Sæt et strejf af farve i bilens forlygter

februar 26, 2014

Nu kan du sætte kulør på bilens forlygter. Som de første i verden lancerer Philips Automotive nu farvede billygter, som giver bilentusiaster og bilister mulighed for at give bilen et personligt præg med et skær af blå, grøn, gul eller lilla.

Ekstra tilbehør til bilen som specialdesignede fælge, mønstrede sidespejle og sæder i alverdens farver og materialer er de seneste år blevet populært blandt de danske bilister. Og nu får landets bilentusiaster som noget helt nyt mulighed for at give bilen et endnu mere personligt præg i form af yndlingsfarven lysende ud af forlygterne. ColorVision fra Philips Automotive er den første farvede bilpærer på markedet, godkendt i forhold til den europæiske lovgivning, og det første livsstilsprodukt fra bilpæreproducenten, der i år kan fejre 100 års jubilæum som verdens førende producent af lyskilder til autobranchen.

- Vi udvikler hele tiden nye innovative produkter inden for belysning i bilbranchen, og som noget helt nyt lancerer vi nu et produkt, som appellerer til bilisternes forfængelighed. Vores undersøgelser og de trends, vi ser, peger på, at bilisterne gerne vil gøre noget ekstra for at give deres biler et personligt udtryk og skille sig ud. Nu kan danskerne så for første gang lyse vejene op med et skær af enten blå, grøn, gul eller lilla med ColorVision, siger Anders Grønbech, salgschef hos Philips Automotive i Danmark.

Et sikkert lys
Farveeffekten i ColorVision-lamperne skabes ved hjælp af en ny belægningsteknologi, som giver forlygterne et farvet skær. Den stråle, som projiceres ud på vejen, er dog et klart hvidt lys, så vejen foran stadig ses meget klart. Takket være en avanceret teknologi giver ColorVision-lampen op til 60 procent mere lys på vejen end andre standardpærer og øger synligheden med 25 meter.

- Med ColorVision har vi skabt et banebrydende produkt ved hjælp af en helt ny teknologi, der giver det bedst mulige kørelys, mens du med det farvede skær skiller dig ud fra andre. Ikke nok med at ColorVision giver bilister mulighed for re-designe deres bil, kan de nu gøre det med god samvittighed for deres egen og medbilisternes sikkerhed. Den gode lysstyrke giver nemlig bilisterne en langt bedre reaktionstid, så eventuelle forhindringer kan undgås i tide. ColorVision er helt på linje med vores øvrige kvalitetsbilpærer, der gang på gang vinder tests, siger Anders Grønbech.

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:

Anders Grønbech
Sales manager Philips Automotive Denmark
Email: anders.gronbech@philips.com

Om Royal Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) er en alsidig virksomhed, som beskæftiger sig med sundhed og velvære, med fokus på at forbedre folks liv gennem meningsfuld innovation inden for områderne Healthcare, Consumer Lifestyle og Lighting. Med hovedsæde i Holland, har Philips haft en omsætning i 2013 på 23,3 mia. euro og har omtrent 115.000 ansatte inkl. salg og tjenester i mere end 100 lande. Virksomheden er førende inden for hjertebehandling, akut pleje og hjemmepleje, energibesparende belysningsløsninger, tandpleje, så vel som barbermaskiner og pleje til mænd. Nyheder fra Philips er at finde på www.philips.com/newscenter.