0

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.

    Philips-support

    Der er ingen vandgennemstrømning fra tanken i min Philips-espressomaskine

    Udgivet den 24 August 2023
    Indespærret luft kan blokere for vandforsyningen i Philips-espressomaskinen, og dette kan være en af årsagerne til, at der ikke trækkes vand fra vandtanken. Læs videre for at finde alle mulige årsager og forslag til, hvordan du løser problemet.
    Når vandtanken ikke er sat helt eller korrekt i, vil espressomaskinen ikke trække vand fra tanken.
    •    For espressomaskiner med vandtank på forsiden af maskinen skal du sørge for, at vandtanken skubbes helt tilbage for at sikre, at den sidder korrekt.
    •    For espressomaskiner med vandtank oven på maskinen skal du sørge for, at området under vandtanken er fri for snavs, partikler og kaffebønner.
    Når luft blokerer for vandforsyningen, kan du følge nedenstående trin for at løse problemet:
    1.    Sluk for maskinen
    2.    Tøm vandtanken, og fjern AquaClean-filteret (eller et evt. andet vandfilter, som maskinen bruger)
    3.    Fyld vandtanken med vand, og sæt den tilbage på plads
    4.    Sæt maskinen tilbage på ON. Når maskinen er varmet op, skal du vælge varmt vand og lade 2-3 kopper varmt vand løbe ud.

    Hvis du bruger et AquaClean-vandfilter, skal du følge disse ekstra trin for at sikre, at filteret er klargjort og korrekt installeret til brug:
    1.    Ryst AquaClean-vandfilteret i 5 sekunder
    2.    Hold filteret med bunden i vejret ned i en beholder/skål med vand, indtil der ikke kommer flere luftbobler ud
    3.    Sæt filteret tilbage i vandtanken, og fyld vandtanken med vand
    4.    Genstart maskinen ved at slukke og tænde for den igen
    5.    Vælg varmt vand, og lad 2-3 kopper varmt vand løbe ud

    Bemærk: Udskift AquaClean-filteret, hvis du har brugt det i mere end tre måneder. Filteret kan være tilstoppet, hvis det har været brugt i mere end tre måneder.
    Play Pause
    Denne mulighed gælder kun for Philips-espressomaskiner med en klassisk mælkeskummer eller Panarello-mælkeskummer.
    For at finde ud af om varmtvandsrøret er tilstoppet, skal du fjerne den udvendige del af Panarello-mælkeskummeren/den klassiske mælkeskummer og kontrollere, om røret er blokeret af kalk (hvis det er tilfældet, kan du se hvide partikler i eller omkring røret).
    Hvis det er tilfældet, og der er kalkaflejringer, kan du bruge et afkalkningsmiddel til at fjerne det.

    Hvis de løsninger, der er nævnt ovenfor, ikke løser problemet, bedes du kontakte os.
    Kontakt Philips

    Vi sidder klar til at hjælpe dig

    Leder du efter noget andet?

    Se alle Philips Support-muligheder

    Vores websted vises bedst med den nyeste version af Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.