0

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.

    Philips-support

    Min Philips HomeRun-støvsugerrobot vender ikke tilbage til stationen

    Udgivet den 11. juli 2024
    Hvis din Philips HomeRun wet & dry-robot ikke vender tilbage til stationen, kan du finde mulige årsager og løsninger nedenfor.
    Robotter i XU-serien

    Robotstøvsugeren vender tilbage til ladestationen og begynder automatisk at oplade, når den har fuldført rengøringen, eller når batteriet er løbet tør. Sådan sikrer du, at robotten vender tilbage til ladestationen:

    • Sørg for, at der er ikke er forhindringer for robotten. Åbn alle døre på ruten, og fjern eventuelle forhindringer tæt på stationen.
    • Kontrollér, at stationen er sluttet til stikkontakten. Hvis det ikke er tilfældet, kan robotten ikke finde stationen.
    • Kontrollér, om du har oprettet virtuelle vægge eller forbudte zoner, der forhindrer robotten i at vende tilbage til stationen.
    • Placer ikke stationen i stærkt sollys, i nærheden af trapper eller under møbler. Dette vil blokere det infrarøde signal, der hjælper robotten med at finde tilbage til stationen.
    • Placer stationen på et sted med god Wi-Fi-dækning.
    • Kontrollér, at der er tilstrækkelig plads ved siden af og foran stationen. Et område på 0,5 m på begge sider og 1 m foran stationen skal holdes frit.
    • Placer stationen på et hårdt gulv, ikke på bløde gulve som f.eks. tæpper.
    • Stationen skal stå på en plan overflade mod en væg.
    • Sørg for, at robotten begynder rengøringen fra stationen.
    • Sørg for, at hjulet ikke glider. Brug en tør klud til at aftørre hjulet og fjerne vandet på den skrå rampe og underlaget på samme tid. 
    • Hvis robotten støder på en fejl, skal du følge instruktionerne i stemmemeddelelsen for at løse problemet - se også APP-tip. 
    • Kontrollér, om drivhjulene, forhjulet og det lille hjul foran er blokeret af fremmedlegemer, f.eks. hår, sand osv. Forsøg at fjerne fremmedlegemerne på hjulene, drej hjulene for at se, om de kan dreje normalt, og træk forhjulet ud for at fjerne fremmedlegemerne. 
    • For XU7000 og XU7100: Kontrollér, om der er støv på vinduet på forsiden af din robot og på stationens infrarøde signalvindue (det område, hvor robotten er forbundet med stationen), og fjern støvet med en klud (se billedet nedenfor).
    • For XU3000, XU3100/XU3110, XU2000 og XU2100: Kontrollér, om der er støv på robottens sensorer og/eller vinduet på stationen (det område, hvor robotten er forbundet med stationen), og fjern støvet med en klud (se billedet nedenfor).
    • For XU6500: Kontrollér, om der er støv på vinduet på forsiden af din robot og på stationens infrarøde signalvindue (det område, hvor robotten er forbundet med stationen), og fjern støvet med en klud.

    Hvis løsningerne ovenfor ikke løste problemet, bedes du kontakte os for at få yderligere hjælp.

    Kontakt Philips

    Vi sidder klar til at hjælpe dig

    Kontakt Philips

    Vi sidder klar til at hjælpe dig

    Leder du efter noget andet?

    Se alle Philips Support-muligheder

    Vores websted vises bedst med den nyeste version af Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.