Danmark
PN banner image

Erklæring om beskyttelse af personoplysninger for Philips
Sonicare-appen


Denne fortrolighedserklæring blev senest opdateret den 14. oktober 2022.

Via Philips Sonicare-appen rådgiver Philips Sonicare brugere i hele verden om, hvordan de kan forbedre deres tandbørstning og mundhygiejne (“tjenester”). I appen anvendes der personoplysninger, som indsamles og behandles via den Philips Sonicare-tilsluttede tandbørste (“enheden”) og/eller appen.

 

Formålet med denne erklæring om beskyttelse af personoplysninger er at give dig et overblik over vores praksis med hensyn til beskyttelse af personoplysninger, når du benytter vores tjenester, blandt andet i form af oplysninger om, hvilke oplysninger og personoplysninger vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, og hvad vi gør med dem, samt oplysninger om dine rettigheder. Den registeransvarlige for dine personoplysninger i henhold til denne erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger er Philips Oral Healthcare, LLC med adressen 22100 Bothell Everett Highway, Bothell WA 98021, USA (“Phillips”, “vores”, “vi” eller “os”).

 

Vi opfordrer dig også til at læse vores meddelelse om analysedata og vores brugsbetingelser, hvori de vilkår, under hvilke du bruger vores tjenester, er beskrevet.

Hvilke oplysninger og personoplysninger indsamler vi og til hvilke formål?


Vi modtager eller indsamler oplysninger og personoplysninger som beskrevet nærmere nedenfor, når vi leverer vores tjenester, eksempelvis når du får adgang til, downloader og installerer appen. Vi knytter unikke identifikatorer til dine personoplysninger.

account data

Følsomme personoplysninger

Vi indsamler følgende mundhygiejnedata:

 

•  Tandbørstningsdata fra din enhed, heriblandt oplysninger om din børsterutine, sensordata (såsom børsteindstilling, -position, -bevægelse og -tryk), batteriniveau og børstehovedets type og resterende levetid.
 

  •  Dine detaljer om børstning, herunder mål og andre tandplejevaner/aktiviteter (f.eks. brug af tandtråd og skylning), dine svar på spørgsmål på siden Personlig tilpasning i Onboarding-spørgeskemaet og Focus Area (fokusområdet) (f.eks. plakdannelse, blødende områder, tilbagetrukket tandkød og potentielle huller) samt startpositionen for tandbørstning (dvs. det sted i munden, hvor tandbørstningen starter).

 

Vi indsamler disse oplysninger for at kunne tilbyde dig tjenesterne, f.eks. i form af feedback og vejledning i realtid, mens du børster (ved at sende dig pushmeddelelser og/eller meddelelser i appen i forbindelse med tjenesten), tilbyde dig et personligt tilpasset program, så du straks kan tage dig af oversete steder, registrere børstehovedets effektivitet og informere dig om, hvornår det skal skiftes, samt sende dig påmindelser om mundskyl eller tungerensning. Vi knytter dine oplysninger om mundhygiejne til din konto.

 

Inden vi indsamler følsomme oplysninger, informerer vi dig herom og beder om dit udtrykkelige samtykke i henhold til paragraf 9.2.a. i forordning (EU) 2016/679. Ud over ovennævnte beder vi dig om at undlade at sende os eller offentliggøre følsomme personoplysninger (f.eks. CPR-numre, oplysninger vedrørende race eller etnisk oprindelse, politiske synspunkter, religiøse eller filosofiske overbevisninger eller andre overbevisninger, helbred, seksualliv eller seksuel orientering, biometriske oplysninger eller genetiske kendetegn, kriminel baggrund eller medlemskab af fagforeninger) i eller via appen eller på anden vis.

Læs mereLæs mindre

Kontooplysninger

Vi indsamler dine personoplysninger, når du opretter en konto. Du kan logge ind i appen via en Philips-konto eller ved at bruge en profil fra sociale medier, herunder din Apple-konto.

 

  •   De personoplysninger, vi indsamler, kan omfatte navn, e-mailadresse, land, sprog og adgangskode. Vi behandler også oplysninger om din brug af appen, herunder dine sessions-, login- og godkendelsesoplysninger, som vi bruger til administrationen af din konto. I Kina indsamler vi også brugernes telefonnummer.

 

  • Hvis du vælger at logge ind via sociale medier, kan de personoplysninger, vi indsamler, omfatte din grundlæggende offentlige profil (f.eks. profilbillede, id, køn, webadresse for din profil, fødselsdato, hjemmeside og placering) og e-mailadresse til godkendelsesformål. I så fald indsamler udbyderen af det sociale medie muligvis oplysninger om, at du bruger appen og logger på via din konto på det sociale medie. Læs erklæringen om beskyttelse af personoplysninger fra udbyderen af det sociale medie (f.eks. Facebook, Google, Apple) for at få oplysninger om udbyderens aktuelle praksis med hensyn til behandling af personoplysninger, hvilken type personoplysninger der indsamles, og hvordan oplysningerne bruges, behandles og beskyttes.

  •  Vi bruger dine kontooplysninger til at oprette og administrere din konto og levere personligt tilpassede tjenester. Du kan bruge din konto til at logge sikkert ind i appen. Hvis du opretter en Philips-konto for at logge ind i appen, sender vi dig en velkomst-e-mail for at bekræfte dit brugernavn og din adgangskode, for at kunne kommunikere med dig i forbindelse med eventuelle forespørgsler og for at kunne sende dig servicerelaterede meddelelser eller meddelelser som et led i direkte markedsføring, hvis du har givet samtykke. Du kan også bruge din Philips-konto til at bestille eller registrere Philips-produkter eller -tjenester, deltage i en kampagne eller et spil, deltage i en aktivitet på sociale medier i forbindelse med en Philips-kampagne (f.eks. ved at klikke på “synes godt om” eller “del”) og deltage i produkttest eller produktundersøgelser.
     

Fordi vi bruger dine kontooplysninger til at levere tjenesterne, anser vi denne behandling for nødvendig for udførelsen af en kontrakt, som du er part i, og som er lovlig i henhold til paragraf 6.1. (b) i Forordning (EU) 2016/679.

Læs mereLæs mindre

Cookies Image

Cookies og analysedata

Vi anvender cookies, tags eller tilsvarende teknologiske løsninger (“cookies”) med det formål at forbedre vores tjenester og tilpasse dem til den enkelte bruger. Cookies giver os mulighed for at genkende din mobilenhed og indsamle oplysninger og personoplysninger, heriblandt dit unikke brugerenhedsnummer, din mobilenheds IP-adresse, mobilenhedens internetbrowsertype eller det operativsystem, du bruger, sessions- og brugsdata eller servicerelaterede oplysninger, dvs. oplysninger om din brug af appen. Vi bruger også disse oplysninger til at vise dig landespecifikt indhold (herunder oplysninger på dit lokale sprog).

 

Når du giver dit samtykke til at hjælpe med at gøre appen bedre, indsamler og behandler vi oplysninger om mobilenheden og brug af appen, som det er beskrevet i vores erklæring(er) om analysedata, som du kan finde i appindstillingerne. For at gøre dette kan vi benytte flere tjenesteudbydere, der behandler dine appdata på vores vegne og underlagt vores instruktioner. Vores tjenesteudbydere bruger cookies for at hjælpe os med at indsamle dine oplysninger. Vi beder om dit samtykke, inden vi bruger cookies til analyseformål i overensstemmelse med paragraf 6.1. (a) i Forordning (EU) 2016/679.

Læs mereLæs mindre

Data filled in by you

Data for bedømmelser og anmeldelser

Hvis du skriver en anmeldelse eller bedømmer appen i appbutikker, kan vi behandle disse oplysninger, når vi besvarer dine kommentarer og spørgsmål. Vi kan også bruge disse oplysninger til at forstå, hvordan du har det under brug af appen, samt din opfattelse af appen og vores brand, og bruge disse indblik til at forbedre appen. Vi kan kun se dit brugernavn i appbutikken, dine bedømmelser, dine kommentarer og andre oplysninger, som du vælger at dele med os eller gøre offentligt tilgængelige. Vi knytter ikke disse oplysninger til dine kontooplysninger eller andre oplysninger, som vi har om dig, medmindre du beder os om det. Når du har brug for hjælp fra vores kundesupport, kan vi bruge dine oplysninger til at følge op på din sag og guide dig gennem processen. Vi anser behandlingen af dine oplysninger for bedømmelser og anmeldelser for at være baseret på Philips' legitime og lovlige interesser i henhold til paragraf 6.1. (f) i Forordning (EU) 2016/679.

Cookies Image

Oplysninger ved kundesupport

Hvis du har behov for kundesupport, beder vi dig muligvis om at give os oplysninger om din brug af vores Tjenester, heriblandt oplysninger om din interaktion med Philips og om, hvordan vi kan kontakte dig, så vi kan tilbyde dig den support, du har behov for. Det er os, der står for driften og leveringen af vores Tjenester, hvilket også omfatter kundesupport samt forbedring og tilpasning af Tjenesterne. Vi bruger desuden dine oplysninger med henblik på besvarelse af dine henvendelser.

 

Vi anser behandlingen af oplysninger om dine henvendelser til afdelingen for kundesupport for at være nødvendig for gennemførelsen af en kontrakt, som du er part i, og lovlig i henhold til paragraf 6.1.(b) i forordning (EU) 2016/679. I nogle tilfælde anser vi behandlingen af dine kundesupportdata for at være baseret på Philips' legitime og lovlige interesser i henhold til paragraf 6.1. (f) i Forordning (EU) 2016/679.

Combined data

Kombinerede oplysninger
Vi kombinerer muligvis dine personoplysninger, heriblandt kontooplysninger og cookies, med oplysninger, der er indsamlet i forbindelse med din brug af Philips' digitale kanaler såsom sociale medier, websteder, e-mails, apps og tilknyttede produkter, eksempelvis IP-adresser, cookies, oplysninger om mobilenheder, meddelelser, du klikker eller trykker på, placeringsoplysninger og websteder, du besøger.

 

Vi bruger de kombinerede data til at forbedre appens, enhedens/enhedernes og tjenesternes indhold, funktioner og anvendelighed samt til at udvikle nye produkter og tjenester. I dette tilfælde anser vi behandlingen af dine kombinerede oplysninger for at være baseret på Philips' legitime og lovlige interesser i henhold til paragraf 6.1. (f) i Forordning (EU) 2016/679. Inden vi behandler følsomme oplysninger med henblik på de formål, der er angivet i dette afsnit, informerer vi dig herom og beder om dit udtrykkelige samtykke i henhold til paragraf 9.2.a. i Forordning (EU) 2016/679. Vi kombinerer muligvis også dine kombinerede oplysninger med andre brugeres oplysninger (vel at mærke efter at have fjernet dine personoplysninger) med henblik på udarbejdelse af publikationer, præsentationer, rapporter eller andet (markedsføringsrelateret) kommunikationsmateriale, som kan blive brugt til både interne og eksterne formål.

 

Hvis du giver samtykke til at modtage reklamemeddelelser om Philips-produkter, -tjenester, -begivenheder og -kampagner, som vurderes at være relevante for dig ud fra dine præferencer og din onlineadfærd, sender vi dig muligvis markedsførings- og reklamemeddelelser via e-mail, sms og andre digitale kanaler, f.eks. mobilapps og sociale medier. Vi analyserer muligvis dine kombinerede oplysninger for at kunne tilpasse meddelelserne i henhold til dine præferencer og din adfærd, så de er så relevante som muligt. Du kan altid afmelde og framelde sådanne meddelelser. Vi beder om dit samtykke, inden vi sender reklamemeddelelser til dig i overensstemmelse med paragraf 6.1. (a) i Forordning (EU) 2016/679.

Læs mereLæs mindre

Tilladelser

Appen kan anmode om din tilladelse til at få adgang til din mobilenheds lagringskapacitet, sensorer eller andre funktioner (f.eks. fotos, kalender, kontaktpersoner, kamera, wi-fi, geoplacering eller bluetooth). Vi har brug for adgang, når det er nødvendigt for at levere tjenesterne, som det er beskrevet nedenfor.


  • Bluetooth: Forbindelsen fra enheden til appen skal oprettes via Bluetooth. Du kan til enhver tid vælge at afbryde Bluetooth-forbindelsen via indstillingerne for din mobilenhed.

 

  • Kalender: Hvis du ønsker, at appen skal minde dig om kommende tandlægetider, har appen brug for adgangstilladelse til din kalender. Vi kopierer eller lagrer ikke dine kalenderoplysninger. Disse oplysninger vil forblive på din mobilenhed.

 

  • Placering: For at brugerne kan tilgå og bruge en bluetooth-enhed sammen med deres telefon, kræver Android-operativsystemer, at brugerne giver tilladelse til at appen får adgang til den omtrentlige geografiske placering. I iOS beder Sonicare brugerne om at give tilladelse til, at appen får adgang til den geografiske placering, hvilket muliggør en grundlæggende metode til synkronisering af data (iBeacon™) fra toothbrush'en og mobilenheden, når appen ikke bruges. Appen anvender ikke disse tilladelser til at bestemme din placering, og Philips indsamler heller ikke dine placeringsoplysninger. Du kan altid tilbagekalde tilladelser for placering i indstillingerne på din mobilenhed.

 

  • Filer: Appen skal have adgang til din mobilenheds filer, for at sprogindstillingerne og andre filer, der er nødvendige for, at appen kan fungere efter hensigten (f.eks. billed- og mediefiler eller andre store programfiler), kan gemmes. Hvis du sletter appen, bliver dataene også slettet på din mobilenhed.

 

  • I visse kan dit operativsystem anmode om tilladelser, som er nødvendige for din mobilenhed af tekniske årsager, men det er ikke noget Philips har kontrol over eller bruger. Vi indsamler ikke oplysninger, der er forbundet med sådanne tilladelser, medmindre der er påkrævet for at kunne leveres vores tjenester i overensstemmelse med denne erklæring.
Læs mereLæs mindre

Third parties

Hvem videregives de indsamlede persondata til?


Philips videregiver muligvis dine personoplysninger til vores affilierede selskaber, tredjepartstjenesteudbydere, forretningspartnere eller andre tredjeparter i henhold til denne erklæring om beskyttelse af personoplsyninger og/eller gældende lov.

Affilierede selskaber

Vi kan dele dine oplysninger med andre Philips-enheder, som er en del af Philips Group. Visse Philips-enheder kan f.eks. hjælpe os med at administrere appens infrastruktur eller håndtere dine forespørgsler. Det er kun personer, der strengt nødvendigt har brug for adgang for at kunne opfylde deres job, der behandler dine data.

Tjenesteudbydere

Vi samarbejder med tredjepartstjenesteudbydere, som hjælper os med drift, levering, forbedring, tilpasning, support og markedsføring af vores Tjenester.

 

Vi videregiver muligvis dine personoplysninger til følgende tjenesteudbydere:

 

  • Udbydere Af IT- Og Cloud-Tjenester

Disse tjenesteudbydere leverer de ydelser, der er nødvendige for at køre appen eller levere Tjenesterne, i form af hardware, software, netværk, datalagring, transaktionstjenester og/eller relateret teknologi.
 

  • Udbydere af analyse- og spørgeskematjenester

Disse tjenesteudbydere leverer de ydelser, der er nødvendige for at udføre appanalyser eller foretage spørgeundersøgelser, i form af hardware, software, netværk, datalagring og/eller relateret teknologi.

 

Hos Philips stiller vi krav om, at de tjenesteudbydere, vi benytter, har indført lige så omfattende foranstaltninger med hensyn til beskyttelse af personoplysninger, som vi har. Vi stiller krav om, at de tjenesteudbydere, vi benytter, behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores anvisninger og udelukkende til ovennævnte konkrete formål, at de kun har adgang til de oplysninger, der er nødvendige for at kunne levere en bestemt tjeneste, og at de beskytter dine personoplysninger i tilstrækkeligt omfang.

Andre Tredjeparter

Philips samarbejder muligvis også med tredjeparter, som behandler dine personoplysninger med henblik på egne formål. Inden Philips videregiver dine personoplysninger til tredjeparter, der bruger dem til egne formål, sørger vi for at informere dig herom og/eller indhente dit samtykke i henhold til gældende lov. I så fald opfordrer vi dig til at læse de pågældende tredjeparters erklæringer om beskyttelse af personoplysninger for at få oplysninger om deres praksis med hensyn til behandling af personoplysninger, hvilken type personoplysninger der indsamles, og hvordan oplysningerne bruges, behandles og beskyttes.

 

Philips sælger af og til en virksomhed eller en del af en virksomhed til et andet selskab. En sådan overdragelse af ejerskab kan medføre, at de af dine personoplysninger, der er direkte knyttet til den pågældende virksomhed, overføres til det selskab, som køber virksomheden. Alle Philips' rettigheder og forpligtelser i henhold til vores erklæring om beskyttelse af personoplysninger kan frit overdrages til et af vores tilknyttede selskaber i forbindelse med en fusion, et opkøb, en omstrukturering eller salg af aktiver, som følge af lovkrav eller på anden vis, og vi overfører muligvis dine personoplysninger til et af vores tilknyttede selskaber eller efterfølgende juridiske enheder eller en ny ejer.

 

Hvis muligheden er tilgængelig i dit land kan dine personoplysninger blive videregivet til følgende tredjeparter:

 

  • Tredjepartstjenesteudbydere i overensstemmelse med denne erklæring.
  • Forsikringsselskaber eller tandlæger/tandplejere. I visse lande kan du tilmelde dig særlige Sonicare-programmer, som gør, at du kan bede Philips om at dele dine personoplysninger med dit forsikringsselskab, tandlæge eller sundhedsudbyder. De personoplysninger, som vi behandler og deler kan omfatte unikke identifikatorer, registreringsoplysninger og tandbørstningsoplysninger, f.eks. din tilknyttede deltagerkode, tandbørstningsdato, -tid, -stempel, -varighed, -dækning og yderligere tandbørstningsdetaljer. Vi kan også analysere, kombinere og sammenholde dine oplysninger for at udarbejde statistikrapporter i overensstemmelse med programmets vilkår. Hvis du tilmelder dig disse programmer, modtager du supplerende oplysninger om, hvordan dine oplysninger håndteres.

 

I dette tilfælde kan vi behandle og dele dine personoplysninger i henhold til dit samtykke, for at opfylde kontraktmæssige forpligtelser, når vi leverer tjenester til dig, eller på baggrund af vores legitime interesser.

 

Bemærk, at ved login via din konto til det sociale medie Facebook på Android giver du Facebook adgang til at indsamle følgende oplysninger via deres Facebook SDK:

 

  • Apphændelser: Dette gælder for generiske apphændelser (f.eks. appinstallation eller start af appen) og andre typer standardlogføring af produktoplysninger (f.eks. indlæsning af SDK eller SDK-ydeevne).
  • Konfigurationsdata: Når en bruger har logget ind, udfører SDK'et periodiske baggrundsanmodninger for automatisk at administrere adgangstokenets levetid.
  • Fejloplysninger: SDK'et indsamler fejloplysninger, herunder ved initialiseringen af SDK'et, hvilket kan inkludere et bruger-id for personer, der er logget på Facebook.
  • Kortsigtede data: SDK'et måler nogle brugeraktiviteter til formål, der vedrører håndtering af svindel og misbrug. Disse data opbevares kun i en meget periode for personer, der er ikke er logget på Facebook.

 

Facebook indsamler muligvis også analysedata vedrørende din brug af SDK'et, oplysninger om navnet på den app, du bruger, den dato, du godkendte login'et, og en eventuel webadresse, der har relation til dit login. Du kan få mere at vide om, hvordan Facebook bruger dine oplysninger, ved at læse Facebooks Datapolitik. Bemærk, at funktionen til login via Facebook er helt valgfri, og vi giver dig altid mulighed for at logge på med din Philips-konto.

 

Endelig kan vi, hvis det er påkrævet i henhold til lovgivningen eller nødvendigt for at beskytte vores rettigheder, dele dine oplysninger med offentlige myndigheder.

Læs mereLæs mindre

Third parties

Apple Sundhed

I visse lande kan vi tillade at udveksle data med Apple Sundhed. Hvis du bruger iOS, kan du tillade, at appen læser data fra din Apple Sundhed-app samt at skrive data til Apple Sundhed-app. Oplysningerne, som du udveksler, omfatter din tandbørstningsvarighed, og du kan selv vælge. Philips' cloud-løsninger synkroniserer ikke med Apple. Dette betyder, at udvekslingen af data, kun foretages lokalt på din mobilenhed. Sørg for, at læse Apples erklæring om beskyttelse af personoplysninger for at lære, hvordan de håndterer dine personoplysninger.

Third parties

Amazon Dash Replenishment Service

I nogle lande understøtter vi vores BrushSync-genbestillingstjeneste (“BrushSync”). Når du abonnerer på BrushSync, afgiver appen automatisk børstehovedbestillinger for dig via Amazons Dash Replenishment Service (“DRS”). I den forbindelse skal du logge ind på din Amazon-konto, hvorefter Amazon leverer sine egne tjenester til dig. Læs Amazons vilkår og betingelser og erklæring om beskyttelse af personoplysninger ffor at få oplysninger om Amazons praksis med hensyn til behandling af personoplysninger, hvilken type personoplysninger der indsamles, og hvordan oplysningerne bruges, behandles og beskyttes.

Når du konfigurerer dit BrushSync-abonnement og giver dit samtykke, deler vi følgende oplysninger med Amazon: serienummeret på din enhed, modellen (hx-nummer) på din enhed, og hvornår det er tid til at bestille nyt børstehoved (“BrushSync Data”). Vi gemmer dit Amazon-kunde-id for at kunne få oplysninger om dit abonnement. Hvis du opsiger abonnementet på BrushSync, sletter vi dit kunde-id. Du kan til enhver tid (i) sætte bestillinger på pause eller ændre dem via Indstillinger for genbestilling på siden My Brush Head (Mit børstehoved) i appen og/eller (ii) annullere en bestilling via Amazon.

 

Du forstår, at Amazon leverer sin egen stemmetjeneste til dig, og at når du aktiverer BrushSync, beder du os om at dele dine BrushSync-data med Amazon, som muligvis behandler disse data i lande uden for dit bopælsland, hvor der muligvis ikke er tilstrækkelig beskyttelse af personoplysninger.

Læs mereLæs mindre

Meddelelser om lave lagerbeholdninger fra Amazon og smarte genbestillinger med Alexa 

I nogle lande understøtter vi vores Smart genbestilling-tjenester ("Smart genbestilling"). Når du tilmelder dig programmet for smarte genbestillinger, vil appen gøre det muligt for dig at oprette smarte genbestillinger via meddelelser om lave lagerbeholdninger fra Alexa. I den forbindelse skal du logge ind på din Amazon-konto, hvorefter Amazon leverer sine egne tjenester til dig. Læs Amazons Vilkår og betingelser for smart genbestilling, da de vil informere dig om Amazons praksis for beskyttelse af personlige oplysninger, herunder hvilken type personoplysninger, der indsamles, og hvordan de anvendes, behandles og beskyttes. 


Når du aktivt anmoder om Smart genbestilling i appen, deler vi følgende data med Amazon: det generiske model-id for din enhed, og hvornår dit børstehoved er i et "højt" (80 %) eller "lavt" (20 %) slidområde ("Smart genbestilling-data"). Højt område er der, hvor du sætter et nyt børstehoved på. Et lavt område er der, hvor dit børstehoved har nået 20 %, i hvilket tilfælde vi sender den daglige slidprocent for børstehovedet til Amazon, indtil du har udskiftet dit børstehoved for at opfylde genbestillingen. Du kan til enhver tid tilbagekalde delingen af disse data og annullere genbestillingen af børstehoveder ved at vælge "Indstillinger for genbestilling af børstehoveder" i appen.


Du forstår, at Amazon leverer sin egen stemmetjeneste til dig, og at når du aktiverer Smart genbestilling i appen, beder du os om at dele dine Smart genbestilling-data med Amazon, som muligvis behandler disse data i lande uden for dit bopælsland, hvor der muligvis ikke er tilstrækkelig beskyttelse af personoplysninger.

Læs mereLæs mindre

Overførsel på tværs af landegrænser

Dine personoplysninger kan blive opbevaret og behandlet i et hvilket som helst land, hvor vi har faciliteter, eller hvor vi samarbejder med tjenesteudbydere, og når du bruger tjenesterne, accepterer du samtidig overførsel (såfremt det er relevant) af oplysninger til lande uden for dit bopælsland. I disse lande kan der være andre regler for databeskyttelse end i dit hjemland. Under visse omstændigheder kan domstole, retshåndhævende instanser, lovgivende myndigheder eller sikkerhedsmyndigheder i disse andre lande have ret til at få adgang til dine personoplysninger.


Hvis du er bosiddende i EØS (Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde), kan dine personoplysninger blive overført til vores tilknyttede selskaber eller tjenesteudbydere og tredjeparter i lande uden for EØS, såfremt Europa-Kommissionen har fastslået, at databeskyttelsen i disse lande er tilstrækkelig i henhold til EØS-standarderne (du kan finde den fuldstændige liste over disse lande her https://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/adequacy/index_en.htm). I forbindelse med overdragelser fra EØS til lande, som Europa-Kommissionen ikke anser for at yde tilstrækkelig beskyttelse, som f.eks. USA, (i) har vi udarbejdet passende forholdsregler, som f.eks. vores Bindende virksomhedsregler for kunde-, leverandør- og forretningspartnerdata og/eller standardkontraktbestemmelser, som er indført af Europa-Kommissionen for at beskytte dine personoplysninger eller (ii) afhænger af dit udtrykkelige samtykke, hvis det er nødvendigt. Du kan få en kopi af disse forholdsregler ved at benytte linket ovenfor eller kontakte os her.

Læs mereLæs mindre

Hvor længe gemmer vi dine oplysninger?

Vi gemmer dine personoplysninger i det tidsrum, der er nødvendigt eller tilladt i henhold til det eller de konkrete formål, som oplysningerne er blevet indsamlet med henblik på. De kriterier, vi bruger til at bestemme vores opbevaringsperioder, omfatter: (i) hvor længe du bruger appen eller tjenesterne, (ii) hvorvidt vi forpligtet ved lov til at gemme oplysningerne i et bestemt tidsrum, eller (iii) hvorvidt det er tilrådeligt at gemme oplysningerne i henhold til vores juridiske position (f.eks. i tilfælde af forældelsesfrister, sagsanlæg eller lovbefalede undersøgelser).

Choices and rights

Dine valgmuligheder og rettigheder

Hvis du vil sende os en anmodning om at få adgang til, berigtige eller slette eller begrænse eller afvise behandling af personoplysninger, som du tidligere har givet os, eller en anmodning om at modtage en elektronisk kopi af dine personoplysninger med henblik på at sende dem til en anden virksomhed (såfremt du har ret til denne dataoverførsel i henhold til gældende lov), kan du kontakte os her. Vi svarer på din anmodning i overensstemmelse med gældende lov.


I din anmodning skal du angive, hvilke personoplysninger du ønsker at få adgang til, berigtige eller slette eller begrænse eller nægte behandling af. Af hensyn til din sikkerhed imødekommer vi kun anmodninger vedrørende de personoplysninger, der er knyttet til din konto eller e-mailadresse, eller andre kontooplysninger, som du bruger, når du sender din anmodning til os, og vi beder dig muligvis om at bekræfte din identitet, inden vi imødekommer din anmodning. Vi forsøger at imødekomme din anmodning så hurtigt, som det er praktisk muligt.

 

Hvis vi er afhængige af dit samtykke til indsamling og/eller behandling af dine personoplysninger, kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Dette har dog ingen konsekvenser med hensyn til lovligheden af den databehandling, der har fundet sted inden tilbagetrækningen af dit samtykke. Hvis vi er afhængige af gennemførelsen af en kontrakt for at behandle dine personoplysninger i relation til tjenesterne, kan vi muligvis ikke levere tjenesterne, hvis vi ikke modtager dine oplysninger.

 

Vær opmærksom på, at du muligvis ikke længere kan benytte vores Tjenester (eller dele af dem), hvis du gør brug af (nogle af) dine valgmuligheder og rettigheder.

 

Når vi behandler dine personoplysninger baseret på en juridisk forpligtelse, vi er underlagt, herunder når du interagerer med os for at udøve enhver af dine rettigheder, betragter vi behandlingen som lovlig i henhold til paragraf 6.1.(c) i Forordning (EU) 2016/679.

Læs mereLæs mindre

We protect your personal data

Vi beskytter dine personoplysninger

Hos Philips tager vi vores forpligtelse til at beskytte de oplysninger, du giver os, mod utilsigtet eller uautoriseret ændring, tab, misbrug, videregivelse og/eller adgang meget alvorligt. Hos Philips anvender vi en række forskellige sikkerhedsteknologier samt tekniske og administrative metoder til at beskytte dine oplysninger. Vi har blandt andet indført adgangskontrol samt brug af firewalls og sikre protokoller med henblik på dette formål.

Læs mereLæs mindre

Special information for parents

Særlige oplysninger til forældre

Selv om tjenesterne, i henhold til gældende lov, ikke er målrettet mod børn, er det Philips' politik at overholde loven, når der er krav om en forælders eller værges tilladelse til indsamling, brug eller videregivelse af børns personoplysninger. Vi er forpligtet til at beskytte børns personoplysninger, og vi opfordrer på det kraftigste forældre og værger til at spille en aktiv rolle i forhold til deres børns onlineaktiviteter og -interesser.

 

Hvis en forælder eller værge bliver opmærksom på, at hans eller hendes barn har givet os sine personoplysninger uden vedkommendes samtykke, kan den pågældende forælder eller værge kontakte os her. Hvis vi bliver opmærksomme på, at et barn har givet os personoplysninger, sletter vi de pågældende oplysninger i vores arkiver.

Læs mereLæs mindre

Changes to the privacy notice

Ændringer af denne erklæring om beskyttelse af personoplysninger

Vores tjenester kan blive ændret fra tid til anden uden forudgående varsel. Vi forbeholder os derfor også ret til at ændre eller opdatere denne erklæring om beskyttelse af personoplysninger fra tid til anden. Når vi opdaterer denne erklæring om beskyttelse af personoplysninger, opdaterer vi også datoen øverst i erklæringen.

 

Vi opfordrer dig til jævnligt at gennemgå den nyeste version af denne erklæring om beskyttelse af personoplysninger.

 

Den nye erklæring om beskyttelse af personoplysninger træder i kraft, så snart den er offentliggjort. Hvis du ikke er indforstået med oplysningerne i den reviderede erklæring, opfordrer vi dig til enten at ændre dine præferencer eller ophøre med at benytte vores tjenester. Hvis du fortsætter med at benytte vores tjenester, efter at ændringerne er trådt i kraft, er det ensbetydende med, at du er blevet informeret om ændringerne og accepterer den reviderede erklæring om beskyttelse af personoplysninger.

 

Læs mereLæs mindre

Contact Image

Kontakt os

I relation til paragraf 27 i forordning (EU) 2016/679 fungerer Philips International B.V. (High Tech Campus 5, Eindhoven, 5656 AE, Nederlandene) som vores repræsentant i EU.

 

Hvis du har spørgsmål angående denne erklæring om beskyttelse af personoplysninger eller om, hvordan Philips anvender dine personoplysninger, kan du kontakte os (inklusive vores databeskyttelsesansvarlige person og/eller repræsentant) her. Du har også ret til at indgive en klage til den relevante tilsynsmyndighed i dit hjemland eller din region.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Our site can best be viewed with the latest version of Microsoft Edge, Google Chrome or Firefox.