1
0

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.

    Philips-support

    Min Philips-luftrenser forbedrer ikke luftkvaliteten

    Udgivet den 30 December 2022
    Hvis luftkvaliteten ikke forbedres, eller luftkvalitetslyset ikke bliver blåt, når du bruger din Philips-luftrenser, kan du finde de mulige årsager og løsninger her.

    Bemærk: Alle billeder, der er vist nedenfor, er udelukkende generiske repræsentationer. Der kan være nogen forskelle mellem bestemte apparater.

    Emballagen er ikke blevet fjernet

    Emballagen skal fjernes fra filtrene i din Philips-luftrenser. Fjern al emballage som vist på nedenstående billede.
    Sådan fjerner du emballagen fra din Philips-luftrenser

    De separate filtre er ikke placeret korrekt

    Filtrene skal placeres i den rigtige rækkefølge og retning, for at din Philips-luftrenser kan fungere korrekt. Kontrollér numrene, og sæt derefter filteret tilbage med mærket pegende mod dig.

    På billedet nedenfor kan du se et eksempel på de filtre, som vores luftrensere indeholder (nogle indeholder ikke filter B). Se den brugervejledning, der er specifik for din Philips-luftrensermodel, for at finde ud af, hvilke filtre den indeholder.  
    Filtre til Philips-luftrenser

    Luftkvalitetssensoren er snavset eller våd

    Luftkvalitetssensoren i din Philips-luftrenser (angivet som Figur 1 på billedet nedenfor) bør være tør og ren. Tjek og rengør den om nødvendigt med en vatpind. 

    Sensorens placering på apparatet er anderledes. Se brugervejledningen til din model.
    Luftkvalitetssensor til Philips-luftrenser

    Sørg for, at forfilteret er rent

    Hvis din Philips-luftrenser indeholder separate filtre, skal du vaske forfilteret under rindende vand. Hvis den er meget snavset, kan du bruge en blød børste til at børste støvet væk. Hvis din Philips-luftrenser indeholder et cylinderformet filter, skal du rengøre forfilteret (filteroverfladen) med en støvsuger. 

    Du kan også finde trin-for-trin-instruktioner, der er specifikke for din model, i brugervejledningen.

    Vinduerne er åbne

    Hvis vinduerne er åbne, og forurenet luft trænger ind udefra, vil din luftrenser muligvis ikke være i stand til at forbedre luftkvaliteten. Prøv at lukke alle døre/vinduer, mens du betjener luftrenseren i mindst fire timer, og vælg den højeste hastighedstilstand. Hvis PM2.5-niveauet er højere end 150, skal du indstille produktet til at køre med den højeste blæserhastighed/turbotilstand.

    Rummet er for stort

    Det rum, hvor din luftrenser kører, er større end maksimumstørrelsen for, hvornår apparatet kan fungere effektivt. Sørg for, at størrelsen af lokalet ikke overstiger den maksimale størrelse for din luftrensermodel.

    Nye møbler i rummet

    Når du tilføjer nye møbler i et rum, kan luftkvaliteten blive påvirket af de luftarter, de muligvis udsender. Disse luftarter bør forsvinde gradvist i de næste uger.

    Kontrollér følsomhedstilstanden (gælder kun for AC4014 til AC4372)

    Betjen apparatet i standardtilstand.

    Ingen luftstrøm, eller luftstrømmen fra luftcirkulationsudtaget er meget svag (kun for AMF765, AMF86x, AMF87x)

    Hvis du bemærker, at luftstrømmen fra luftcirkulationsudtaget er svag (markeret som A på billedet nedenfor), skal du kontrollere, om apparatet er i køle-/varmefunktion, eller om der sidder genstande fast i luftcirkulationsudtaget. 

    Hvis der ikke er nogen luftstrøm fra hverken det forreste luftudtag eller luftcirkulationsudtaget, skal du kontrollere, om filterpakken er blevet fjernet helt.



    Løste disse trin ikke problemet? Kontakt os, hvis du har brug for yderligere hjælp.
    Luftcirkulationsudtag
    Kontakt Philips

    Vi sidder klar til at hjælpe dig

    Leder du efter noget andet?

    Se alle Philips Support-muligheder

    Vores websted vises bedst med den nyeste version af Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.