Hvad hvis TV'ets netværksindstillinger forsvinder, når det slukkes?
Situation
Der opstår én af følgende situationer:
● Når fjernsynet er tændt, forsvinder de tidligere valgte Wi-Fi-internetindstillinger i fjernsynet. Fjernsynet viser netværksinstallationsvinduet på skærmen, hvor dataene kan indtastes igen.
● Når fjernsynet scanner efter routere under Wi-Fi-installationen, kan det ikke finde nogen routere.
Tjekliste
Sørg for, at:
● Softwaren er opdateret
● Fjernsynet er startet helt op, inden der opnås adgang til Smart TV-platformen. Vent altid 5 minutter, efter fjernsynet er tændt, inden der forsøges at få adgang til netværket.
Svar
Hvis fjernsynet ikke opnår adgang til internettet automatisk via en trådløs forbindelse, efter forbindelsen tidligere er blevet installeret, følges nedenstående trin:
1. Tænd og sluk for fjernsynet
• Sluk for fjernsynet
• Tag strømkablet ud af stikkontakten
• Vent i mindst ét minut (efter at LED-indikatoren er slukket), inden strømkablet sættes i igen
• Tænd for fjernsynet igen
Åbn Smart TV-miljøet, og få bekræftet, om internetforbindelsen er genoprettet.
2. Nulstil routeren
Nulstil routeren ved at følge routerproducentens anvisninger. Kontroller, om problemet fortsætter.
3. Kontroller netværksindstillingerne på fjernsynet
Tryk på knappen “Home” eller “Settings” på fjernsynets fjernbetjening, og vælg:
Indstillinger > [Netværksindstillinger] (Network settings) > [Se netværksindstillinger] (View network settings) eller [Trådløs og netværk] (Wireless and Networks) > [Vis netværksindstillinger] (View network settings)
Følgende indstillinger kan kontrolleres i denne menu:
• [Netværkstilstand] (Network mode): Denne bør indstilles til [DHCP/auto IP]
Denne indstilling sikrer, at fjernsynet automatisk opdaterer forbindelsen, hvis routeren skifter IP-adresse for fjernsynet
4. Kontroller routerens sikkerhedsfunktioner
Routerens sikkerhedsindstillinger kan forhindre fjernsynet i at oprette en forbindelse. Kontroller følgende indstillinger:
• Internetporte 80 og 443 skal være åbne
• Kontroller routerindstillingerne for funktionen “skjul/usynlig SSID”. Denne funktion deaktiveres
Bemærk: Alle routere er forskellige. Få flere oplysninger om, hvordan disse indstillinger ændres, i manualen eller ved at kontakte routerproducenten
5. Test en anden forbindelse
For at få bekræftet, om indstillingerne er forsvundet, når en Wi-Fi-forbindelse anvendes direkte med routeren eller med alle internetforbindelser, forsøges følgende:
• Opret et hotspotnetværk på en smartenhed • Forbind router og fjernsyn med et Ethernet-kabel
Hvis fjernsynet ikke gemmer dataene for internetforbindelsen, kontaktes Philips TV Support.
Gå til Philips TV-supportwebstedet for at få yderligere oplysninger.
Hvert produkt har sit helt eget modelnummer. Et modelnummer starter normalt med bogstaver efterfulgt af en række tal, f.eks. GC6440, 37PFL7403D eller SA1300.
Der er forskellige måder at finde modelnummeret:
Se på kassen
Se inde i produktet
Se på produktet
Se i brugervejledningen
Vi fandt desværre ikke dette produkt. Kontroller, om du har indtastet det korrekte modelnummer. Modelnummeret består af bogstaver efterfulgt af tal (f.eks. HX9903, SP9820). Hvis modelnummeret ikke giver nogen resultater, anbefaler vi, at du kontakter vores servicecenter.
Søgeresultater for {words} ({number} produkter)
Vi fandt {number} produkter, der er tilgængelige uden for dit land, så lokale kampagner er ikke gældende.