Nu bliver din Philips-støvsuger endnu mere miljøvenlig

september 1, 2014

Fra 1. september 2014 indføres nye EU-regler som begrænser, hvor meget el, støvsugere maksimalt må forbruge. Philips lancerer en ny serie med højeffektive og energivenlige støvsugere.

– Vi fra Philips ser de nye EU-regler som en mulighed for at udvikle en ny miljøvenlig produktserie som lever op til de nye regler, uden at gå på kompromis med ydeevnen. Innovation og teknologi har altid været en af vores stærkeste sider, siger Jessica Sars, nordisk markedsansvarlig for Philips' støvsugere.

Fra og med den 1. september erstatter Philips sit nuværende sortiment af støvsugere med en helt ny serie af energivenlige støvsugere med energimærkning A og B. Støvsugerne kombinerer højeffektive motorer med Philips' teknik og unikke mundstykke for øget effektivitet og sugeevne.

– Familierne bliver stadig mere bevidste om en bæredygtig livsstil og det afspejler sig i, hvad de køber og bruger i hjemmet. Det at holde et rent hjem med effektive husholdningsmaskiner er også vigtigt, og med vores nye støvsugere er vi nu på forkant i begge henseender, siger Jessica Sars.

Philips' nye støvsugere anvender AirflowMax-teknikken som maksimerer luftstrømmen, hvilket udfolder støvsugerposen jævnt og giver højest mulige sugeevne, mens posen fyldes. For at støvsugen kan arbejde med et lavt strømforbrug og samtidig gøre grundigt rent, har Philips udviklet mundstykket TriActiveMax i produktserien Performer Expert med tre rengøringsindstillinger i én. Konstruktionen med dobbelte hængsler* gør, at mundstykket slutter tæt hele vejen ned til gulvet og maksimerer på den måde sugeevnen. Samtidig åbner mundstykket forsigtigt op for stoffet i tæpper og måtter ved hjælp af en specielt udviklet plade, som effektivt fjerner ekstra støv. Mundstykket er også bredere, som tillader opsugning af større dele, mens de to sidebørster tager støv og snavs tæt ved møbler og vægge.

Den nye højeffektive og energivenlige støvsugerserie består af:

• PowerLife med TriActive+ mundstykke (energimærkning 'B')
• Performer Active med TriActive+ mundstykke ('B')
• Performer Expert med TriActiveMax mundstykke ('A')

Den nye produktserie er i butikkerne fra den 1. september 2014.

*Ansøgning om patent er under behandling.

Om EU-reglerne

Fra den 1. september 2014 implementeres nye EU-regler for støvsugere. De nye regler kommer til at begrænse energiforbruget og fastsætter samtidig en minimumsstandard for rengøringsevnen. En ny energimærkning vil klassificere støvsugernes effektivitet, hvor den højeste klassificering er A og den laveste er G. Energiklassificeringen er baseret på både energiforbrug og sugevne (DPU). Målestandarden som ligger til grund for denne forordning er udviklet af det elektroniske standardiseringsorgan CENELEC.

Alle støvsugere i Philips nye energivenlige produktserie er energimærket A eller B.

Online Performer Expert

Vacuum Cleaner 1

Vacuum Cleaner 2

Vacuum Cleaner 3

Vacuum Cleaner 4

Vacuum Cleaner 5

For yderligere information, kontakt:

Jessica Sars
Nordisk markedsansvarlig for støvsugere, Philips.
E-mail: jessica.sars@philips.com

For billeder og produktsamples, kontakt:

Henrik Skyggebjerg
Geelmuyden Kiese
E-mail: henrik.skyggebjerg@gknordic.com

Besøg Philips på FacebookInstagram og YouTube.

Om Philips:

Royal Philips, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), Royal Philips, Holland, er en virksomhed med mange forskelligartede teknologier og med fokus på at give mennesker en bedre livskvalitet gennem meningsfulde nyskabelser inden for Healthcare, Consumer Lifestyle og Lighting.

Philips, som har hovedsæde i Holland, havde en omsætning på 23,3 milliarder euro i 2013 og har over 115.000 ansatte i mere end 100 lande. Virksomheden er førende inden for behandling af hjertesygdomme, behandling af akutte patienter og hjemmebehandling, energibesparende belysningsløsninger og nye belysningsløsninger samt barber- og hudplejeprodukter til mænd og tandplejeprodukter. Nyheder fra Philips findes på www.newscenter.philips.com/dk_da