0

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.

    Philips-support

    Min Philips pastamaskine viser en fejlkode. Hvad skal jeg gøre?

    Udgivet den 17. oktober 2022
    Hvis din Philips pastamaskine viser en fejlkode, skal du læse vores råd om fejlfinding nedenfor for at løse dette.
    Hulskiven eller låget er ikke fastgjort korrekt. Følg samlevejledningen som angivet i brugervejledningen:
    1. Sæt blandekammeret i apparatet
    2. Stik blandekrog ind i hullet i hovedenheden. Stik blandekrog helt ind i hovedenheden.
    3.  Fastgør skiveholderen på hovedenheden.
    4. Sæt hulskiven i skiveholderen, og sørg for, at den sidder korrekt.
    5. Fastgør frontpanelet på hovedenheden
    6. Fastgør frontpanelets kontrolknapper
    7. Luk blandekammerets låg helt. Kontrollér, at sikkerhedsstifterne er sat korrekt i apparatet (se billedet nedenfor).
    Kode E1
    Hvis apparatet stopper under tilberedningen og E2 vises i displayet, mens indikatorerne blinker, og du hører alarmlyden, kan der være tre mulige årsager:
     
    1. Blandekrogen kan være blokeret af fremmedlegemer.
      Tag pastamaskinen ud af stikkontakten, åbn blandekammeret, og fjern fremmedlegemerne. Kassér om nødvendigt dejen, og start pastatilberedningen igen.
     
    1. Dejen kan være for tør.
      I dette tilfælde skal tage pastamaskinen ud af stikkontakten, rengøre alle dele grundigt og følge brugervejledningen for at starte pastatilberedningen igen.

      Bemærk: Det er meget vigtigt, at forholdet mellem mel og væske er korrekt, så dejen har en smuldret konsistens (som revet parmesan). For at opnå den rette konsistens skal du følge anvisningerne i brugervejledningen og veje ingredienserne med en køkkenvægt.
     
    1. Der er valgt et forkert program (kun for pastamaskine med automatisk vejning).
      Vælg det korrekte pastaprogram i henhold til den pasta/de nudler, du tilbereder ("almindelig pasta" til pasta kun med vand eller "ægge-/krydret pasta" til pasta med en blanding af æg/vand eller grøntsagsjuice).
    Vægtkalibreringen mislykkedes. Prøv følgende trin for at løse problemet:
    1. Luk blandekammerets låg.
    2. Sluk for pastamaskinen, og tag stikket ud af stikkontakten. Tilslut og genstart enheden.

    Hvis EEEE eller E3 vises permanent efter genstart, skal du kontakte os for at få yderligere hjælp.
    Sluk for pastamaskinen, og tag stikket ud af stikkontakten. Tilslut og genstart enheden.

    Hvis E4 vises permanent efter genstart, skal du kontakte os for at få yderligere hjælp.
    Der er for lidt eller for meget mel i enheden. Hæld altid mindst 200 g (1,7 cups eller 7 oz.), men ikke mere end 600 g (5 cups eller 21 oz.) mel i blandekammeret.
    Hvis 999 eller 8,32 blinker på displayet, har du overfyldt enheden (999 g eller 8,32 cups er den maksimale vægten kan veje). Fjern melet fra blandekammeret. 

    Bemærk: Den maksimale mængde mel, der kan bruges til at tilberede pasta med din Philips pastamaskine, er 600 g (5 cups eller 21 oz.), den minimale mængde mel er 200 g (1,7 cups eller 7 oz.).

    Hvis 999 eller 8,32 vises på displayet, selvom mængden af mel er mindre end 999 g eller 8.32 cups, skal blandekammeret tømmes helt, slukkes og stikket tages ud af din pastamaskine. Sæt stikket i igen, og genstart enheden.

    Hvis 999 eller 8,32 vises permanent efter genstart, skal du kontakte os for at få yderligere hjælp.



    Løste disse trin ikke problemet? Kontakt os, hvis du har brug for yderligere hjælp.
     
    Leder du efter noget andet?

    Se alle Philips Support-muligheder

    Vores websted vises bedst med den nyeste version af Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.