Den perfekte espresso til hjemmebaristaen

maj 22, 2012

Danskerne hører til de mest kaffedrikkende i verden*. Vores kærlighed til kaffe er mindst lige
så stærk som italienernes passion for det sorte guld. Med Philips Saeco Intelia får du smagen
af Italien direkte i koppen. Espressomaskinen kåredes for nylig til ”Espresso Perfecto”.

En italiensk morgenmad er ikke perfekt uden en espresso. Og nu kan du tilmed glemme alt om kapsler og besværlige indstillinger, for med Philips Saeco Intelia får du en en perfekt espresso - eller cappucino, hvis du foretrækker det - med bara et enkelt tryk på en knap. Som den første helautomatiske kaffemaskine har Intelia netop fået udmærkelsen ”Espresso Perfetto”, ”den perfekte espresso”, af Centro Studi Assaggiatori Italian Tasters.

– Takket være den keramiske kværn bliver bønnerne malet med eksakt præcision hver eneste gang. Ved hjælp af maskinens forbrygningssystem fugtes den malede kaffe før selve brygprocessen, hvilket gør, at aromaen udvikles endnu bedre, forklarer Max Hellström, der er presseansvarlig hos Philips.

Philips Saeco Intelia er en maskine, der forvandler dig til professionel italiensk hjemmebarista. Brilliér i køkkenet og lad din familie og venner nyde smagen af Italien med en espresso, der er tilberedt efter alle kunstens regler.

– Det findes lige så mange meninger om, hvordan kaffe skal serveres, som der findes mennesker, der drikker kaffe. Med Philips Saeco Intelia kan du indstille såvel kaffestyrke som temperatur og mælkemængde, så du får din kaffe, præcis som du foretrækker den, siger Max Hellström.

Intelia One Touch Cappucino – leveres i sort med gitter og kopholder i rustfrit stål. Maskinen er udstyret med integreret automatisk mælkefunktion og har desuden automatisk rengørings- og afkalkningsfunktion. Vejl. udsalgspris 5.999,-
* I 2010 drak danskerne i gennemsnit 3 kopper kaffe dagligt pr indbygger
Kilde: Statistiska Centralbyrån

For yderligere information:

Max Hellström

PR-manager

Philips Consumer Lifestyle

max.hellstrom@philips.com

For billeder eller test af produkt kontakt venligst;

Bettina Færgeman

House of Communication

bettina@houseofcommunication.com

Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), er en virksomhed inden for helse og velbefindende, der fokuserer på at forbedre menneskers liv gennem innovation. Virksomheden er verdensledende inden for områderne helse, livsstil og lys. Philips forener teknik og design i løsninger, der sætter mennesket i centrum, og hviler på en forståelse af individet og Philips’ brandfilosofi ”sense and simplicity”. Hovedkontoret ligger i Holland og Philips har 122. 000 ansatte i mere end 100 lande. Med et salg på 22,6 milliarder euro i 2011 er virksomheden markedsledende inden for hjerte- og akuthjælp samt pleje i hjemmet, energieffektive nye lysløsninger såvel som livsstilsprodukter til personligt velbefindende og pleje. Philips er desuden førende inden for barbering og grooming til mænd, bærbar underholdning og tandpleje. Nyheder fra Philips findes på www.philips.com/newscenter