1
Smoothies

Hvilke sundhedsfordele har smoothies?

 

Hvis du vil tilsætte mere næringsrige ingredienser i kosten, er friske, hjemmelavede smoothies en rigtig god måde. Smoothies er lidt tykkere i konsistensen end juice og indeholder lidt flere fibre, fordi man blender hele råvaren. Et tip er at blende mere næringskompakte grøntsager som grønkål eller spinat sammen med lidt kokosmælk, youghurt og noget, der er lidt sødere, fx æble, honning eller bær – det giver dig en cremet, læskende og lækker drik.

En grøn smoothie om dagen holder lægen fra døren!

Grønne smoothies baseret på grønne blade som spinat eller grønkål eller hele selleristilke indeholder både klorofyl, vitaminer, mineraler, enzymer og antioxidanter, som er vigtige for kroppen. Grønne smoothies siges også at reducere sukkertrangen og lysten til bearbejdet, usund mad.

 

Cremet smoothie hurtigt og nemt

Hemmeligheden bag en vellykket smoothie er mængden af væske. Tilsæt en tredjedel mængde vand, kokosvand eller mandel-, ris- eller sojamælk. Ved at tilføje flere grøntsager øger du fiberindholdet i smoothien.

 

Prøv at tilsætte grønne blade som spinat, grønkål, bladbeder eller romainesalat. For at få en naturlig sødme kan du tilsætte lidt frugt, f.eks. æble, eller prøv at tilsætte banan eller avocado for at få en større mæthedsfornemmelse.

 

Få en daglig næringsbombe med smoothies
Brug helst friske grøntsager og frugter i din smoothie. Blend disse med Mixa dessa med urter og anti-inflammatoriske krydderier som ceylonkanel, gurkemeje, oregano, koriander eller kardemomme, så får du en næringsbombe, som din krop vil elske, og som desuden smager forrygende. Når man blender ingredienserne fint, bliver indholdsstofferne desuden også optimalt tilgængelige.

Philips højhastighedsblendere