0

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.

    Philips-support

    Ingen forbindelse til SmartTV på Philips TV?

    Udgivet den 2017-08-28

    Situation

    En af følgende situationer opstår:

    • SmartTV er ikke tilgængeligt

    • Et indlæsningsikon vises, men SmartTV indlæses ikke

    • Meddelelsen “Philips-server ikke fundet” vises

    • Meddelelsen “Sluk og tænd fjernsynet for at gennemføre SmartTV-registreringen” vises

    • Skærmbilledet SmartTV Demo vises

    Tjekliste

    Sørg for, at:

    • Fjernsynets software er opdateret

    • Der er kabelforbundet eller trådløs forbindelse til fjernsynet

    • Ved anvendelse af trådløst signal: Det trådløse signal har en styrke på mindst 80 % mellem fjernsyn og trådløst adgangspunkt

    • Fjernsynet har været tændt i mindst 3 minutter, inden SmartTV-portalen åbnes

    Bemærk: I forbindelse med vedligeholdelse af SmartTV-portalen er SmartTV midlertidigt utilgængeligt (op til maksimalt 6 timer).

    Svar

    Forskellige faktorer kan være årsag til, at SmartTV ikke er tilgængeligt. Følg nedenstående fejlfindingstrin for at finde frem til, hvad der får SmartTV-portalen til at blokere:

    1. Tænd og sluk for fjernsynet

    • Genstart fjernsynet på følgende måde:
    • Sluk for fjernsynet
    • Tag strømkablet ud af fjernsynet
    • Vent i mindst ét minut (efter at LED-indikatoren er slukket), inden strømkablet sættes i igen
    • Tænd for fjernsynet igen

    2. Sørg for, at indstillingen for klokkeslæt er korrekt

    • Tryk på knappen “Settings” (Gear) på fjernsynets fjernbetjening, og vælg:

    [Alle indstillinger] (All settings) > [Region og sprog] (Region and language) > Ur > [Auto-urtilstand] (Auto clock mode) > Manuel

    • Indstil korrekt klokkeslæt og dato

    3. Kontroller netværksindstillingerne på fjernsynet

    Tryk på knappen “Settings” (Gear) på fjernsynets fjernbetjening, og vælg:

    Alle Indstillinger > Netværk > [Netværksindstillinger] (Network settings)

    Følgende indstillinger kan defineres i denne menu:

    [Netværkstilstand] (Network mode): Denne bør indstilles til [DHCP/auto IP]

    Denne indstilling sikrer, at fjernsynet automatisk opdaterer forbindelsen, hvis routeren skifter IP-adresse for fjernsynet.

    [IP-adresse] (IP address):

    Hvis IP-adressen starter med 169 eller 0.0, betyder det, at routeren blokerer for forbindelsen eller slet ikke har forbindelse til fjernsynet. Gå til trin 5.

    4. Ryd internethukommelsen

    Tryk på knappen “Settings” (Gear) på fjernsynets fjernbetjening, og vælg:

    [Alle indstillinger] (All settings) > Netværk > [Slet internethukommelse] (Clear Internet memory)

    Cookie- og søgehistorikken slettes. Der vises ikke en bekræftelse.

    • Gentag trin 1, vent 3 minutter, mens fjernsynet starter helt op, og prøv at få adgang til SmartTV. Hvis fjernsynet ikke får forbindelse til SmartTV, skal du fortsætte med trin 5.

    5. Prøv en kabelforbundet forbindelse, hvis der anvendes en trådløs forbindelse

    En trådløs forbindelse kan forstyrres af metal, vægge, vand eller andre enheder.

    6. Kontakt internetudbyderen

    Adgangen til SmartTV kan være blokeret af hjemmenetværkets router. Internetudbyderen kan hjælpe med at tjekke routerens sikkerhedsindstillinger (f.eks. firewall, cloud-beskyttelse).

    7. Geninstaller TV'et

    Vær opmærksom på, at optagelser og kanaloplysninger mistes ved geninstalleringen.

    Tryk på knappen “Home” på fjernbetjeningen til fjernsynet, og vælg:

    Indstillinger > [Generelle indstillinger] (General settings) > [Geninstaller TV] (Reinstall TV)

    • Følg vejledningen på skærmen.

    Ofte stillede spørgsmål

    Leder du efter noget andet?

    Se alle Philips Support-muligheder

    Vores websted vises bedst med den nyeste version af Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.