1
0

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.

    • Fordele med Philips Shop

    • 30 dages returret

    • 2 års garanti

    • Fri fragt

    Produkter

    Philips AVENT - Chunkier food choices for your baby

    Mad i grovere bidder til din baby

    Fra omkring ni måneder kan du begynde at give den lille en mere varieret kost, herunder hårdere fingermad såsom rå grøntsagsstænger.

    Philips AVENT - Chunkier food choices for you baby

    Tilberedning af babymad

    Selvom du stadig skal hjælpe din baby med at spise, er det er god ide at opmuntre barnet til at spise selv, når det er spisetid. Noget variation på bordet i form af forskellige farver eller teksturer vil hjælpe med at holde barnets interesse fanget, når I prøver nye typer mad.

    Husk, at små maver nemt bliver fyldt, så mens babyer har mest brug for energi, bør du generelt undgå at give dem måltider udelukkende bestående af fødevarer med højt fiberindhold som f.eks. brunt brød eller fuldkornsbrød.

    Fedtstoffer er vigtige for energiproduktion og indeholder værdifulde vitaminer som f.eks. A-vitamin. Giv ikke fedtfattig mælk, ost og yoghurt til babyer under to år.

    I det andet leveår er det normalt, at babyer begynder at afvise nye typer mad eller mad, de godt kunne lide før. De gode nyheder er, at hvis du tilbyder barnet mange forskellige typer mad i denne periode, mindsker det sandsynligheden for kræsenhed, når barnet bliver ældre.

    Selvom dit barn bliver kræsent, lærer de fleste børn efterhånden at spise den mad, som de ser deres forældre og andre børn spise. Derfor hjælper det at spise sammen med babyen så ofte som muligt og at arrangere måltider med andre børn. Det udvikler også børnenes sociale færdigheder.

    Tre dages måltidsplan for babyer

    Dag 1

    Morgenmad:

    Cornflakes med kiwifrugt

    Frokost:

    Kylling i karry med ris og dampet blomkål

    Yoghurt blandet med frisk mangopuré

    Middag:

    Pasta med sød peberfrugtsauce

    Æggecreme og hindbær

    Fingermad:

    Kiwifrugt i skiver, blomkålsbuketter, brødstænger, kogt pasta

    Dag 2

    Morgenmad:

    Babymüsli med blåbær

    Frokost:

    Pasta med kødsovs

    Clementinstykker

    Middag:

    Fisk- og kartoffelkager med lynstegte grøntsager

    Smoothie af fersken og hindbær

    Fingermad:

    Blåbær, kogt pasta, lynstegte grøntsagsstænger

    Dag 3

    Morgenmad:

    Røræg med toastbrød i fingerbidder

    Frokost:

    Lam med couscous og dampede grøntsager

    Risbudding

    Middag:

    Asparges med fetaost

    Jordbær

    Fingermad:

    Stykker af moden pære, dampede grøntsagsstænger, cherrytomater

    Vær opmærksom på, at oplysningerne i disse artikler kun er generelt vejledende og ikke må opfattes som en erstatning for sundhedsfaglig rådgivning. Hvis du eller en person i din familie eller dit barn lider af symptomer eller tilstande, som er alvorlige eller vedvarende, eller hvis du har brug for specifik lægelig rådgivning, skal du søge læge. Philips AVENT kan ikke holdes ansvarlige for skader, der opstår som følge af oplysninger, der er tilgængelige på dette websted.

    Beslægtede produkter

    Relateret rådgivning

    Opskrifter til babyer og småbørn

    Opskrifter til babyer og småbørn

    Mad til småbørn – en afbalanceret kost

    Mad til småbørn – en afbalanceret kost

    Nemme opskrifter til børn

    Nemme opskrifter til børn

    Tips til måltider med småbørn

    Tips til måltider med småbørn