende og bidraget til forskning og udvikling af medicinsk udstyr er et grundlæggende element. Vores ”MammoTrak” er et eksempel på Philips' udvikling af teknologi til behandling af sygdomme, der er unikke for kvinder," siger Øystein Brenne, der er produktchef for MR  hos Philips i Danmark og Norge.

”MammoTrak”, som er et specialtilpasset og flytbart patientleje, der bruges til MR-undersøgelse af brystet, er unikt på markedet. MammoTrak’en gør, at man kan skifte hurtigere fra patient til patient. Man kan nemlig forberede undersøgelsen af den næste patient, mens man undersøger en anden – det giver effektiviseringsfordele i sygehusvæsenet. Takket være det nye medicinske udstyr bliver undersøgelsen og behandlingen af patienten også endnu mere skånsom.

For mere information, kontakt:

Pia Lindhe
Philips Corporate Communications, Norden
Tel: + 46 702 04 22 18
Email: pia.lindhe@philips.com.

Royal Philips Electronics of the Netherlands er et vidtspændende firma inden for helse og velvære, der fokuserer på at forbedre menneskers liv gennem relevante nyskabelser. Som verdensleder inden for healthcare, livsstil og belysning, integrerer Philips teknologi og design i løsninger med mennesket i centrum, baseret på grundlæggende viden om forbrugerne og varemærke-løftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Holland og Philips har cirka 116.000 ansatte i flere end 60 lande. Med en årsomsætning på ca. 23 milliarder euro i 2009 er koncernen markedsførende inden for hjertebehandling, akutbehandling og hjemmepleje, energieffektive belysningsløsninger og nye belysningsapplikationer, samt livsstilsprodukter der skaber velvære og glæde. Philips har således en stærk førerposition inden for FlatTV, shaving og grooming til mænd, bærbar underholdning og tandpleje. Nyheder fra og informationer om Philips findes på www.philips.com/newscenter.

Om Støt Brysterne

Støt Brysterne er Kræftens Bekæmpelses kampagne til fordel for brystkræft. Det er en årligt tilbagevendende aktivitet, som finder sted i oktober måned - den internationale brystkræftmåned, hvor mange lande rundt om i hele verden sætter fokus på og samler penge ind til kampen mod brystkræft. Det primære formål med kampagnen er at indsamle penge til Kræftens Bekæmpelses arbejde med brystkræft, men også at sætte fokus på og skabe opmærksomhed om en sygdom, som hver dag rammer 11 danske kvinder. Det sker gennem en række aktiviteter: salg af støttearmbånd og andre produkter, on-line indsamling, Lyserød Lørdag, brystgalla indsamlingsshow m.m. Og med stor hjælp fra rigtig mange danskere og virksomheder, som ved deres deltagelse i kampagnen giver både symbolsk og økonomisk støtte til sagen.

Har du lyst til at høre mere om Støt Brysterne? Besøg www.stoetbrysterne.dk.