7 ud af 10 danskere snoozer om morgenen

Ny app blæser til kamp mod snooze-festen

november 15, 2013

Vi snoozer mere om vinteren. Det viser en ny undersøgelse foretaget af Philips. Men alt snoozeriet gør os mere trætte. En ny app vil derfor hjælpe danskerne med at snooze mindre.

Danskerne elsker at snooze. 7 ud af 10 danskere bruger jævnligt snoozeknappen, og det gør os faktisk til det næstmest snoozende folkefærd i Norden, kun overgået af nordmændene.

Mange af os bliver dog ikke friske af at tage et par minutter længere – tværtimod gør snoozeknappen os mere trætte. Derfor har Philips udviklet en ny app, der skal komme syvsoveriet til livs.

- Snooze-fænomenet deler vandene mellem danskerne. Nogle afskyr det, og andre elsker det. Med appen Unsnooze Yourself vil vi på en sjov måde give danskerne chancen for at blive snooze-fri og udfordre hinanden på, hvem der kommer først ud af sengen, siger Carina Franzén, Marketing Manager, Beauty & Skin Care Nordic, Philips Consumer Lifestyle.

I undersøgelsen foretaget blandt 1019 danskere svarer 7 ud af 10, at de snoozer. Hver femte angiver (21,9 procent), at snoozeriet gør dem mere trætte, mens hver fjerde angiver, at de snoozer mere om vinteren. Med gratis-appen, Unsnooze Yourself, kan man udfordre sine venner og andre til at blive snooze-fri ved at konkurrere om, hvem der hurtigst kan vågne.

Undersøgelsen viser også, at nordjyderne er de største snoozere i landet, mens folk fra region Syddanmark snoozer mindst. På nordisk niveau topper nordmændene snooze-listen, mens Svenskerne er det folkefærd, der snoozer mindst.

Her snoozer vi mest i Danmark (region):Her snoozer vi mest i Norden:
1. Nordjylland (68 procent)1. Norge (82 procent)
2. Hovedstaden (67 procent)2. Danmark (71 procent)
3. Sjælland (64 procent)3. Finland (70 procent)
4. Midtjylland (64 procent)4. Sverige (68 procent)
5. Syddanmark (62 procent)

Se flere facts om snoozing på Philips’ hjemmeside, Unsnooze Yourself! og på Youtube.
Download appen Unsnooze Yourself i App Store

Philips Unsnooze Yourself

For mere information, kontakt venligst:

Max Hellström, Senior Manager Public Relations  Philips Consumer Lifestyle & Corporate Communications Nordic

tlf.: + 46 0708 32 21 05

E-mail: max.hellstrom@philips.com

*Undersøgelsen blev gennemført af Snabba Svar i september 2013. 1019 danskere i alderen 15-70 deltog i undersøgelsen.

Om Royal Philips Electronics

Royal Philips Electronics (NYSE: PHG, AEX: PHIA) er en virksomhed med mange aktiviteter inden for sundhed og velvære og med fokus på at forbedre menneskers liv gennem meningsfulde nyskabelser inden for sundhedspleje, livsstil og belysning. Philips har hovedsæde i Holland, en årsomsætning på 24,8 mia. EUR (2012) og cirka 114.000 ansatte med salg og serviceydelser i mere end 100 lande. Koncernen er førende i verden inden for kardiologi, akut patientovervågning samt hjemmebehandling, energieffektive belysningsløsninger og nye lysapplikationer, barbermaskiner og trimmere til mænd samt tandpleje. Nyheder fra Philips kan ses på www.philips.com/newscenter.