Ny direktør i Philips Healthcare Nordic: Bæredygtigt sundhedssystem i centrum

januar 16, 2013

Nordic – Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHIA) har offentliggjort udnævnelsen af Karen Sørensen til adm. direktør for Philips Healthcare fra januar 2013. Karen Sørensen efterfølger Graham Tranter, som er forfremmet til Head of Business Finance i Philips’ globale markedsteam.

Karen Sørensen blev ansat hos Philips i 2012 som CEO for Philips i Norden, og hun er nu yderligere ansvarlig for Philips Healthcare i Norden. Karen var tidligere Vice President for Western Europe hos Sanofi-Aventis og vil kombinere sine ledende stillinger hos Philips med en position som bestyrelsesmedlem i Eksportkreditrådet.

Karen har haft flere ledende stillinger i internationale virksomheder, både som adm. direktør og leder af globale forretningsenheder i internationale virksomheder inden for lægemidler, biotek og medicinsk udstyr som Sanofi, Biogen, Novo Nordisk og Dako.

– Jeg glæder mig meget til arbejdet som adm. direktør for Philips Healthcare i Norden, siger Karen Sørensen. Vi er meget velfunderede og er i en god position til at kunne gribe udviklingsmuligheder for Philips Healthcare i alle sundhedssystemets faser, drevet af vores brugerfokuserede innovation.

– Som en medico-teknisk virksomhed har vi en stærk tro på, at vi som innovationspartner kan hjælpe med at nytænke og forbedre produktiviteten i sundhedssystemet og derved bidrage til at skabe et fremtidigt bæredygtigt sundhedssystem til en rimelig pris, siger Karen.

Hun understreger betydningen af ledelse, både i den offentlige og den private sektor, for at fremme den bæredygtige innovation. Hun argumenterer for, at vi skal betragte de aktuelle udfordringer i det økonomiske klima som en mulighed for at investere i løsninger, som både vil forbedre menneskers liv og øge den økonomiske vækst.

Hvis du ønsker yderligere information, kan du kontakte:

Käthryn Cars, Corprorate Communications Nordic
E-mail: Kathryn.cars@philips.com

Om Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHIA) er en virksomhed med mange aktiviteter inden for sundhed og velvære og med fokus på at forbedre menneskers liv gennem meningsfulde nyskabelser inden for sundhedspleje, livsstil og belysning. Philips har hovedsæde i Holland, en årsomsætning på 22,6 mia. EUR (2011) og cirka 122.000 ansatte med salg og tjenester i mere end 100 lande. Koncernen er førende i verden inden for medicinsk udstyr til billeddiagnosticering af hjertesygdomme og akut patientovervågning, energieffektive belysningsløsninger samt forbrugerelektronik som barbermaskiner og trimmere, tv- og video, bærbare underholdningsprodukter og el-tandbørster. Nyheder fra Philips kan ses på www.philips.com/newscenter.