sep. 18, 2017

Philips intensiverer sin indsats for at sikre et sundt liv for alle i forbindelse med FN's årlige generalforsamling

Philips udvider sit tilsagn om at forbedre livet for 300 millioner mennesker i områder med underforsynede sundhedssystemer frem mod 2025

Amsterdam, Holland og New York, USARoyal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA), global leder inden for sundhedsteknologi, styrker sit engagement i FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling med lanceringen af en række af globale initiativer, der har til formål at aktivere og styrke adgangen til sundhedsydelser på verdensplan. For at leve op til sit løfte er Philips gået sammen med regeringer og NGO’er, kliniske kunder, forbrugere m.fl. med henblik på at indfri virksomhedens vision om at forbedre livet for tre milliarder mennesker hvert år frem mod 2025. Derudover udvider Philips sit tidligere tilsagn til underforsynede sundhedssystemer om at forbedre livet for 300 millioner mennesker om året frem mod 2025, herunder kvinder og børn.

"Hos Philips har vi den holdning, at det altid er muligt at gøre livet bedre," udtaler Frans van Houten, CEO i Royal Philips. "Derfor har vi sat os for at forbedre livet for tre milliarder mennesker hvert år frem mod 2025. Vi har allerede haft positiv indflydelse på 2,1 milliarder menneskers liv det seneste år, så vi er godt på vej. Vi er overbevist om, at ved hjælp af teknologi og ansvarlig ledelse, kan vi medvirke til at forbedre adgangen til sundhedsydelser af høj kvalitet og forbedre den generelle sundhedstilstand."

Styrket løfte om at lette adgangen til sundhedsydelser

I 2014 forpligtede Philips sig til at støtte FN’s initiativ Every Woman Every Child med løftet om at forbedre livet for mindst 100 millioner kvinder og børn i Afrika og Sydøstasien frem mod 2025. I år forhøjer Philips barren til 300 millioner mennesker i underforsynede områder og sætter dermed ekstra fokus på de ofte kritiske behov hos kvinder og børn i mange samfund, men også på den ekstra byrde, som stammer fra stigningen i ikke-smitsomme sygdomme i samfund, som allerede lider under utilstrækkelig adgang til sundhedsydelser.

Udvælgelse af fokusområder i samarbejde med forbrugerne

I går, søndag, var Philips sponsor for topmødet Social Good Summit i New York, hvor Better Me, Better World-platformen blev lanceret. Platformen gør det muligt for forbrugerne at bidrage til at udvælge de sundhedsområder, som Philips Foundation skal støtte i 2018, hver gang de registrerer deres Philips-produkter. Opmærksomhed på sundhedsområder, lige fra adgang til sundhedspleje i samfundet, undervisning i førstehjælp og sund livsstil hos børn, udgør kernen i Philips Foundation's mission om at mindske uligheder inden for for sundhed ved hjælp af meningsfuld innovation. Det sker med udgangspunkt i Philips' ekspertise, viden og innovative kompetencer i samarbejdsprojekter med humanitære organisationer, såsom Den Internationale Røde Kors Komité med henblik på at udforme, vedtage og implementere bæredygtige og inkluderende løsninger.

Udvider ekspertisen inden for primære sundhedsløsninger

I morgen, tirsdag, er Philips vært for et arrangement med deltagelse af Rockefeller Foundation og Devex, hvor emnet for mødet er universal sygesikring. Universal sygesikring betyder, at alle mennesker i verden får adgang til basale sundhedsydelser af høj kvalitet uden selv at bære den økonomiske risiko. Stærke primære sundhedsfaciliteter i samfundet er nøglen til universal sygesikring, og derfor åbnede Philips i samarbejde med FN's Population Fund (UNFPA) og lokalregeringen i Mandera County i Kenya, i juli et nyt borgercenter i Mandera County. Det nyligt indviede center giver lokalsamfundet adgang til moderne og integrerede sundhedsydelser af høj kvalitet.

Om Royal Philips

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) er en førende sundhedsteknologivirksomhed, der fokuserer på at forbedre folks helbred samt muliggøre bedre resultater i hele sundhedsspektret fra sund levevis og forebyggelse til diagnoser, behandling og pleje i hjemmet. Philips udnytter avanceret teknologi og indgående klinisk og forbrugerrelateret viden til at levere integrerede løsninger. Virksomheden er førende indenfor diagnostisk billedbehandling, billedvejledt terapi, patientovervågning og sundhedsinformatik, samt forbrugersundhed og pleje i hjemmet. Philips har hovedkvarter i Holland og opnåede i 2016 et salgstal på EUR 17,4 mia. og har cirka 70.000 medarbejdere indenfor salg og service i over 100 lande. Nyheder om Philips kan man finde på www.philips.dk/presse.

Læs mereLæs mindre

Hans Henrik