Meddelelse om beskyttelse af personoplysninger
i Philips Clean Home+

Denne meddelelse om beskyttelse af personoplysninger blev sidst opdateret den 19. marts 2020.

Philips Clean Home+-appen ("App") giver dig mulighed for at styre, overvåge og administrere dine Philips-luftrensere og -robotstøvsugere (samlet kaldet "Enheder") hvor som helst og når som helst ("Tjenester").

Appen og Enhederne er styret af Philips Consumer Lifestyle B.V. eller af et af deres tilknyttede selskaber eller datterselskaber ("Philips", "vores", "vi" eller "os"). Vi behandler personoplysninger indsamlet i Appen og/eller i Enheder, som du har parret med Appen.

 

Denne meddelelse om beskyttelse af personoplysninger gælder for personoplysninger, der er indsamlet eller behandlet af Enheden og/eller Appen. Denne meddelelse om beskyttelse af personoplysninger er ment som en hjælp til at forstå vores praksis i forbindelse med beskyttelse af personoplysninger, når du bruger appen, herunder hvilke data vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, og hvad vi gør med dem, samt dine individuelle rettigheder.

 

Læs også vores meddelelse om cookies og vilkår for anvendelse.

Hvilke personoplysninger indsamles og til hvilket formål?

Vi modtager eller indsamler personoplysninger, som beskrevet nærmere nedenfor, når vi leverer vores Tjenester, inklusive når du besøger, downloader og installerer Appen.
account data

Kontooplysninger
Du kan logge på Appen med en MyPhilips-konto eller med din sociale medie-profil. Brugere i Kina kan også logge på med deres telefonnummer.

 

  • Når du logger på med sociale medier, kan de personoplysninger, vi indsamler, omfatte din offentlige profil (f.eks. profilbillede, ID, køn, profil-URL, fødselsdag, hjemmeside og placering) og e-mail, som vi bruger til godkendelsesformål. I Kina er det muligt at logge på ved hjælp af en WeChat-konto. Når du bruger din WeChat-konto, indsamler vi dit WeChat-konto-ID, din offentlige profil, herunder navn og profilbillede. Bemærk, at din sociale medie-udbyder muligvis indsamler oplysninger om, at du bruger Appen og logger på med din sociale medie-konto. Læs din sociale medie-udbyders meddelelse om beskyttelse af personoplysninger (f.eks. Facebook, Google) for at få mere at vide om deres processer i forbindelse med beskyttelse af personoplysninger.

 

  • Når du opretter en MyPhilips-konto, kan de personoplysninger, vi indsamler, omfatte fornavn, brugernavn, e-mailadresse og adgangskode. Hvis det er tilfældet, sender vi dig en velkomst-e-mail for at bekræfte dit brugernavn og din adgangskode, så vi kan kommunikere med dig som svar på dine henvendelser, sende dig udelukkende tjenesterelaterede meddelelser, eller direkte markedsføringskommunikation, hvis du har tilvalgt det. Du kan også bruge din MyPhilips-konto til at bestille et Philips-produkt eller en Philips-tjeneste, deltage i en kampagne eller i et spil, deltage i en social medie-aktivitet i forbindelse med en Philips-kampagne (f.eks. ved at klikke på "synes godt om" eller "del") og deltage produkttests eller -undersøgelser

 

Vi bruger dine Kontooplysninger til at oprette og administrere din konto. Fordi vi bruger dine Kontooplysninger til at levere Tjenesterne, anser vi denne behandling for nødvendig for udførelsen af en kontrakt, som du er part i, og som er lovlig i henhold til artikel 6.1.(b) i forordning (EU) 2016/679.

Læs mereLæs mindre
Devices data

Enhedsoplysninger
Når du parrer din enhed med appen, indsamler vi følgende oplysninger:

 

  • Luftrensere.

 

(I) Enhedsdata, herunder enheds-id, kørselstilstand, tænd/sluk, tilstand, blæserhastighed, planlægning og kontrolkommandoer.

 

(II) Generelle data om luftkvalitet, herunder indendørs allergiindeks, PM2.5, temperatur, gas- og fugtighedsniveau.

 

  • Robotstøvsugere.

(I) Enhedsdata, herunder enheds-id, planlægningsdata, antal cyklusser og rengøringsvarighed.

 

Vi indsamler også IP-adressen for den router, der opretter forbindelse til din enhed.

Vi bruger disse data til at levere Tjenesterne, gøre Enheden mere opmærksom på sine omgivelser, forbedre vores Enhed og Tjenester og give dig mulighed for at få større kendskab til Enheden og dens tjenester.

 

Da dine Enhedsoplysninger kun behandles, når du vælger at parre din Enhed med Appen med henblik på Tjenesterne, anser vi denne behandling som værende nødvendig for udførelsen af en kontrakt, som du er part i, og som er lovlig i henhold til artikel 6.1.(b) i forordning (EU) 2016/679.

 

 

Andre oplysninger, der videregives til os

Afhængigt af hvilken model af luftrenser du har, kan appen vise dig et lille spørgeskema om dine overvejelser vedrørende indendørsluftkvalitet, hvor længe det er, siden du flyttede til dit hus/rum, og det rum, hvor du placerede Enheden. Appen bruger dine svar til at indstille den mest relevante driftstilstand for din Enhed.

 

Da dine Andre oplysninger, der videregives til os, kun behandles, når du vælger at parre din(e) Enhed(er) med Appen med henblik på Tjenesterne, anser vi denne behandling som værende nødvendig for udførelsen af en kontrakt, som du er part i, og som er lovlig i henhold til artikel 6.1.(b) i forordning (EU) 2016/679.

Læs mereLæs mindre
Cookies

Cookies
Vi bruger cookies, tags eller lignende teknologier (”Cookies”) til at drive, levere, forbedre, forstå og tilpasse vores Tjenester. Cookies giver os mulighed for at genkende din mobilenhed og indsamle dine personoplysninger, herunder dit unikke brugerenhedsnummer, din mobilenheds IP-adresse, hvilken(/t) type mobilinternetbrowser eller -operativsystem du bruger, sessions- og brugsdata eller servicerelaterede oplysninger om ydelsen, som er oplysninger om din brug af Appen.

 

Inden vi bruger Cookies til analyseformål, beder vi om dit samtykke. Du kan finde yderligere oplysninger om brugen af Cookies i denne App ved at læse vores meddelelse om Cookies, som du finder under indstillingerne for beskyttelse af personoplysninger i Appen.

Læs mereLæs mindre
Customer support

Kundesupport
Når du har brug for kundesupport, behandler vi oplysninger om din sag, herunder dit sagsnummer, dine interaktioner med os og dine kontaktoplysninger. Desuden:



  • Når du bruger funktionen "Kontakt udviklere" i appen, opretter vi en "Applog"-rapport med oplysninger om din Enheds model og ydelse, herunder dens tilknyttede entydige identifikatorer.

 

  • Når du bruger funktionen "Kontakt os" i appen, behandler vi dine spørgsmål og kommentarer sammen med oplysninger om din mobilenhed (f.eks. producent, model og operativsystem) og tilknyttede Enheder.

 

Vi bruger dine Kundesupport-data til at forstå og løse de problemer, du støder på, yde den nødvendige support og kontakte dig, når det er nødvendigt.

 

Vi behandler dine Kundesupport-oplysninger efter behov for at kunne opfylde en kontrakt i henhold til artikel 6.1.b i forordning (EU) 2016/679. I nogle tilfælde  behandler vi dine personoplysninger baseret på en juridisk forpligtelse, som vi er underlagt i henhold til artikel 6.1.c i forordning (EU) 2016/679.

Læs mereLæs mindre
Combined data

Kombinerede oplysninger
Vi kombinerer muligvis dine personoplysninger, herunder Kontooplysninger, Enhedsoplysninger, Cookies, med oplysninger indsamlet i forbindelse med dine interaktioner med og brug af Philips' digitale kanaler såsom sociale medier, websteder, e-mails, apps og forbundne produkter, IP-adresser, cookies, mobilenhedsoplysninger, kommunikation, som du klikker eller trykker på, placeringsoplysninger og websteder, du besøger.


 

Vi analyserer de Kombinerede Oplysninger for at levere personlige tjenester til dig. Det hjælper os også med at forbedre indholdet, funktionaliteten og anvendeligheden af appen, Enheden/Enhederne og Tjenesterne samt med at udvikle nye produkter og tjenester. I dette tilfælde anser vi behandlingen af dine Kombinerede Oplysninger for at være baseret på en legitim interesse fra Philips og lovlig i henhold til artikel 6.1. (f) i forordning (EU) 2016/679.

 

Hvis du tilvælger at modtage salgsfremmende kommunikation om Philips' produkter, tjenester, arrangementer og kampagner, der kan være relevante for dig baseret på dine præferencer og adfærd på internettet, kan vi sende dig markedsføringsrelateret og salgsfremmende kommunikation via e-mail, telefon og andre digitale kanaler, f.eks. mobilapps og sociale medier. For at kunne tilpasse kommunikationen til dine præferencer og adfærd og give dig en mere relevant og personlig oplevelse, kan vi analysere dine Kombinerede oplysninger. Før vi sender salgsfremmende kommunikation til dig, beder vi dig om dit samtykke.

 

Tilladelser

Når appen har brug for tilladelse til at få adgang til din mobilenheds sensorer (f.eks. kamera, Wi-Fi, geografisk placering eller Bluetooth) eller andre data (f.eks. fotos) i forbindelse med Tjenesterne, beder vi om dit samtykke. Vi bruger udelukkende sådanne data, når det er nødvendigt for at kunne levere Tjenesterne til dig, og først efter at du har givet dit samtykke.

 

  • Generelle tilladelser

 

  • Wi-Fi. Til konfiguration af parringen af din(e) Enhed(er).
  • Kamera. Til scanning af QR-koden for at starte parring af Enheden/Enhederne.
  • Foto. Til aktivering af fotodelingsfunktionen, som giver dig mulighed for at tage snapshots af indendørs- eller udendørsluftkvalitet og dele dem via SMS/WeChat eller andre sociale kanaler.
  • Opkald. Så du får mulighed for at ringe til Philips' kundesupport via Appen.
  • Grov geografisk placering og placering.
  • Parring af enhed. Android-operativsystemer kræver grov geografisk placering for at kunne oprette forbindelse mellem Appen og Enheden. IOS kræver adgang til placeringsdata for at kunne registrere, når Appen og Enheden/Enhederne er i nærheden. Philips behandler dog ikke sådanne data på nogen måde. Data gemmes på din mobilenhed, hvor Philips ikke har adgang til dem. Hvis du sletter din profil eller appen, slettes disse data fra din enhed.
  • Søg efter en Philips i nærheden af dig. Når du aktiverer denne funktion, bruger vi dine placeringsdata til at føre dig hen mod en butik eller et kundecenter i nærheden af dig.
  • Filer. Appen kræver adgang til mobilenhedens filer for at gemme sprogkonfigurationerne og andre filer, som Appen bruger til at fungere (f.eks. grafik, mediefiler eller andre store programaktiver). Hvis du sletter Appen, slettes data fra mobilenheden.

 

  • Luftrensertilladelser.

 

  • Oplysninger om vejr og luftkvalitet. Når du aktiverer denne tilladelse, deler Appen dine anonymiserede placeringsdata (på byniveau) med en af vores Tjenesteudbydere for at give dig et placeringskort med oplysninger om luftkvalitet på startsiden i Appen.

 

Du kan når som helst blokere dine App-tilladelser via indstillingerne i din App eller din mobilenhed.

 

 

Hvem deles personoplysninger med?

Philips kan videregive dine personoplysninger til tredjepartstjenesteudbydere, forretningspartnere eller andre tredjeparter i overensstemmelse med denne meddelelse om beskyttelse af personoplysninger og/eller gældende lovgivning.

 

 

Tjenesteudbydere

Vi samarbejder med tredjepartstjenesteudbydere om at hjælpe os med at drive, levere, forbedre, forstå, tilpasse, støtte og markedsføre vores Tjenester.

 

Vi kan dele dine personoplysninger med følgende tjenesteudbydere:

 

 

  • IT- og Cloud-udbydere

Disse tjenesteudbydere leverer den nødvendige hardware, software, netværk, lagerkapacitet, transaktionsbaserede tjenester og/eller relateret teknologi, der kræves for at køre Appen eller levere Tjenesterne.

 

  • Leverandører af analyser og brugerengagement

Disse udbydere leverer specifikke tjenester til Appen, f.eks. Appanalyser, In-App- og Push-meddelelser.

 

Philips kræver, at vores tjenesteudbydere sikrer et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau for dine personoplysninger svarende til det niveau, vi leverer. Vi kræver, at vores tjenesteudbydere udelukkende behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores anvisninger og kun til det specifikke formål, der er nævnt ovenfor, skaffer sig adgang til den mindst mulige mængde oplysninger, de behøver for at levere en bestemt tjeneste, og sikkerhedsbeskytter dine personoplysninger.

 

Andre tredjeparter

Philips kan også arbejde med tredjeparter, der behandler dine personoplysninger til deres egne formål. Hvis Philips deler dine personoplysninger med tredjeparter, der bruger disse til egne formål, vil Philips sørge for at informere dig og/eller indhente dit samtykke på forhånd, hvis det er påkrævet i henhold til gældende lovgivning. I dette tilfælde bedes du læse deres meddelelser om beskyttelse af personoplysninger omhyggeligt, da de informerer om deres praksis for beskyttelse af personoplysninger, herunder hvilken type personoplysninger de indsamler, og hvordan de bruger, behandler og beskytter dem.

 

Philips sælger nogle gange en virksomhed eller en del af en virksomhed til et andet selskab. En sådan overdragelse af ejerskabet kan omfatte overførslen af dine personoplysninger, som er direkte relateret til denne virksomhed, til det overtagende selskab. Alle vores rettigheder og forpligtelser i henhold til vores meddelelse om beskyttelse af personoplysninger kan frit overdrages af Philips til et af vores tilknyttede selskaber i forbindelse med en fusion, et opkøb, en omstrukturering eller salg af aktiver, eller i kraft af loven eller på anden måde, og vi kan overføre dine personoplysninger til et af vores tilknyttede selskaber, efterfølgende enheder eller en ny ejer.

 

Amazon Alexa

I nogle lande understøtter vi Philips Air Purifier-færdigheder. Hvis du aktiverer færdigheden, vil du være i stand til at styre din(e) Enhed(er) via Amazon Alexa. Når du aktiverer Amazon Alexa, vil Amazon levere sine egne tjenester til dig. Vi beder dig læse Amazon Alexas Vilkår og betingelser og meddelelse om beskyttelse af personoplysninger.

 

Tmall Genie

I Kina understøtter vi Philips Air-færdigheden i Tmall Genie-appen. Hvis du aktiverer færdigheden, kan du styre din enhed via Tmall Genie. I dette tilfælde vil Tmall Genie levere sine egne tjenester til dig. Vi beder dig læse Tmall Genies Vilkår og betingelser og meddelelse om beskyttelse af personoplysninger.

Læs mereLæs mindre
Permissions
Overførsler på tværs af landegrænser

Dine personoplysninger kan lagres og behandles i et land, hvor vi har faciliteterne, eller hvor vi engagerer tjenesteudbydere, og ved at benytte Tjenester giver du dit samtykke til overførsel (hvis relevant) af oplysninger til lande uden for dit bopælsland, som kan have regler for databeskyttelse, der er forskellige fra dem i dit land. Under visse omstændigheder kan domstole, retshåndhævende myndigheder, myndighedsorganer eller sikkerhedsmyndigheder i disse andre lande have ret til at få adgang til dine personoplysninger.

 

Hvis du befinder dig i EØS, kan dine personoplysninger overføres til vores tilknyttede selskaber eller tjenesteudbydere i lande uden for EØS, der af Europa-Kommissionen anerkendes for at yde et passende niveau af databeskyttelse i henhold til EØS-standarder (den komplette liste over disse lande findes herhttp://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/adequacy/index_en.htm). Ved overførsler fra EØS til lande, der ikke anses for hensigtsmæssige af Europa-Kommissionen, som f.eks. USA, har vi indført passende foranstaltninger, såsom vores Bindende selskabsregler for oplysninger om kunder, leverandører og samarbejdspartnere og/eller standardkontraktbestemmelser vedtaget af Europa-Kommissionen med henblik på at beskytte dine personoplysninger. Du kan få en kopi af disse foranstaltninger ved at følge ovenstående link eller kontakte os her.

Læs mereLæs mindre
With whom are Personal Data shared?
Hvor længe opbevarer vi dine oplysninger?

Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe det er påkrævet eller tilladt i lyset af de(t) formål, hvormed oplysningerne indsamles. De kriterier, vi benytter for at afgøre vores opbevaringsperioder, omfatter: (i) hvor lang tid du bruger Appen og Tjenesterne; (ii) om der er en retlig forpligtelse, som vi er underlagt; eller (iii) om opbevaringen er hensigtsmæssig i lyset af vores juridiske stilling (f.eks. med hensyn til gældende forældelseslove, retstvist eller administrative undersøgelser).

 

Dine valg og rettigheder

Hvis du vil sende en anmodning om at få adgang til, rette, slette, begrænse eller gøre indsigelse mod behandlingen af de personoplysninger, du tidligere har videregivet til os, eller hvis du vil sende en anmodning om at modtage en elektronisk kopi af dine personoplysninger med henblik på at sende dem til en anden virksomhed (i det omfang gældende lov giver dig retten til denne dataoverførbarhed), kan du kontakte os her. Vi besvarer din anmodning i overensstemmelse med gældende lovgivning.

 

I din anmodning skal du gøre det klart, hvilke personoplysninger du gerne vil have adgang til, rette, slette, begrænse eller afvise behandlingen af. For at beskytte dig behandler vi udelukkende anmodninger vedrørende de personoplysninger, der er tilknyttet din konto, din e-mailadresse eller andre kontooplysninger, som du bruger til at sende os din anmodning, og vi kan blive nødt til at verificere din identitet før behandlingen af din anmodning. Vi forsøger at efterkomme din anmodning så hurtigt, som det er praktisk muligt.

 

I de tilfælde, hvor vi skal indhente tilladelse til at indsamle og/eller behandle dine persondata, kan du når som helst tilbagekalde dit samtykke, uden at det påvirker lovligheden af behandlingen baseret på samtykke, før du tilbagekalder dit samtykke.

Bemærk, at hvis du gør brug af (nogle af) dine valg og rettigheder, kan du muligvis ikke helt eller delvist bruge vores Tjenester længere.

 

Når vi behandler dine personoplysninger baseret på en juridisk forpligtelse, som vi er underlagt, herunder når du interagerer med os for at udøve dine rettigheder, anser vi behandlingen for lovlig i henhold til artikel 6.1.c i forordning (EU) 2016/679.

Læs mereLæs mindre
Amazon Alexa
Vi beskytter dine personoplysninger

Vi tager vores forpligtelse alvorligt i forhold til at beskytte de oplysninger, du videresender til Philips, mod utilsigtet eller uautoriseret ændring, tab, misbrug, videregivelse eller adgang. Philips anvender en række forskellige sikkerhedsteknologier, tekniske og organisatoriske foranstaltninger til at beskytte dine oplysninger. Med henblik herpå har vi blandt andet indført adgangskontroller, bruger firewalls og sikre protokoller.

Læs mereLæs mindre
Special information for parents
Særlige oplysninger til forældre

Tjenesterne er ikke tiltænkt børn, som defineret i henhold til gældende lovgivning, og det er Philips' politik at overholde loven, når der kræves en forælders eller værges tilladelse til indsamling, brug eller videregivelse af børns personoplysninger. Vi forpligter os til at sikre behovet for beskyttelse af børns personoplysninger, og vi opfordrer på det kraftigste forældre og værger til at spille en aktiv rolle i deres børns onlineaktiviteter og -interesser.

 

Hvis en forælder eller værge bliver opmærksom på, at vedkommendes barn har givet os dets personoplysninger uden vedkommendes samtykke, kan vi kontaktes her. Hvis vi bliver opmærksomme på, at et barn har givet os personoplysninger, sletter vi disse oplysninger fra vores registre.

Læs mereLæs mindre
Changes to the privacy notice
Specifikke lokale oplysninger: Rettigheder vedrørende personoplysninger i Californien (kun USA)

I overensstemmelse med Californiens Civil Code Section 1798.83 er vores kunder i Californien berettiget til én gang årligt og uden beregning at anmode os om og modtage information om de personoplysninger (hvis det er relevant), som vi har afsløret over for tredjeparter af hensyn til direkte marketingformål i det foregående kalenderår. Hvis det er relevant, skal disse oplysninger omfatte en liste over de kategorier af personoplysninger, der er blevet delt, samt navne og adresser på alle tredjeparter, som vi har delt oplysningerne med i det umiddelbart foregående kalenderår. Hvis du er bosat i Californien, og du gerne vil fremsætte en sådan anmodning, skal du gå til vores websted vedrørende beskyttelse af personoplysninger: http://www.philips.com/a-w/privacy/questions-and-feedback.html

Læs mereLæs mindre
Changes to the privacy notice
Ændringer i denne meddelelse om beskyttelse af personoplysninger

Vores Tjenester kan ændres fra tid til anden uden forudgående varsel til dig. Vi forbeholder os derfor ret til at ændre eller opdatere denne meddelelse om beskyttelse af personoplysninger fra tid til anden. Når vi opdaterer denne meddelelse om beskyttelse af personoplysninger, opdaterer vi også datoen øverst på denne meddelelse om beskyttelse af personoplysninger.

 

Vi opfordrer dig til regelmæssigt at gennemgå den nyeste version af denne meddelelse om beskyttelse af personoplysninger.

 

Den nye meddelelse om beskyttelse af personoplysninger træder i kraft straks efter offentliggørelsen. Hvis du ikke accepterer den reviderede meddelelse, skal du ændre dine præferencer eller overveje at stoppe brugen af vores Tjenester. Ved fortsat at opnå adgang til eller gøre brug af vores Tjenester, efter disse ændringer er trådt i kraft, bekræfter du at være blevet informeret om og accepterer den ændrede meddelelse om beskyttelse af personoplysninger.

Læs mereLæs mindre
Contact

Kontakt os
Hvis du har spørgsmål til denne meddelelse om beskyttelse af personoplysninger eller om den måde, hvorpå Philips bruger dine personoplysninger, skal du kontakte vores databeskyttelsesansvarlige her. Alternativt har du ret til at indgive en klage til en tilsynsmyndighed med kompetence i dit land eller område.

 

Philips Consumer Lifestyle B.V.

High Tech Campus 5, 5656 AE,

Eindhoven, Nederlandene