Jeg kan ikke konfigurere mit tilsluttede babykamera og Baby Monitor+-appen
Udgivet den 26. januar 2024
Hvis du ikke kan sætte dit Philips Avent-tilsluttede babykamera (SCD641, SCD643) og Philips Avent Baby Monitor+-appen op, kan nedenstående fejlfindingstips hjælpe dig med at finde en løsning.
Kontrollér, at du har valgt et SSID-netværk, der understøtter 2,4 GHz.
Kontrollér, om Wi-Fi-signalet er stærkt og stabilt. Hvis signalet er svagt, kan du overveje at flytte babyenheden til et andet sted, men ikke længere end 1,5 meter væk fra babyen. Eller nulstil din Wi-Fi-router.
Brug en Wi-Fi-repeater for at få et stærkere signal. Brug det samme SSID (netværksnavnet), og brug den samme adgangskode til routeren og repeateren.
Brug det samme Wi-Fi-netværk til smartenheden (mobiltelefon) og babykameraet.
Kontrollér LED-indikatoren på babykameraet. Hvis den blinker rødt (under opsætningen), er det indtastede SSID eller Wi-Fi-adgangskoden forkert. Gentag opsætningsprocessen med den korrekte adgangskode.
Hvis LED-indikatoren på babyenheden lyser konstant rødt, er babykameraet sluttet til Wi-Fi-routeren, men ikke til internettet. Kontrollér, om du har internetadgang via andre apps som YouTube, Facebook osv. Hvis andre apps ikke reagerer, skal du løse problemet med internetadgang. Hvis der er internetadgang, kan serveren være midlertidigt utilgængelig. Vent 30 minutter, og prøv derefter opsætningsprocessen igen.
Sørg for, at andre enheder ikke forstyrrer babykameraet. Enheder som f.eks. mikrobølgeovne, bærbare computere osv. kan forstyrre Wi-Fi-signalet. Prøv en anden placering, eller øg afstanden mellem disse enheder og dit babykamera.
Hold din smartenhed med QR-koden i en passende afstand fra babykameraet. Afstanden skal være fem til 15 cm.
Hvis kameraet stadig ikke kan læse QR-koden, skal du sørge for, at der er nok lys i rummet. Kontrollér displayets lysstyrke, og skift den om nødvendigt.
Hvis nattilstand er aktiveret, skal du slukke for den, justere skærmens lysstyrke og prøve igen.
Når babykameraet har læst QR-koden, hører du en bekræftelseslyd, og babykameraets LED-indikator lyser hvidt.
En LED-indikator, der lyser konstant hvid, angiver, at babyenheden er tilsluttet netværket og klar til visning og styring via appen.
En LED-indikator, der lyser konstant grøn, angiver, at babykameraet er klar til parring med appen.
Måske er der allerede tre personer, der holder øje med din baby. Appen giver kun tre personer/brugere mulighed for at se på samme tid. Hvis du har administratorrettigheder, kan du fjerne adgangen for en af gæsterne for selv at kunne se babyen.
Hvis du har sendt en invitation til en gæstebruger, men de stadig ikke kan se live-streaming af video:
Det er muligt, at din gæst endnu ikke har registreret en brugerkonto hos Philips. Få din gæst til at installere Philips Avent Baby Monitor+-appen, og registrer en konto først. Send derefter en ny invitation.
Det er muligt, at den gæstebruger, du vil invitere, bor i et andet land. Sørg for, at gæstebrugeren vælger det samme land, f.eks. et europæisk land eller Indien, USA, Canada, som dig selv, når vedkommende registrerer sin brugerkonto.
Jeg modtager falske meddelelser om lyde og bevægelser i børneværelset:
Det er muligt, at du har indstillet følsomhedsniveauet for højt. Juster indstillingen for følsomhedsniveau til et lavere niveau på siden Settings (Indstillinger) i Philips Avent Baby Monitor+-appen for at undgå sådanne falske notifikationer.
Hvis du ikke kan høre din baby græde i appen:
Det er muligt, at Philips Avent Baby Monitor+-appen er slået fra, eller at den indstillede lydstyrke er for lav. Slå lyden til i appen ved at trykke på højttalerknappen eller øge lydstyrken med lydstyrketasten på din smartphone.
Hvis du gerne vil høre lyden, mens smartphonens skærm er slukket, eller Philips Avent Baby Monitor+-appen er i baggrunden, kan du aktivere tilstanden til overvågning i baggrunden og justere følsomhedsniveauet, så det passer til dine behov.
Du har muligvis nulstillet babyenheden, ved at du ved et uheld har trykket længe på tænd/sluk-knappen.
Tryk på tænd/sluk-knappen på babykameraet i mere end 10 sekunder.
LED-indikatoren blinker mellem grøn og orange. Fabriksnulstillingen er fuldført, når LED-indikatoren lyser konstant grønt.
Du skal opdatere alle indstillinger, herunder den tilsluttede Wi-Fi-routers SSID (netværksnavnet), adgangskode og brugere af appen.
Du kan nu parre babykameraet med appen igen.
Har du stadig problemer med at sætte dit Philips Avent-tilsluttede babykamera op? Hvis ingen af disse tip hjælper, bedes du kontakte os.