0

Indkøbskurv

Din indkøbskurv er tom.

    Philips-support

    Min SENSEO®-kaffemaskine er utæt

    Udgivet den 14 November 2023
    Hvis du bemærker, at der løber kaffe eller vand ud af din SENSEO®-kaffemaskine, kan der være en enkel løsning til at afhjælpe problemet. Brug disse mulige årsager og løsninger til selv af afhjælpe problemet.
    Først skal du finde ud af, hvor utætheden kommer fra ved hjælp af billedet nedenfor. 
    • Er din SENSEO®-kaffemaskine utæt nær bunden? Gå til afsnit A
    • Er din SENSEO®-kaffemaskine utæt fra udløbet eller bryggeenheden? Gå til afsnit B
    Hvor er din SENSEO-kaffemaskine utæt
    For meget vand i vandtanken
    Fyld ikke vandtanken til op over maksimumindikatoren for at undgå, at den flyder over. For meget vand kan resultere i, at overskydende vand ender i bunden af din SENSEO®-kaffemaskine.

    Drypbakke fyldt
    Sørg for at tømme drypbakken på din SENSEO®-kaffemaskine regelmæssigt for at undgå, at den flyder over.

    Vandtanken er revnet eller gået i stykker
    Hvis vandtanken er revnet, beskadiget eller i stykker, kan du bestille en ny i vores onlinebutik.

    Er din maskine stadig utæt i bunden, og har disse løsninger ikke løst problemet? Kontakt os, hvis du har brug for yderligere hjælp.
     
    Kaffepuden er ikke isat korrekt
    Læg kaffepuderne med den kurvede side nedad i midten af pudeholderen for at sikre god kaffegennemstrømning.

    Gummiring sidder fast
    Kontroller, at gummiringen er placeret korrekt omkring kanten af vandtilførselspladen (se billede 1).

    Pudeholderen er tilstoppet
    Rengør sien i midten af pudeholderen med en børste og varmt vand, eller vask den i opvaskemaskinen (se billede 2). Hvis sien stadig er tilstoppet efter rengøringen, afkalkes pudeholderen ved at lægge den i en afkalkningsopløsning og lade den stå i blød i 30 minutter.

    Tilstoppet kaffeudløb
    Adskil SENSEO®-kaffemaskinens kaffeudløb, og rengør alle dele med varmt vand, eller vask dem i opvaskemaskinen. Få detaljerede oplysninger om, hvordan du adskiller og rengør kaffeudløbet, ved at læse brugervejledningen, der fulgte med apparatet.

    Kaffeopsamleren mangler
    Sørg altid for at bruge kaffeopsamleren, når du bruger SENSEOⓇ Switch-kaffemaskinen. Uden kaffeopsamleren kan der dryppe lidt vand i nærheden af kaffeudløbet.

    Der drypper vand under opvarmningen
    Hvis du bemærker, at der drypper vand fra kaffeudløbet under opvarmningen, skal du afkalke maskinen. På SENSEOⓇ Switch er dette normalt, og dryppene stopper, når vandet er varmet op. 

    Hvis ingen af disse løsninger afhjælper problemet, skal du kontakte os for at få hjælp.
     
    Kontakt Philips

    Vi sidder klar til at hjælpe dig

    Leder du efter noget andet?

    Se alle Philips Support-muligheder

    Vores websted vises bedst med den nyeste version af Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.