EU-tilpasset blegningsgel fra Philips Zoom

april 11, 2013

Philips, førende producent af blegningsprodukter til professionel behandling og hjemmeblegning, lancerer en ny lysaktiverende tandblegningsgel med 6 procent hydrogenperoxid. Det nye EU-direktiv tillader kun 6 procent hydrogenperoxid til brug ved professionel tandblegning. Philips’ nye gel opfylder dermed det nye EU-direktiv for kosmetik og hygiejniske produkter.

Den første behandling tager i alt 4 x 15 minutter og skal udføres på en klinik med Zoom-lampens LED lys. Som det eneste hydrogenperoxidgel indeholder Philips’ nye blegningsgel ingrediensen ACP (Amorphous Calcium Phosphate), et stof som bidrager til at tændernes overflade får en øget glans samt hjælper til at mindske risikoen for følsomhed under behandlingen.1,2

Den anden del indebærer, at patienten, som skal være fyldt 18 år, fortsætter tre dage med en hjemmeblegningsbehandling, DayWhite eller Nightwhite. Med en kombination af blegning, først hos tandlægen og siden hjemme, opnås den ønskede blegningsgrad, som er aftalt med patienten.

– Philips tilbyder innovative produkter, som hjælper patienter med at få et sundt smil. Med vores nye tandblegningsprodukt får patienterne det bedst mulige resultat, som kan ses lige efter besøget hos tandlægen og siden derhjemme, siger Dr. Joerg Strate, chef for Global Clinical Affairs i Philips Consumer Lifestyle.

Philips Zoom gel er baseret på tre kraftfulde stoffer; ACP, kaliumnitrat og fluor

Fakta: Nye EU-regler for tandblegning3

Fra november 2012 er der med direktiv 2011/84, som ændrer kosmetikdirektivet, indført nye bestemmelser om tandblegning. Tandblegning må kun foretages af tandlæger, hvis koncentrationen af hydrogenperoxid er over 0,1 %. Man skal være 18 år for at kunne få bleget sine tænder. Tandblegningsprodukter med mere end 6 % hydrogenperioxid er ikke tilladt efter kosmetikreglerne.

1Tooth Surface Enhancement by a 16% Carbamide Peroxide Take-Home Bleaching Gel Containing ACP (in vivo study). Giniger M, et al. Journal of Dental Research (Spec Iss A), 1793, 2005.
2The Clinical Performance of Professionally Dispensed Bleaching Gel With Added Amorphous Calcium Phosphate (in vivo study). M. Giniger, J. MacDonald, S. Ziemba, H. Felix, JADA, 136, 2005.
3EU:s direktiv 2011/84/EU

For mere information om Philips ZOOM, besøg: Philips.dk

For yderligere information, kontakt venligst:

Max Hellström, Presseansvarlig Philips Consumer Lifestyle
Tlf.: +46 708 32 21 05, mail: max.hellstrom@philips.com

Matilda Åberg Wennerholm, Professional Relations Manager Oral Healthcare
Philips Consumer Lifestyle Nordics
Tlf.: +46 709 800 740, mail: matilda.aberg.wennerholm@philips.com

For billeder og testprodukter, kontakt venligst:

Mia Baltzer-Andersen, Geelmuyden.Kiese
Tlf.: +45 26 83 21 86, mail: mba@geelmuyden-kiese.dk

Find os på MyNewsdesk.

Om Philips Oral Healthcare

Siden 1992 har Philips udviklet produkter for en bedre mundhygiejne under varemærket Philips Sonicare. Produktporteføljen omfatter i dag soniske eltandbørster, produkter til rengøring mellem tænderne og avancerede tandblegningsløsninger til tandlægeprofessionen og hjemmeblegning. Philips Sonicare er den mest anbefalede soniske eltandbørste blandt tandlæger globalt, og porteføljen tilbyder endda et avanceret system til rengøring mellem tænderne, Philips Sonicare AirFloss. Under varemærket Philips ZOOM findes avancerede tandblegningsprodukter til brug i kliniker.
For mere information besøg: Philips Oral Healthcare

Om Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHI) er en virksomhed, der tilbyder et bredt sortiment af produkter til sundhed og velvære med fokus på at forbedre menneskers livskvalitet via kontinuerlig innovation inden for områderne Healthcare, Consumer Lifestyle og Lighting. Philips har hovedsæde i Holland og har 118.000 ansatte i mere end 100 lande. Med en årsomsætning på EUR 24,8 mia. i 2012 er koncernen markedsleder inden for medicinsk udstyr til billeddiagnosticering af hjertesygdomme og akut patientovervågning, energieffektive belysningsløsninger og produkter til barbering og grooming til mænd samt mundhygiejne. Nyheder fra og informationer om Philips findes på www.philips.dk/presse.