Philips indgår nyt samarbejde med World Heart Federation

I anledning af World Heart Day 29. september markerer Philips og World Heart Federation(WHF), at man indgår et nyt samarbejde, som skal højne opmærksomheden omkring hjertekarsygdomme og hjælpe mennesker til forbedre deres helbred med en sund livsstil.

September 29, 2016

Med over 17,5 millioner dødsfald til følge var hjertekarsygdomme den førende dødsårsag i verden i 2015. Derudover belaster hjertekarsygdomme de offentlige sundhedsvæsener mere end andre kroniske sygdomme.

På trods af dette vurderer kun 39% af det sundhedsfaglige personale, at deres patienter har værktøjerne til effektivt at kunne håndtere deres egen hjertesundhed, viser et studie fra Philips, det såkaldte Future Health Index. For at en højere grad af selvmonitorering kan vinde kan indpas, må man nationalt informere mere om sygdommene, så alle kan træffe sundere valg og opbygge bedre vaner, mener Philips.

Med henblik på at styrke fokus på hjertesygdomme, indgår Philips derfor et samarbejde med World Heart Federation.

”Philips er en dedikeret leverandør af kardiologiløsninger med fokus på forebyggelse, diagnosticering og behandling. Det nye partnerskab med World Heart Federation er et vigtigt element i vores kamp for at forebygge hjertekarsygdomme,” siger Nille Klæbel, adm. direktør for Philips Danmark, og fortsætter:

”Vi tror på, at vi kan gøre en forskel ved at øge opmærksomheden på risikofaktorer og på den måde hjælpe helt almindelige mennesker med at træffe bedre valg og udvikle sundere, livsvarende vaner.”

Hjertet af al sundhed
Et konkret element i det nye samarbejde er bl.a. hjemmesiden www.myheartisunique.com, som skal skabe opmærksomhed omkring forebyggelse af hjertekarsygdomme via en sund livsstil. Hjemmesiden vil indeholde både ekspertinterviews og eksempler på spørgsmål, som patienter kan stille deres kardiologer. Der vil desuden være information om livet med hjertekarsygdomme inklusive de tidlige advarselstegn samt livstilsrelateret indhold, som f.eks. træningstips og opskrifter, der er gode for hjertet.

”Hjertesundhed er hjertet af al sundhed. Når du passer på dit hjerte, skal du ikke kun spise og drikke korrekt, men også træne kontinuerligt og stoppe med at ryge. Du skal faktisk gøre alt det, der ikke kun gør dig sundere, men som også får dig til at have det godt og nyde livet til fulde,” siger Johanna Ralston, CEO i World Heart Federation, og fortsætter:

”Med Philips’ kliniske ekspertise og forbrugerviden vil vores samarbejde give os nogle helt unikke muligheder i forhold til at bekæmpe hjertekarsygdomme. Sammen støtter vi World Health Organizations mål om at reducere for tidlige dødsfald som følge af hjertekarsygdomme med mindst 25 % før 2025.”

Hverdagens helte
Udover samarbejdet med WHF fejrer Philips 20-års jubilæum for sine HeartStart defibrillator (AED). Her fokuserer man på, hvordan enhver kan gøre en heltegerning og redde liv med defibrillatorer.

Philips stræber efter at vise, hvor lette defibrillatorer er at bruge og derved give det flere modet til at træde til og gøre noget i en nødsituation. Philips’ HeartStart defibrillatorer er populære i en verden, hvor flere får øjnene op for faren  for hjertestop. Danmark er helt i top blandt lande, hvor man har formået at øge overlevelsen efter hjertestop uden for hospitalet gennem de senere år.

Læs mere om Philips’ AED opmærksomhedskampagne og HeartStart produkter på: http://www.philips.dk/healthcare/solutions/emergency-care-resuscitation/automated-external-defibrillators

Læs mere om Philips’ samarbejde med World Heart Federation på: http://www.myheartisunique.com/news/better-together-philips-and-world-heart-federation

For yderligere information

Rasmus Vestergaard

Head of Brand, Marketing & Communications
Philips Nordic
Tlf. +45 21 55 00 81
Email: rasmus.vestergaard@philips.com

Om Royal Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) er en førende virksomhed med højteknologiske produkter og services indenfor sundhed. Der er stort fokus på at forbedre menneskers sundhed og samtidig muliggøre bedre resultater for hele sundhedssektoren, lige fra en sund livsstil til det forebyggende arbejde, diagnose, behandling og pleje i hjemmet. I kombination med klinisk kompetence og forbrugerindsigt gør Philips’ avancerede teknologi det muligt at levere integrerede helhedsløsninger. Philips er ledende indenfor billedbehandling, behandling med avanceret billedvisualisering, patientovervågning, e-sundhed og informationsteknologi, men også indenfor personlig sundhed og pleje i hjemmet. Philips, hvis hovedkontor ligger i Holland, havde i 2015 et salg på 16,8 milliarder euro indenfor sin portefølje af sundhedsteknologi og ca. 69.000 medarbejdere, der arbejdede med salg og service i mere end 100 lande. Nyheder fra Philips kan ses på: www.philip.dk/presse

Om Future Health Index’et

Undersøgelsen er foretaget i samarbejde med et uafhængig globalt analysefirma og er foretaget mellem 24. februar 2016 og 8. april 2016 i 13 lande (Australien, Brasilien, Kina, Frankrig, Tyskland, Japan, Holland, Singapore, Sydafrika, Sveruge, UAE, U.K. og U.S.) på hvert deres sprog. I Sverige blev 2.013 patienter og 202 sundhedsansatte adspurgt. Med 95 % sikkerhed, er den samlede lande-fejl-margin +/- 2.2 procentpoint hos patienterne og +/- 6.9 procentpoint for HCP befolkningen.