Philips lancerer Foreca vejrtjeneste til Net TV

oktober 22, 2010

Foreca lancerer en ny interaktiv vejrtjeneste for de nordiske brugere af Philips Net TV. Foreca er en vejrtjeneste, hvor man kan finde vejrudsigter for tusinder af områder i de nordiske lande og mere end 100.000 områder i verden. Regn-radar og satellitkort giver detaljerede informationer omkring vejrtilstande, og Foreca’s interaktive vejrtjenester til Net TV er tilgængelige på dansk, norsk, svensk, finsk og engelsk.

”Tv’et er en naturlig kanal for vejrinformationer, men i dag er der ingen grund til at vente på de daglige vejrudsigter i nyhederne. Nu kan du tjekke vejrudsigten, når du vil, på Net TV uden at rejse dig fra sofaen”, siger Max Hellström, PR manager i Philips Consumer Lifestyle.

Philips Net TV er en skræddersyet internetservice, som er tilgængelig i alle Philips tv fra 7000-serien og opefter. Med Net TV kan du, for eksempel, se Video-on-demand film via film2home, YouTube, nyheder og nu også Forecas interaktive vejrtjeneste.
”Med Forecas vejrtjeneste til Philips Net TV, behøver du blot  trykke på en tast for at få din vejrudsigt. Det er enkelthed, når det er bedst”, siger Max Hellström.

Om Foreca
Den finske virksomhed Foreca er førende inden for digitale vejrtjenester. Foreca leverer digitale vejrtjenester til verdens største virksomheder og med en voksende international tilstedeværelse og en dedikation til kvalitet og innovation, tilbyder Foreca lokal viden med global dækning.


For yderligere information om Philips Consumer Lifestyle, kontakt Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-mail max.hellstrom@philips.com

For billeder og produkter til test, kontakt Martin Jensen, Geelmuyden.Kiese, på telefon
+33 95 96 97 eller e-mail mje@geelmuyden-kiese.dk 

Om Philips

Royal Philips Electronics of the Netherlands er et vidtspændende firma inden for helse og velvære, der fokuserer på at forbedre menneskers liv gennem relevante nyskabelser. Som verdensleder inden for healthcare, livsstil og belysning, integrerer Philips teknologi og design i løsninger med mennesket i centrum, baseret på grundlæggende viden om forbrugerne og varemærke-løftet ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Holland og Philips har cirka 118.000 ansatte i flere end 60 lande. Med en årsomsætning på ca. 171 milliarder danske kroner i 2009 er koncernen markedsførende inden for hjertebehandling, akutbehandling og hjemmepleje, energieffektive belysningsløsninger og nye belysningsapplikationer, samt livsstilsprodukter der skaber velvære og glæde. Philips har således en stærk førerposition inden for FlatTV, shaving og grooming til mænd, bærbar underholdning og tandpleje. Nyheder fra og informationer om Philips findes på www.philips.com/newscenter.