Situation
TV’et reagerer ikke på Philips fjernbetjeningens kommandoer.
Article Published Date : 2021-06-20
Situation
TV’et reagerer ikke på Philips fjernbetjeningens kommandoer.
Sørg for, at:
• Den inkluderede Philips fjernbetjening er i brug (ikke en universal fjernbetjening)
For at finde ud af hvorfor fjernsynet ikke svarer fjernbetjeningen, følg disse trin:
Tryk på knappen bag på fjernsynet for at se om TV’et reagerer.
Reagerer fjernsynet på knapperne på selve TV’et?
Ja. Fortsæt til trin 2 for at efterprøve funktionaliteten af fjernbetjeningen.
Nej. Fortsæt til trin 3 for at se om fjernsynets funktionalitet kan gendannes.
Fortsæt som følger for at kontrollere om fjernbetjeningen virker korrekt:
2.1 Skift batterierne
Placér nye batterier i fjernbetjeningen, helst alkaliske ikke-genopladelige batterier.
2.2 Kamera
Test fjernbetjeningen med et digitalt kamera eller kameraet på en Smart enhed. Infrarødt lys kan ikke ses med det blåtte øje, men det er synligt når man ser det igennem kameraet på et smart device.
OBS: de følgende trin er ikke mulige med et iPhone/iPad kamera. Disse enheder har et IR filter.
• Tænd kameraet
• Peg det infrarøde LED lys fra fjernbetjeningen på kameralinsen
• Tryk på knapperne på fjernbetjeningen
Et hvidt lys bør være synligt på kamera-skærmen, når der trykkes på en knap på fjernbetjeningen.
*2.3 Lyser LED lampen på TV’et når man trykker på en knap på fjernbetjeningen? *
Nej, LED lampen lyser ikke: fjernbetjeningen (eller dens batterier) virker ikke korrekt. Fortsæt med trin 4.
Ja. Fjernbetjeningen virker korrekt; hvis fjernsynet stadig ikke reagerer på fjernbetjeningen, fortsæt med trin 3.
Fortsæt som følger for at kontrollere om fjernsynets funktionalitet kan gendannes:
Udfør en nulstilling
• Frakobl alle kabler og tilbehør fra TV’et så som:
Antenne kabel, HDMI kabel, CI+ modul, surround systemer, osv.
• Frakobl TV’ets strømkabel fra væggen og vent et minut efter LED lampen er slukket. Efter et minut, sæt da kun strømkabel til. Tænd TV’et igen med fjernbetjeningen. Hvis fjernsynet ikke reagerer, tryk på tænd/sluk knappen på TV’et for at tænde fjernsynet.
Hvis TV’et starter op og fjernbetjeningen er funktionel igen, kan de eksterne enheder tilkobles igen, én efter én. Kontroller efter hver enhed er sat til, om fjernbetjeningen stadig er funktionel. En ekstern enhed kan være skyld i problemet. Kontroller om TV’ets software er opdateret
Click here Klik her for at besøge Philips support hjemmesiden og finde den seneste software version og instruktioner om hvordan TV’et opdateres, eller fortsæt med den relaterede artikel herunder: ”Hvordan opdateres TV’ets software?”
Hvis TV’et ikke starter op oreller stadig ikke svarer på fjernbetjeningen, fortsæt med trin 4.
Installer Android TV Remote app’en på en smartphone eller tablet for at kontrollere fjernsynet
For at være i stand til at kontrollere TV’et når fjernbetjeningen er defekt, fortsæt som følger:
● Installer Android TV Remote app’en på en Smart enhed:
Åbn this link dette link på Smart enheden for at downloade PlayStore app’en [Android enheder]
Åbn this link dette link på Smart enheden for at downloade App Store app’en [IOS enheder]
● Par app’en med fjernsynet ved at klikke på TV’ets modelnavn. Indsæt koden vist på TV’et i mobil/tablet app’en.
● TV’et kan nu kontrolleres via app’en på Smart enheden.
Efter trinnene herover, kontakt den dedikerede Philips TV Support afdeling. Hvis muligt, hav den følgende information klar:
• TV’ets modelnummer
• TV’ets serienummer
• Købsdato
• Reference nummer på denne artikel: ID01430