HomeID-appen ("appen") bruger personlige data, der indsamles eller behandles i appen, herunder personlige data, der behandles af de Philips-køkkenenheder, du beslutter at parre med appen ("enhed").
Formålet med denne privatlivserklæring er at hjælpe dig med at forstå vores håndtering af personlige oplysninger, når du bruger vores tjenester, inklusive hvilke informationer og personlige data vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, og hvad vi gør med dem, samt dine individuelle rettigheder. Denne privatlivserklæring gælder for personlige data, der indsamles eller behandles af appen, som kontrolleres eller er under kontrol af Versuni Netherlands B.V. eller et af dets datterselskaber eller tilknyttede virksomheder ("Versuni", "vores", "vi" eller "os").
Læs også vores betingelser for brug, som beskriver betingelserne for din brug af vores tjenester.
Vi modtager eller indsamler personlige data som beskrevet detaljeret nedenfor, når vi leverer vores tjenester, inklusive når du bruger, downloader og installerer appen. Vi forbinder dine personlige data med unikke identifikatorer. Følsomme persondata Før indsamling af følsomme data informerer vi dig og anmoder dig om din eksplicitte accept. Andet end det vi dig om ikke at sende eller afsløre følsomme persondata (herunder cpr-nummer, oplysninger relateret til race eller etnisk oprindelse, politiske meninger, religiøs, filosofisk eller anden overbevisning, sundhed, dit sexliv eller seksuel orientering, biometri eller genetiske egenskaber, kriminel baggrund eller fagforeningsmedlemskab) til os, i eller via appen eller på anden vis.
Kontooplysninger Vi indsamler dine personlige data, når du opretter en konto.
Vi bruger dine brugerkontodata til at levere vores tjenester, og derfor betragter vi denne behandling af dine data som nødvendig for udførelsen af en kontrakt, som du er part i.
Øvrige oplyste data Når du bruger appen, kan du oprette en profil, der består af dit navn/brugernavn, en kort beskrivelse af dig selv, dit hjemland, dit genererede indhold og favoritindhold og andre profiler, du følger. Vi behandler disse oplysninger sammen med dine private indstillinger, herunder dine foretrukne køkkener, enhedssystem, enheder og tilbehør, du ejer, og oplysninger, vi observerer, når du bruger vores tjenester.
Vi bruger dine øvrige angivne data til at levere vores tjenester, og derfor betragter vi denne behandling af dine data som nødvendig for udførelsen af en kontrakt, som du er part i.
Enhedsdata Når du vælger at parre appen med din enhed, indsamler vi enhedsspecifikke oplysninger, hver gang du logger ind på eller bruger enheden, herunder det unikke brugerenhedsnummer, dit valgte land, tidszone og session samt brugsdata. Dit kan bijvoorbeeld zijn: Vi bruger dine enhedsoplysninger til at levere personaliserede tjenester til alle kafferelaterede forbrugsvarer, herunder registrering af dine enhedsoplysninger med henblik på Amazon Replenishment-tjenesterne, som beskrevet yderligere nedenfor. Dine enhedsdata behandles kun, når du vælger at parre din(e) enhed(er) med appen i tilknytning til tjenesterne. Derfor betragter vi denne databehandling som nødvendig for udførelsen af en kontrakt, som du er part i og/eller baseret på legitim interesse.
Cookies og analyser Vi bruger cookies, tags og lignende teknologier ("Cookies") til at drive, levere, forbedre, forstå og tilpasse vores tjenester. Cookies giver os mulighed for at genkende din mobile enhed og indsamle information og personlige data, herunder dit unikke brugerenhedsnummer, ip-adressen for din mobile enhed, hvilken type mobil internetbrowser eller operativsystem, du bruger, sessions- og brugsdata eller tjenesterelaterede performance-informationer, som er informationer om din brug af appen. Med udgangspunkt i din mobilenheds IP-adresse og oplysninger om SIM-kortudbyder kan vi også vise dig landespecifikt indhold (inklusive information på dit lokale sprog). Vi behandler dine cookie- og analysedata for at give dig en mere tilpasset oplevelse, så vi kan vise dig det rigtige indhold og sende dig anbefalinger, beskeder i appen og push-notifikationer (hvis du vælger at tillade det i indstillingerne for appen).
Vi kan også bruge cookie- og analysedata til at stille dig spørgsmål eller invitere dig til at deltage i spørgeundersøgelser eller forskningsprojekter. Når du vælger at deltage, behandler vi dine kontooplysninger, besvarelser, meninger og erfaringer. Vi bruger disse data til at forbedre tjenesterne og udvikle nye produkter og tjenester indenfor køkkenudstyrsområdet.
Vores tjenesteudbydere bruger cookies til at hjælpe os med at indsamle dine oplysninger på vores vegne og i henhold til vores instruktioner. I øjeblikket bruger appen følgende tredjepartscookies:
Bemærk, at vi kun behandler dine cookie- og analyseoplysninger, efter at du har afgivet din accept.
Vurderinger og anmeldelsesdata Hvis du skriver en anmeldelse eller afgiver en vurdering af appen i app-butikkerne, kan vi behandle sådanne oplysninger for at besvare dine kommentarer og spørgsmål, forstå hvordan du har det med at bruge appen, få en forståelse af din generelle opfattelse af appen og vores brand og bruge disse oplysninger til at forbedre appen og/eller vores produkter og tjenester. Vi kan kun se dit brugernavn i app-butikken, dine vurderinger, kommentarer og andre oplysninger, du vælger at dele med os eller gøre offentligt tilgængelige. Medmindre du beder os om at gøre det, knytter vi ikke disse oplysninger til dine kontooplysninger eller nogen andre oplysninger, vi har fra dig. Når du beder om kundesupport, kan vi bruge dine data til at følge op på din sag og vejlede dig gennem vores kundesupportproces i overensstemmelse med afsnittet ”Kundesupport” længere nede. Vi anser behandlingen af dine vurderinger og anmeldelsesdata go at være baseret på Versuni legitime interesse.
Kundesupport Hvis du har behov for kundesupport, kan du oplyse os informationer relateret til din brug af vores tjenester, herunder din interaktion med Versuni, og hvordan vi kan kontakte dig, så vi kan yde den ønskede support. Vi driver og udbyder vores tjenester, herunder kundesupport, og forbedrer, korrigerer og tilpasser vores tjenester. Vi bruger også dine informationer til at svare dig, når du kontakter os. Vi betragter behandlingen af dine kundesupportdata som nødvendige for opfyldelsen af en kontrakt, som du er part i. I visse tilfælde betragter vi behandlingen af dine kundesupportdata som værende baseret på en legitim interesse for Versuni.
Kombinerede data Vi kan kombinere dine personlige data, herunder kontodata, andre leverede data, enhedsdata, cookie- og analysedata, med data indsamlet under dine interaktioner og brug af Versunis digitale kanaler, såsom sociale medier, websteder og webbutikker, e-mails, mobilapps og forbundne produkter. Vi bruger dine kombinerede data til at optimere indholdet, funktionaliteten og brugervenligheden i appen, enheden/enhederne og tjenesterne samt til at udvikle nye produkter og tjenester. I dette tilfælde betragter vi behandlingen af dine kombinerede data som værende baseret på en legitim interesse for Versuni.
Hvis du indvilger i at modtage kampagnekommunikation om Versuni' produkter, tjenester, events og kampagner eller salgsfremmende kommunikation fra partnere, som vi omhyggeligt har udvalgt, kan vi sende dig marketing- og kampagnekommunikation via e-mail eller andre digitale kanaler såsom mobil-apps og sociale medier. For at kunne skræddersy disse kommunikationer til dine præferencer og din adfærd og give dig en mere relevant og personligt tilpasset oplevelse kan vi analysere dine kombinerede data. Du har til enhver tid ret til og mulighed for at skifte mening og afmelde denne type kommunikation fremover.
Tilladelser Appen kan anmode om din tilladelse til at tilgå din mobile enheds lagringskapacitet, sensorer eller andre funktioner (fx fotos, dagsorden, kontakter, kamera, Wi-Fi, geo-lokation eller Bluetooth). Vi har brug for adgang, når det er strengt nødvendigt i forhold til levering af tjenesterne som beskrevet nedenfor.
Hvem deles personlige data med? Versuni kan afsløre dine personlige data til tredjepartsudbydere af tjenester, forretningspartnere eller andre tredjeparter i henhold til denne privatlivserklæring og/eller gældende lovgivning. Tjenesteudbydere Vi samarbejder med tredjepartsudbydere af tjenester, der hjælper os med at drive, udbyde, forbedre, forstå, tilpasse og markedsføre vores tjenester. Vi kan dele dine personlige data med følgende tjenesteudbydere: Disse tjenesteudbydere leverer den nødvendige hardware, software, netværk, storage, transaktionstjenester og/eller relateret teknologi til at drive appen og udbyde tjenesterne. Disse tjenesteudbydere leverer den nødvendige hardware, software, netværk, storage og/eller relateret teknologi, som vi har brug for til at foretage app-analyser. Se også ovenfor under Cookies og analyser. Versuni kræver, at koncernens tjenesteudbydere tilbyder et passende niveau af beskyttelse af dine personlige data på samme niveau, som vi selv tilbyder. Vi kræver, at vores tjenesteudbydere behandler dine data i henhold til vores instruktioner og kun til de konkrete formål, der er nævnt ovenfor, til at etablere adgang til den minimale mængde data, de har brug for til at levere en specifik tjeneste, og til at beskytte dine personlige datas sikkerhed. Bemærk, at når det vedrører eventuel tredjepartsannoncering i appen, deler vi ikke dine personlige data med disse partnere. Selv hvis du vælger at modtage markedsføring, og hvis du tillader alle cookies, deler vi ikke dine personlige data med annonceringstredjeparten. Det vi gør, er at vi analyserer effektiviteten af sådanne partnerskabskampagner og informerer vores partnere om effektiviteten (f.eks. hvor mange appbrugere, der har klikket på annoncen, hvor mange appbrugere, der har benyttet tilbuddet). Vi kan analysere dette ved at gennemgå brugen af appen, og når du accepterer Branch Metrics-cookien, der er nævnt tidligere. Den eksterne rapportering af denne effektivitetsundersøgelse finder udelukkende sted på et aggregeret grundlag, hvilket betyder, at vores partner – tredjeparten – ikke kan henføre disse oplysninger til nogen individuel appbruger. Andre tredjeparter Versuni kan også samarbejde med tredjeparter, som behandler dine personlige data til deres eget formål. Hvis Versuni deler personlige data med tredjeparter, der bruger dine personlige data til deres eget formål, vil Versuni sikre at informere dig og/eller indhente din accept i henhold til gældende lov, før vi deler dine personlige data. I dette tilfælde bedes du læse deres privatlivserklæringer omhyggeligt, da de informerer om deres privatlivspraksis, herunder hvilken type personlige data de indsamler, hvordan de anvender, behandler og beskytter dem. Nogle gange bortsælger Versuni en virksomhed eller dele af en virksomhed til et andet firma. En sådan overdragelse af ejerskab kan omfatte overførsel af dine personlige data, der relaterer sig direkte til den pågældende virksomhed, til det opkøbende firma. Alle vores rettigheder og forpligtelser i henhold til vores privatlivserklæring kan frit videregives af Versuni til alle vores datterselskaber i forbindelse med en fusion, opkøb, omstrukturering eller salg af aktiver eller ved anvendelse af lovgivning eller på anden vis, og vi kan overføre dine personlige data til enhver af vores datterselskaber, efterfølgende enheder eller nye ejer. Amazon Afhængigt af hvilken enhedsmodel, du bruger, lader Kitchen Plus Skill/ Coffee Plus Skill (”Skill”) dig styre din enhed og indhente oplysninger via Amazon Alexa. Når du aktiverer Skill, lader Versuni dig oprette forbindelse mellem din Amazon-konto og den Versuni-konto, du bruger til at logge ind i appen. Når du forbinder begge konti, anvender Versuni og Amazon uafhængigt af hinanden tekniske foranstaltning til at validere din identitet. Versuni deler kontoidentifikatorer, men deler ikke dine kontooplysninger, herunder navn eller e-mailadresse, med Amazon. Når du taler til Alexa, sender Amazon en skriftlig version af dine stemmekommandoer til Versuni sammen med en unik identifikator. Vi behandler disse oplysninger for at gennemføre dine kommandoer og udstede en respons i overensstemmelse med vores erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger. Vi deler vores skriftlige respons med Amazon, så Amazon kan informere dig om resultatet af din kommando i overensstemmelse med Amazons erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger og betingelser for brug. Versuni og Alexa kan også udveksle oplysninger om enheden, du ønsker at styre via Skill, herunder når du opdaterer, udskifter eller fjerner en enhed. I nogle lande understøtter vi DRS. Hvis du abonnerer på DRS, bestiller appen automatisk bønner eller Aquaclean-filter for dig via Amazon. Til disse formål skal du logge ind på din Amazon-konto, og Amazon leverer sine egne tjenester til dig. Når du opretter dit DRS-abonnement, deler vi følgende oplysninger med Amazon: serienummer og model (hx-nummer) på din enhed og din daglige samlede beholdning af bønner eller Aquaclean-filtre. Vi gemmer dit Amazon-kunde-id for at spore dit abonnement. Hvis du afmelder DRS, sletter vi dit kunde-id. Du forstår, at dine kommandoer og responser kan udgøre personlige oplysninger. Du forstår også, at Amazon leverer sine tjenester til dig og at du, ved at give os samtykke, instruerer os i at dele dine personlige oplysninger med Amazon. Amazon kan behandle dine personlige oplysninger i andre lande end dit bopælsland, som muligvis ikke tilbyder passende beskyttelse i henhold til regulativet (EU) 2016/679 (GDPR). Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at deaktivere Skill. Læs Amazons erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger og betingelser for brug for at få flere oplysninger. Overførsel på tværs af grænser Dine personlige data kan opbevares og behandles i alle lande, hvor vi har faciliteter, eller hvor vi engagerer tjenesteudbydere, og ved at anvende tjenesten accepterer du overførsel (hvis nogen) af information til lande uden for dit bopælsland, som kan have databeskyttelsesregler, der er anderledes end reglerne i dit land. I visse situationer kan retsinstanser, retshåndhævende instanser eller sikkerhedsmyndigheder i disse andre lande være berettiget til at få adgang til dine personlige data. Hvis du befinder dig i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS), kan dine personlige data overføres til vores datterselskaber eller tjenesteudbydere i ikke-EØS-lande, som er anerkendt af Europa-Kommissionen som tilbydende et passende niveau af databeskyttelse i henhold til EØS-standarderne. Ved overførsler fra EØS til lande, som Europa-Kommissionen ikke anser for at have tilstrækkelig databeskyttelse, har vi truffet passende foranstaltninger, såsom standardkontraktklausuler, der er vedtaget af Europa-Kommissionen, for at beskytte dine personoplysninger. Hvor længe opbevarer vi dine data? Vi opbevarer dine personlige data, så længe, det er nødvendigt eller tilladt i forhold til de(t) formål, dataene er indsamlet. Kriterierne, vi anvender til at fastlægge opbevaringsperioderne, omfatter: (i) længden af tid, du anvender appen og tjenesterne; (ii) om der er en juridisk forpligtelse, som vi er underlagt; eller (iii) om opbevaring er tilrådeligt i lyset af vores juridiske position (herunder med hensyn til gældende vedtægter om begrænsninger, retssager eller retslige undersøgelser).
Dine valg og rettigheder Hvis du ønsker at indsende en anmodning om adgang, korrigering, sletning, begrænsning eller ønsker at gøre indsigelse mod behandlingen af personlige data, som du tidligere har oplyst til os, eller hvis du ønsker at indsende en anmodning om at modtage en elektronisk kopi af dine personlige data til overførsel til en anden virksomhed (i det omfang retten til portabilitet er tildelt dig i henhold til gældende lov), kan du kontakte os her. Vi besvarer din anmodning i henhold til gældende lov. I din anmodning beder vi dig tydeliggøre, hvilke personlige data du ønsker at få adgang til, korrigere, slette, begrænse eller gøre indsigelse imod behandling af. For din sikkerheds skyld må vi kun implementere anmodninger med hensyn til personlige data, der er tilknyttet din brugerkonto, din e-mailadresse eller andre brugerkontooplysninger, som du bruger til at sende os din anmodning, og som vi har brug for til at verificere din identitet før implementering af din anmodning. Vi vil forsøge at opfylde din anmodning så hurtigt som rimeligt muligt. I de situationer, hvor vi er afhængige af accept for at indsamle og/eller behandle dine personlige data, kan du trække din accept tilbage til enhver tid, uden at påvirke lovligheden af behandlingen, som er baseret på accept før tilbagetrækningen. Bemærk, at hvis du gør brug af (nogle af) dine valg og rettigheder, vil du muligvis ikke kunne bruge vores tjenester (fuldt ud eller dele heraf) længere. Når vi behandler dine personoplysninger baseret på en juridisk forpligtelse, som vi er underlagt, herunder når du interagerer med os for at udøve nogen af dine rettigheder, anser vi behandlingen for at være lovlig. I de situationer, hvor vi er afhængige af udførelsen af en kontrakt for at behandle dine personlige data i forbindelse med tjenesterne, er vi muligvis ikke i stand til at levere tjenesterne, hvis vi ikke modtager dine oplysninger.
Vi beskytter dine personlige data Vi tager vores forpligtelse alvorligt i forhold til at beskytte de data, som du oplyser til Versuni, mod utilsigtede og uautoriserede ændringer, tab, misbrug og adgang. Versuni bruger en vifte af sikkerhedsteknologier, tekniske og organisatoriske tiltag til at hjælpe med at beskytte dine data. Derfor implementerer vi blandt andet adgangskontrol anvender firewalls og sikre protokoller.
Særlige informationer til forældre Mens tjenesterne ikke er møntet på børn, som defineret under gældende lovgivning, er det Versuni' politik at overholde loven, når den kræver forældres eller værges tilladelse før indsamling, anvendelse eller afsløring af personlige data tilhørende børn. Vi arbejder målrettet på at beskytte børns privatlivsbehov, og vi opfordrer på det kraftigste forældre og værger til at spille en aktiv rolle i deres børns onlineaktiviteter og interesser.
Hvis en forælder eller værge bliver opmærksom på, at vedkommendes barn har oplyst personlige data uden deres accept, bedes man kontakte os her. Hvis vi bliver opmærksomme på, at et barn har oplyst os personlige data, vil vi slette vedkommendes data fra vores filer.
Ændringer til denne privatlivserklæring Vores tjenester kan ændres løbende uden forudgående varsel. Derfor forbeholder vi os ret til at udvide eller opdatere denne privatlivserklæring løbende. Når vi opdateret denne privatlivserklæring, vil vi også opdatere datoen i toppen af denne privatlivserklæring. Vi opfordrer dig til at gennemse den seneste version af denne privatlivserklæring regelmæssigt. Den nye privatlivserklæring vil træde i kraft øjeblikkeligt efter offentliggørelsen. Hvis du ikke er enig i den reviderede erklæring, bør du ændre dine præferencer eller overveje at stoppe med at bruge vores tjenester. Ved at fortsætte med at tilgå eller anvende vores tjenester efter disse ændringer træder i kraft, anerkender du, at du er blevet informeret om og accepterer privatlivserklæringen i den opdaterede version.
Kontakt os Hvis du har spørgsmål til denne privatlivserklæring eller vedrørende måden, Versuni anvender dine personlige data, kan du kontakte Versuni eller vores databeskyttelsesrådgiver her. Alternativt har du ret til at indgive en klage til den relevante tilsynsmyndighed, som har ansvaret for dit land eller region Versuni Netherlands B.V. Attn. Legal/ Privacy, Claude Debussylaan 88, 1082MD Amsterdam, the Netherlands
You are about to visit a Philips global content page
Continue