0

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.

    Philips-support

    Min Philips HomeRun-støvsugerrobot sidder fast

    Udgivet den 10. juli 2024
    Hvis din Philips HomeRun wet & dry-robot sætter sig fast, kan du læse artiklen nedenfor for at finde mulige årsager og løsninger.
    homerun-modeller

    Møbler kan få din Philips HomeRun-robot til at sidde fast. Den kan f.eks. forsøge at kravle over bunden af en kontorstol på dit hjemmekontor og sætte sig fast. Du kan forhindre dette ved at angive spærrede rengøringszoner for at fortælle din robot, hvor den ikke skal rengøre, ved hjælp af Philips HomeRun-appen.
    Til 7000 Series-, 3000 Series-, 2000 Series og 6000 Series-robotter: 

    • Gå til appens startskærm, og klik på knappen Korteditor (Map Editor) i nederste højre hjørne af kortet. 
    Du kan angive følgende spærrede rengøringszoner:
    Virtuel væg
    En virtuel vælg er en usynlig barriere,, som du f.eks. kan oprette omkring en trappe for at forhindre, at robotten falder ned ad trappen. Din robot er udstyret med anti-drop-sensorer, der registrerer trapper og andre fald, så den kan undgå dem. Men hvis der er genstande på gulvet ved siden af trappen eller på trappetrinnene, kan robotten ikke registrere forskellen i gulvniveau og kan falde ned.

    Forbudt zone
    Du kan oprette forbudte zoner:
    • For at beskytte skrøbelige genstande. Robotten kan ikke registrere skinnende, transparente (f.eks. glas) eller mørke forhindringer eller overflader.
    • Undgå, at robotten sætter sig fast under rengøringen. Robotten kan sidde fast i tæpper med høj luv, tæpper med frynser eller meget lette tæpper som på badeværelset. Robotten kan heller ikke registrere kabler på gulvet, eller den kan sidde fast under lave møbler med uregelmæssig højde, som f.eks. en sofa.
    • Beskyt robotten. Robotten skal holdes væk fra væsker og våde områder som f.eks. madskåle til kæledyr og plantebakker.
    Zoner uden gulvvask
    Zoner uden gulvvask forhindrer robotten i at vaske tæpper.
    (Kun 7000 Series) I appen kan du vælge følgende indstillinger for zoner uden gulvvask:
    • Undgå zoner uden gulvvask, når resten af gulvet skal vaskes.
    • Lav kun tør støvsugning i zoner uden gulvvask i tør rengøringstilstand. Bemærk: Moppen kan stadig være fugtig.
    Skånsom zone (Kun 7000 Series)
    Robotten kan køre over forhindringer på op til 20 mm med en tom vandtank (15 mm med en fuld vandtank). Du kan oprette skånsomme zoner i områder, hvor du ønsker, at robotten skal være mere forsigtig med klatring. Din robot vil køre op til dine møbler, køre en smule op og køre væk.

    Vigtigt:
    • Hvis du ønsker, at din robot stadig skal ind i andre rum, skal du sørge for, at din skånsomme zone ikke er for tæt på en dør med et dørtrin. Indstil din skånsomme zone mindst 1 meter fra en dør med et dørtrin.
    • Når du opretter virtuelle vægge og forbudte zoner, skal du sørge for, at de ikke forhindrer robotten i at vende tilbage til stationen.
    Din robot kan ikke registrere små kabler og kan nemt få dem viklet ind i hjulene. Før du starter robottens rengøringsrutine, skal du sørge for at fjerne kabler og ledninger fra robottens bane. Hvis det ikke er muligt, kan du altid oprette zoner med begrænset rengøring som beskrevet under afsnittet "Møbler".
    Din robot er udstyret med avancerede sensorer, der registrerer og undgår forhindringer. Hvis disse sensorer bliver snavsede, kan din robot have problemer med at genkende genstande og undgå dem. Du kan bruge en ren, tør, blød klud til at fjerne støv fra sensorerne.
    Hvis ovenstående løsninger ikke hjalp med at løse problemet, bedes du kontakte os for at få yderligere hjælp.
    Din robot er udstyret med avancerede sensorer, der registrerer og undgår forhindringer. Hvis disse sensorer bliver snavsede, kan din robot have problemer med at genkende genstande og undgå dem. Du kan bruge en ren, tør, blød klud til at fjerne støv fra sensorerne.

    Hvis ovenstående løsninger ikke hjalp med at løse problemet, bedes du kontakte os for at få yderligere hjælp.
    Kontakt Philips

    Vi sidder klar til at hjælpe dig

    Kontakt Philips

    Vi sidder klar til at hjælpe dig

    Leder du efter noget andet?

    Se alle Philips Support-muligheder

    Vores websted vises bedst med den nyeste version af Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.