0

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.

    Philips-support

    Min Philips-espressomaskine skal afkalkes efter installation af mit AquaClean-filter

    Udgivet den 24 August 2023
    Der er et par grunde til, at din Philips-espressomaskine beder dig afkalke maskinen efter installation af AquaClean-filteret. Se nedenfor angående mulige løsninger. Bemærk: Det er vigtigt, at hvis du allerede anvender et AquaClean-vandfilter, vil du på et tidspunkt efter otte filterprocesser være nødt til at afkalke maskinen.
    Når ikonet for AquaClean-filteret begynder at blinke orange, betyder det, at du skal udskifte filteret. Så længe det blinker, kan du udskifte filteret uden først at skulle afkalke maskinen. Hvis du ikke udskifter AquaClean-vandfilteret, slukker den orange indikator på et tidspunkt. I det tilfælde skal du først afkalke maskinen, før du udskifter vandfilteret. Maskinen skal nemlig være fri for kalkaflejringer, før du begynder at bruge AquaClean-filteret.
    Når du har installeret AquaClean-filteret og aktiveret det, bliver AquaClean-indikatoren blå for at bekræfte, at AquaClean-vandfilteret er aktivt.

    Hvis AquaClean-indikatoren ikke er blå, betyder det, at filteret ikke er aktivt, og du skal installere og aktivere det. Følg nedenstående trin, eller se videoen mht. fremgangsmåde:

    1. Ryst filteret i ca. 5 sekunder. 
    2. Sæt filteret med bunden i vejret i en kande med koldt vand, ryst/tryk en smule på det, og vent, indtil der ikke kommer flere luftbobler ud
    3. Filteret er nu klar til brug og kan indsættes i vandtanken
    4. Tænd for maskinen. 
    5. Indsæt filteret lodret på filterforbindelse i vandtanken. Tryk det ned til det lavest mulige punkt
    6. Fyld vandtanken med frisk vand op til MAX, og sæt den tilbage i maskinen
    7. Tryk på ikonet for AquaClean-filter i tre sekunder, indtil indikatorerne begynder at blinke
    8. Sæt en skål under varmtvandsudløbet, og tryk på start. Der kommer lidt varmt vand ud af maskinen.
    9. Når det er gjort, lyser AquaClean-filterindikatoren blåt, hvilket angiver, at AquaClean-vandfilteret er aktiveret.

    Løser disse løsninger ikke problemet? Kontakt os, hvis du har brug for yderligere hjælp.
    Play Pause
    Kontakt Philips

    Vi sidder klar til at hjælpe dig

    Leder du efter noget andet?

    Se alle Philips Support-muligheder

    Vores websted vises bedst med den nyeste version af Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.