Philips støtter kampen mod brystkræft og er en af hovedsponsorerne af Støt Brysterne

september 29, 2010

Philips investerer årligt i omegnen af syv milliarder kroner i forskning inden for medicinsk teknologi. Derfor er det et naturligt skridt for Philips, at vi engagerer os i Støt Brysterne kampagnen i samarbejde med Kræftens Bekæmpelse. Philips er en global virksomhed inden for sundhed og velfærd og ved at tage del i kampagnen, kan vi støtte kampen mod brystkræft og øge ressourcerne til forskning.

Philips donerer en del af deres salg i oktober måned til Støt Brysterne. Alle, der køber en vare fra Philips, bidrager til kampen mod brystkræft.

-Vi står over for store udfordringer i verden med hensyn til menneskelig sundhed og velfærd. For Philips er en vigtig del af løsningen at satse mere på forskning, udvikling og ny teknologi. Derfor er det også naturligt for os at støtte Kræftens Bekæmpelses kamp mod brystkræft, siger Morten Felding, som er administrerende direktør for Philips Danmark.

Sundhed for kvinder
Philips ønsker at forbedre folks livskvalitet ved at fokusere på deres sundhed og velfærd. Philips har længe arbejdet med de to store forskningsområder cardiology carecycle og oncology carecycle, og hos Philips anerkender vi, at kvinder har unikke medicinske spørgsmål. Disse to forskningsområder, er derfor blevet suppleret af en tredje, som hedder womens carecycle. Dette er især vigtigt, fordi viden om årsager, symptomer og behandling af kvinders sundhed ofte har været baseret på grundlag af forskning om mænd.

Læs mere om women's carecycle her.

Forbedrer liv med lys

Philips Lighting er en af de førende producenter af belysningsløsninger og applikationer til både professionelle og det private marked.

Vi skaber belysning i en række forskellige miljøer - indendørs og udendørs og offentlige steder som for eksempel boligområder og sportsarenaer.

Med de nye belysningsteknologier, som for eksempel LED-teknologi, og den stigende efterspørgsel efter energibesparende løsninger, vil Philips fortsætte med at opbygge en fremtid med spændende nye applikationer inden for belysning.

Miljøbevidst produktdesign, som for eksempel de energibesparende elpærer, der anvendes i Eiffeltårnet er en del af Philips' målsætning om at skabe bæredygtige løsninger og bidrage til at forbedre livskvaliteten over hele verden.

Læs mere om grøn belysning her

Meningsfuld innovation

En af de største trusler mod kvinders sundhed i dag er brystkræft og i Danmark alene rammes 4.000 kvinder årligt af sygdommen. Philips har brugt sin omfattende erfaring inden for medicinsk teknologi til at udvikle forskellige løsninger, som gør det muligt at opdage brystkræft så tidligt som muligt.

En af de opfindelser, som Philips har udviklet til forskning i brystkræft er en såkaldt "Mammotrak". Mammotrak er et specielt designet patient tabel, der anvendes til magnetisk resonans imaging, og det kan bidrage til effektivitet i sundhedsvæsenet.

Udviklingen af Philips "Mammotrak" er et eksempel på, hvordan Philips' bidrager til forskning inden for sygdomme, der er unikke for kvinder.

Læs mere om Philips Medical´s teknologiske innovationer her.

Aktuelle tilbud

Her kan du se, hvilke forhandlere der støtter op om kampagnen og finde tilbud på Philips-produkter i oktober.

Støt brysterne og vind præmier

Send en sms med teksten PHiLiPS til 1277 Så donerer du 20 kr. til kampen mod brystkræft og deltager i den store konkurrence, som Philips og TV3 afholder.  Vi trækker en vinder HVER eneste dag i hele oktober og du kan vinde alt fra strygejern til eltandbørster.

Philips Center for Health & Well-being

Dedikeret til at forbedre folks livskvalitet over hele verden ved at identificere barrierer for sundhed og velfærd, og udvikle løsninger for at overvinde disse hindringer.

GetInsideHealth

Deres eneste guide til sundhed og velfærd. Uafhængige nyheder og anmeldelser om spørgsmål vedrørende sundhed og velvære.