0

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.

    Philips-support

    Der kommer ikke kaffe ud af min Philips-espressomaskine

    Udgivet den 24 August 2023
    Hvis der ikke løber kaffe ud af din Philips-espressomaskine, henvises til nedenstående mulige årsager og måder, hvorpå du kan løse problemet.

    Hvis du bemærker dette første gang, du bruger maskinen, skal du være opmærksom på, at det i dette tilfælde er normalt kun at se et par dråber kaffe. Når du brygger endnu nogle kopper, bør du kunne få den forventede mængde kaffe. 
     
    Hvis din espressomaskine laver en høj lyd, og der ikke kommer vand til vandtanken, skyldes det sandsynligvis indespærret luft. 
    Følgende trin hjælper dig med at løse problemet:
    1.    Sluk for maskinen
    2.    Tøm vandtanken, og fjern AquaClean-filteret (eller et evt. andet vandfilter, som maskinen bruger)
    3.    Fyld vandtanken med vand, og sæt den tilbage på plads
    4.    Tænd for maskinen igen. Når maskinen er varmet op, skal du vælge varmt vand og lade 2-3 kopper varmt vand løbe ud

    Hvis du bruger et AquaClean-vandfilter, skal du følge disse ekstra trin for at sikre, at filteret er klargjort og korrekt installeret til brug:
    1.    Ryst AquaClean-vandfilteret i 5 sekunder
    2.    Hold filteret med bunden i vejret ned i en beholder/skål med vand, indtil der ikke kommer flere luftbobler ud
    3.    Sæt filteret tilbage i vandtanken, og fyld vandtanken med vand
    4.    Genstart maskinen ved at slukke og tænde for den igen
    5.    Vælg varmt vand, og lad 2-3 kopper varmt vand løbe ud

    Bemærk: Udskift AquaClean-filteret, hvis du har brugt det i mere end tre måneder. Filteret kan være tilstoppet, hvis det har været brugt i mere end tre måneder.
    Play Pause
    Hvis bryggeenheden er snavset eller tilstoppet, kan det også være en årsag til, at din espressomaskine ikke tilbereder kaffe. 
    For at undgå dette er det vigtigt at skylle bryggeenheden en gang om ugen som beskrevet i følgende trin (eller som vist i vores videovejledning).

    1.    Sluk din espressomaskine. Vent 15 til 20 sekunder, indtil den er helt slukket og ikke laver flere lyde
    2.    Åbn lågen, og fjern bryggeenheden. Du kan fjerne den ved at trykke knappen "PUSH” mod højre. Hold den nede, og træk den mod dig selv
    3.    Skyl bryggeenheden grundigt med lunkent vand, og lad den lufttørre, inden du sætter den tilbage

    Bemærk: Til grundig rengøring af bryggeenheden anbefaler vi at bruge Philips kaffeoliefjernertablet (CA6704).
    Play Pause
    En anden årsag til, at der ikke løber kaffe ud, kan være et tilstoppet vandudløb. 
    Rengør det ved at bruge en piberenser eller nål til at fjerne tilstopningen.
    Hvis den korrekte mængde kaffegrums overskrides, mens du bruger funktionen til formalet kaffe, kan det medføre, at bryggeenheden bliver overfyldt: Kaffepulveret kasseres, og der løber ikke kaffe ud af maskinen.

    Gør følgende for at forhindre dette i at ske, når du bruger funktionen til formalet kaffe:  Sørg for, at maskinen er tændt og klar til brug, før du kommer formalet kaffe i beholderen til formalet kaffe. Brug kun én fuld strøget skefuld kaffe ved hjælp af den medfølgende ske.
    Hvis der er kommet kalkaflejringer i espressomaskinen, kan det forårsage en funktionsfejl.
    Alle Philips-espressomaskiner har en afkalkningsindikator, og vi anbefaler, at du afkalker maskinen, så snart maskinen angiver, at det skal gøres.
    En anden mulig årsag til, at der ikke løber kaffe ud af maskinen, er beholderen til formalet kaffe. 
    Hvis dette er årsagen, kan du løse problemet ved at følge nedenstående trin eller vejledningsvideoerne:

    1.    Sluk din espressomaskine. Vent 15 til 20 sekunder, indtil den er helt slukket og ikke laver flere lyde
    2.    Åbn lågen, og fjern bryggeenheden ved at trykke knappen "PUSH" mod højre. Hold den nede, og træk den mod dig selv
    3.    Åbn låget til beholderen til formalet kaffe, og indsæt skeens håndtag
    4.    Vip håndtaget op og ned, indtil den formalede kaffe, der forårsagede tilstopningen, falder ud
    Hvis dette ikke løser problemet, skal du kontakte os for at få hjælp.
     
    Play Pause
    Kontakt Philips

    Vi sidder klar til at hjælpe dig

    Leder du efter noget andet?

    Se alle Philips Support-muligheder

    Vores websted vises bedst med den nyeste version af Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.