SimplyGo – ny transportabel ilt gør livet nemmere og giver frihed til en fleksibel livsstil.

august 28, 2012

En kort shoppingudflugt, en fisketur, et museumsbesøg, en hyggelig weekend eller en velfortjent ferie – med SimplyGo kan iltbrugere øge deres frihed og lettere bevæge sig udenfor hjemmet. SimplyGo lanceres nu i hele Norden.

Patienter med KOL (Kronisk Obstruktiv Lungesygdom) og andre kroniske luftvejslidelser, anvender iltapparater indimellem mere en 15 timer om dagen for at forbedre deres livskvalitet på lang sigt. Den situation kan, for de fleste, opleves som meget begrænsende.

Med en transportabel iltkoncentrator (5 kg) tilbydes nu en unik løsning til iltpatienter, for at tilpasse behandlingen deres individuelle behov og unikke livsstil. Med transportabel ilt kan de fleste iltpatienter føle sig uafhængige og lettere bevæge sig udenfor hjemmet, på arbejdet, og på kortere og længere rejser.

Ligesom alle transportable iltkoncentratorer, leverer SimplyGo puls-dosis ilt. Det vil sige at en dosis ilt bliver tildelt, når brugeren tager en indånding. Udstyret kan også levere ilt kontinuerligt, akkurat ligesom de stationære iltkoncentratorer, som anvendes i hjemmet. Med en iltproduktion på op til 2 liter pr. minut, kan SimplyGo imødekomme behovene hos næsten alle iltbrugere, selv hos de som er meget aktive og kræver kontinuerligt iltflow.

-Vores mål er at fornyelse og nytænkning skal imødekomme de aktuelle behov med mennesket i fokus. Med SimplyGo har vi udvidet valgfriheden, så man kan vælge den mest behagelige løsning i forhold til behov og livsstil, et vigtigt skridt mod øget livskvalitet ved kroniske luftvejssygdomme, siger Mats Dahlquist, vicepræsident hos Home Healthcare Solutions International.

Udstyret leveres i et lækkert stilrent design med en praktisk taske samt rullevogn, som er let at tage med sig i alle situationer. Udstyret giver fleksibilitet med et aftageligt batteri, som kan oplades overalt, hvor der forefindes en strømkilde, endda i bilen.

Philips har produceret SimplyGo ud fra høje krav om stabil og pålidelig funktion for at tilgodese patienternes daglige behov.

Mere information om SimplyGo

www.philips.com/ReadySetSimplyGo.

Billeder af SimplyGo

Læs om Mark Young, 69 år gammel - iltbruger og ivrig cyklist. Mark cyklede direkte gennem Alaska, en strækning på mere end 360 km på cykel, og med transportabel ilt.

For mere information – press and media

Käthryn Cars, Corporate Communications Nordic

Email: Kathryn.cars@philips.com

For mere information – innovation and technology