Situation
TV slukker, genstarter eller fryser tilfældigt.
Hvad gør man når TV'et genstarter eller fryser?
Checkliste
Sørg for at:
• TV'ets software er opdateret
Svar
Problemet er stadig ved at blive undersøgt af Philips software-ingeniører. Der findes dog nogle basale trin som muligvis kan løse problemet.
1. Opdater fjernsynets software
I tilfælde af at softwaren skal opdateres, skal du klikke på følgende link for en trin for trin artikel, om hvordan du opdaterer tv'et.
2. Tag alle enheder og kabler ud
Afbryd alle forbindelser til fjernsynet, dette inkulderer set-top boxes, CI+ kort/moduler og drev. Derefter vent ca. 10 minutter.
Gå til step 3 hvis tv'et fortsætter med at genstarte, og lad kablerne og enhederne forblive frakoblet.
Gå til step 4 hvis tv'et stopper med at genstarte, og lad kablerne og enhederne forblive frakoblet.
3. Genstart dit TV
• Træk stikket ud af stikkontakten, og lad det stå i mindst et minut efter LED lyset er slukket.
• Træk alle forbindelser ud af fjernsynet, hvis de er blevet sat ind igen efter step 2.
• Tænd for fjernsynet og lad alle kabler og forbindelser være frakoblet.
4. Ekskluder de tilkoblede enheder
Hvis nogle enheder er forbundet til fjernsynet, kan de være skyld I at fjernsynet genstarter. For at ekskludere alle enheder som kan være kilden til problemet, følg trinene herunder og lad TV'et stå tændt et stykke tid efter du forbinder enhederne en efter en, for at se om det begynder at genstarte/fryse af sig selv igen.
• Lad TV'et stå uden nogle enheder eller kabler forbundet
• Forbind enhederne/kablerne en efter en
5. Prøv en anden stikkontakt.
Undgå at bruge forlængerledninger/stikdåser. Sæt strømkablet direkte i væggen og ind i fjernsynet.
6. Kontakt Philips support
Kontakt Philips TV Support hvis problemet fortsætter.