Oplysninger om afhjælpning for Philips Respironics V60- og V60 Plus-ventilatorer

Der er tiltag undervejs i forbindelse med afhjælpning vedrørende printkort til energistyring for Philips Respironics V60-/V60 Plus-ventilatorer. Patientsikkerhed er vores topprioritet, og vi forpligter os til at støtte vores ventilationspatientpleje gennem hele afhjælpningsprocessen.


Hvad du kan forvente under den planlagte afhjælpning
Fra nu af og i løbet af de næste mange måneder vil en servicetekniker kontakte dig med henblik på en aftale. 


Når serviceteknikerne er på stedet, udskifter de printkortet til energistyring. Hvor det er muligt, vil andre åbne FCO'er (Field Correction Orders) vil blive udført samtidigt med afhjælpning af printkort til energistyring for at holde afbrydelser på et minimum.

 

V60/V60 Plus-afhjælpninger 
Mens du venter på implementeringen af den tekniske løsning, kan du fortsætte med at bruge dine V60-/V60 Plus-ventilatorer med behov for mindst én af de beskrevne afhjælpninger i den vigtige produktinformation fra juni. 


Løbende service og support
Selv om Philips Respironics har standset produktionen af V60- og V60 Plus-ventilatorerne, yder vi fortsat service og support til december 2029, så længe der er komponenter tilbage.


Vi forstår de udfordringer, denne indsats i forbindelse med afhjælpning har skabt for klinikere og hospitalssystemer. Tak for din fortsatte tillid og dit partnerskab, mens vi arbejder os igennem implementeringen af den tekniske løsning. 

Har du spørgsmål? Kontakt den lokale Philips Service-sælger

Philips Respironics Trilogy EV300 kan bidrage til gennemførelse af dine åbne ordrer og dine fremtidige noninvasive (NIV) og invasive (IV) ventilationsbehov.

Spørgsmål og svar

Hvem kan jeg ringe til med spørgsmål om tilbagekaldelse og afhjælpning?

Kontakt din Philips-sælger med eventuelle spørgsmål. 

Hvordan vil dette problem blive afhjulpet?

Philips Respironics vil implementere en teknisk løsning baseret på nyt design af printkortet til energistyring til kontrol af den 35 V skinne, som strømforsyner ventilatoren. Denne løsning vil  gøre det muligt for ventilatoren at afgive alarm i tilfælde af fejl. Philips Respironics er gået i gang med at kontakte kunder med henblik på at træffe aftaler om implementering af den tekniske løsning.

Hvorfor udgiver Philips Respironics en vigtig produktinformation for V60-/V60 Plus-ventilatorer?

I marts 2022 udgav Philips Respironics en tilbagekaldelsesmeddelelse til de kunder, der havde købt V60-, V60 Plus- og V680-ventilatorer, angående et potentielt problem, der kunne påvirke printkortet til energistyring. I april 2022 og juni 2022 sendte Philips en yderligere tilbagekaldelsesmeddelelse med opdateret vejledning til kunder og brugere af berørte enheder.


Den opdaterede meddelelse råder kunder til at implementere et eller flere af følgende tiltag med henblik på at afhjælpe risikoen for fare forårsaget af problem med det elektriske kredsløb for printkortet til energistyring:

 

  • Installer en iltanalysator/skærm, og følg producentens anvisninger vedrørende opsætning, alarmer og kalibrering og/eller
  • Brug pulsoximetri til at informere klinikeren om en ændring i patientens tilstand.
  • Tilslut Philips Respironics V60/V60 Plus eller V680 til et patientkald/en fjernalarm. Philips Respironics V60-/V60 Plus- og V680-ventilatorer kan tilsluttes et patientkald/en fjernalarm. Paitentkaldet/fjernalarmen bør kun benyttes som backup til ventilatorens primære alarmsystem. Patientkaldet/fjernalarmen vil levere et backupsignal til klinikeren, selv om ventilatorens primære alarmsystem ikke aktiveres. Brugere skal omgående reagere på alle alarmer med lav prioritet og omgående reagere på alle alarmer med høj prioritet afgivet af ventilatoren. 


Desuden bør der være alternative muligheder for ventilation , når ventilatoren er i brug. Hvis der registreres en fejl i ventilatoren, skal du frakoble patienten fra den og straks starte ventilation med en sådan enhed. Ventilatoren skal fjernes fra klinisk brug og serviceres af autoriseret servicepersonale. 


Hvis kunder ikke er i stand til at implementere nogen af ovenstående tiltag, bør de foretage en analyse af risici og fordele for at vurdere, om de berørte enheder fortsat bør bruges.


Philips har til hensigt at håndtere dette problem hurtigt og effektivt for at overholde vores forpligtelser over for vores kunder og deres patienter, som er afhængige af vores løsninger til respiratorisk behandling.

Er berørte kunder blevet underrettet?

Ja, berørte kunder blev underrettet via et kundemeddelelsesbrev for denne tilbagekaldelse i marts 2022 med opdaterede meddelelser i april 2022 og juni 2022 for yderligere vejledning til kunder og brugere.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Vores websted vises bedst med den nyeste version af Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.