Nedenfor finder du et udvalg af de oftest stillede spørgsmål. Alle løsninger og vejledningsfilm er relevante for det komplette udvalg af fuldautomatiske espressomaskiner fra Philips, f.eks. Philips 5000 LatteGo, Philips 5000-serien, Philips 4000-serien, Philips 3000-serien, Philips 2100-serien og Philips 2000-serien.
1. Min Philips LatteGo-mælkeskummer lækker fra bunden Der kan være to årsager: 1. Du har ikke monteret de to LatteGo-dele korrekt Mælk kan lække fra hullet i bunden af din Philips LatteGo-mælkeskummer, når du ikke har samlet de to dele korrekt. Forbind de to dele med hinanden, indtil du hører et **klik**. Bemærk, at dette kan kræve lidt kræfter. 2. Du har ikke fjernet transportclipsen på LatteGo. Når du pakker LatteGo ud, skal du fjerne transportclipsen, før du kan bruge mælkeskummeren. 2. Hvorfor er der et lille hul i LatteGo-mælkebeholderen? Det lille hul i bunden gør, at mælken kan flyde ind i skumningskammeret gennem kanalen, der laves af mælkebeholderen og lukningen på LatteGo-rammen. 3. Hvorfor bliver al mælk i mælkebeholderen ikke brugt op? Det er normalt, at der er lidt mælk tilbage i mælkebeholderen efter brug. Det er nødvendigt for at sikre perfekt skum og forhindre, at der trækkes luft ind til sidst i skumningsprocessen. Hvis der er mere mælk tilbage i mælkebeholderen end normalt, skal du kontrollere følgende. 1. Justerede du mælkemængden via Memo-funktionen? Hvis du ikke gjorde dette, kan du ikke bruge indikationen på rammen som reference, fordi du har tilpasset mælkemængden til drikken. 2. Hvis du ikke justerede mælkemængde via Memo-funktionen. Der er mere mælk i mælkebeholderen efter skumning, fordi du har fyldt beholderen op over det niveau, der skal bruges til drikken. Sørg for at fylde mælkebeholderen til det niveau, der skal bruges til en eller to kopper cappuccino eller latte macchiato. 4. Hvilke maskiner kan jeg bruge LatteGo på? LatteGo kan kun bruges på de maskiner, det sælges med. Det kan ikke udskiftes med andre mælkeskumningssystemer.
Hvis du ikke kan afmontere bryggeenheden, er maskinen ikke i neutral position. Følg nedenstående trin for at afmontere bryggeenheden.
1. Udskift kaffegrumsbeholderen og drypbakken, og luk lågen.
2. Sluk maskinen. Vent, indtil den er helt slukket, og du ikke hører flere lyde (dette kan tage op til 15-20 sekunder).
3. Tænd maskinen igen. Vent igen, indtil den er helt tændt, og du ikke hører flere lyde.
4. Afmonter kaffegrumsbeholderen og drypbakken, åbn lågen, og prøv at afmontere bryggeenheden igen.
Fjern aldrig bryggeenheden under afkalkning. Afslut altid afkalkningsprocessen først.
Philips 2200 Series
Philips 2200 Series LatteGo
Philips 3200 Series
Philips 3200 Series LatteGo
Hvis du ikke kan montere bryggeenheden, er maskinen og bryggeenheden ikke i neutral position.
Følg nedenstående trin for at sætte maskinen og bryggeenheden i neutral position:
1. Udskift kaffegrumsbeholderen og drypbakken. Luk lågen, men undlad at montere bryggeenheden.
2. Sluk maskinen. Vent, indtil den er helt slukket, og du ikke hører flere lyde (dette kan tage op til 15-20 sekunder).
3. Tænd maskinen igen. Vent igen, indtil den er helt tændt, og du ikke hører flere lyde.
4. Sæt bryggeenheden i neutral position. Se vejledningen i filmen nedenfor.
5. Afmonter kaffegrumsbeholderen og drypbakken, åbn lågen, og prøv at montere bryggeenheden igen.
Philips 2200 Series
Philips 2200 Series LatteGo
Philips 3200 Series
Philips 3200 Series LatteGo
Hvis mælkekanden ikke skummer mælken, kan der være forskellige årsager og løsninger.
1. Mælkekandens dele er tilsmudsede.
2. Mælkekandens hældetud er ikke trukket helt ud.
• Kontroller, at den er helt trukket ud.
3. Mælkerøret sidder ikke korrekt på mælkeskummeren.
• Monter mælkerøret korrekt på mælkeskummeren.
4. Du bruger ikke den rigtige type mælk.
Lyde er normale ved brug af din espressomaskine. Hvis du hører unormal støj, kan du her finde ud af årsagen og hvordan du nemt løser det. Kraftig støj maling af bønner kan skyldes: 1. En tilstoppet kaffetragt. Fjernelse af tilstopningen i kaffetragten vil muligvis løse problemet. Følg trinnene i vejledningsfilmen* om rengøring. 2. Formalingsindstillingen er indstillet til den fineste formaling. Juster formalingsindstillingen til en grovere formaling. Følg trinnene i vejledningsfilmen* om første ibrugtagning og hvordan du tilpasser indstillingerne. Kraftig støj under rengøring eller maling af bønner kan skyldes: 1. Kaffebønner/partikler sidder fast under vandtanken og luft suges ind Tag vandtanken af, og fjern eventuelle bønner/partikler i vandtankholderområdet. Følg trinnene i vejledningsfilmen* om rengøring. 2. Bryggeenheden er tilstoppet af snavs eller skal smøres Afmonter bryggeenheden, skyl den under rindende vand, og smør den, hvis det er nødvendigt. Følg trinnene i vejledningsfilmen* om rengøring for rengøringsvejledning og se, hvordan du indsætter og fjerner bryggeenheden. 3. Maskinen skal afkalkes. Hvis du ikke har afkalket maskinen i et stykke tid eller udsat det nogle gange, er det nu tid til at afkalke maskinen. Afkalk kun maskinen med Philips/Saeco-afkalker. På afkalkningssiden kan du finde de korrekte instruktioner til din maskine. 4. Når et AquaClean/Brita-filter anvendes Filteret blev ikke klargjort ordentligt før montering, eller det er måske tilstoppet. Sluk for maskinen. Tag filteret ud, og prøv at brygge en kop kaffe igen. Hvis dette virker, skal du sørge for, at vandfilteret er klargjort korrekt, før du sætter det tilbage, se film om klargøring af AquaClean-filteret. Sæt det klargjorte filter på igen, og bryg kaffe. Hvis dette stadig ikke virker, kan filteret være tilstoppet og skal udskiftes.*Vejledningsfilmen gælder for alle fuldautomatiske espressomaskiner, ikke kun de nævnte modeller.
Se løsningsforslagene nedenfor, hvis fejlkode 1, 3, 4, 5 eller 14 vises i displayet.
Hvis der vises andre koder, anbefales det, at du kontakter vores kundecenter for at få hjælp.
E01 Kaffetragten er tilstoppet af formalet kaffe.
Sådan rengør du en tilstoppet kaffetragt: ing the coffee funnel might solve the problem. Follow the steps in the support movie.
E03 Bryggeenheden er tilstoppet eller ikke korrekt smurt.
E04 Bryggeenheden er tilstoppet, er ikke korrekt smurt eller er ikke låst fast i den korrekte position.
E05 Da der kan være flere årsager, er du velkommen til at kontakte vores kundecenter for at få hjælp.
E14
Hvis kaffegrumsbeholderen tømmes, mens maskinen er slukket, nulstilles kaffecyklustælleren ikke, og meddelelsen om tømning af kaffegrumsbeholderen forsvinder ikke.
Sådan fjerner du meddelelsen:
• Afmonter kaffegrumsbeholderen, mens maskinen er tændt, vent mindst 5 sekunder, monter den derefter igen.
Hvis afkalkningsindikatoren stadig lyser, har du sandsynligvis ikke skyllet maskinen med tilstrækkeligt vand, efter at afkalkningscyklussen blev afsluttet. Fyld vandtanken, og gennemskyl maskinen endnu en gang.
Hvis du stoppede afkalkningsprocessen ved at slukke maskinen, og du ikke ved, hvordan du løser problemet, skal du kontakte vores kundecenter for at få hjælp.
Lysene på espressomaskinen giver dig oplysninger om, hvad du skal gøre, samt om status for maskinen.
Brugervejledningen indeholder et særligt kapitel om, hvad lyssignalerne betyder. Brug søgefunktionen nedenfor til at finde og downloade den relevante brugervejledning til din Philips- eller Saeco-espressomaskine.
Bemærk: Hvis alle lysene blinker samtidig, bedes du kontakte vores kundecenter for at få hjælp.
Vi fandt {number} produkter, der er tilgængelige uden for dit land, så lokale kampagner er ikke gældende.
Vis produkterFundet {number} produkter
Vælg din model baseret på de sidste 2 cifre i dit produktnummer vist med blåt.
Fundet din model!
Hvis dette er den rigtige, skal du vælge den nedenfor. Ellers skal du søge igen.
Hvis kaffen bliver tynd, kan der være forskellige årsager og løsninger.
• Saeco-tilpasningssystemet er stadig i gang med justeringen. Bryg et par kopper kaffe mere.
• Skyl bryggeenheden med rent vand, og fokuser på filteret.
• Smør bryggeenheden som beskrevet i kapitlet om rengøring og vedligeholdelse
• Afmonter bryggeenheden, og rengør kaffetragten med skaftet på en ske.
• Hvis der ikke er en tragt til formalet kaffe, skal du stikke skeens skaft ind i kaffetragten.
Hvis der kun komme få dråber kaffe ud, kan der være forskellige årsager og løsninger.
• Skyl bryggeenheden med rent vand, og fokuser især på filteret.
• Smør bryggeenheden som beskrevet i afsnittet om rengøring og vedligeholdelse.
• Rengør kafferøret med en nål.
• Tag filteret ud af vandtanken, og nedsænk det i vand med den øverste del opad.
• Udskift filteret, og lad 2-3 kopper varmt vand løbe ud af maskinen.
• Hvis problemet ikke forsvinder, skal du lave en kop kaffe uden at bruge filteret. Hvis dette virker, ved du, at filteret er tilstoppet og skal udskiftes.
• Afkalk maskinen med Philips/Saeco afkalker.
Da der kan være forskellige årsager, kan en af følgende løsninger måske løse dit problem. Vejledningsfilmen* viser en mere detaljeret vejledning. 1. Første gang, du anvender maskinen Det er normalt, at de første bryggede kopper kan være tynde, da Saeco-tilpasningssystemet stadig tilpasser sig. Bryg 5-7 kopper kaffe mere. 2. Kaffebønner/partikler sidder fast under vandtanken og luft suges ind Tag vandtanken af, og fjern eventuelle bønner/partikler i vandtankholderområdet. Følg trinnene i vejledningsfilmen* om rengøring. 3. Bryggeenheden er tilstoppet af snavs Afmonter bryggeenheden, skyl den under rindende vand, og smør den, hvis det er nødvendigt. Følg trinnene i vejledningsfilmen* om rengøring for rengøringsvejledning og se, hvordan du indsætter og fjerner bryggeenheden. 4. Når et AquaClean/Brita-filter anvendes. Filteret blev ikke klargjort ordentligt før montering, eller det er måske tilstoppet. Tag filteret ud, og prøv at brygge en kop kaffe igen. Hvis dette virker, skal du sørge for, at vandfilteret er klargjort korrekt, før du sætter det tilbage, se film om klargøring af AquaClean-filteret. Sæt det klargjorte filter på igen. Hvis dette stadig ikke virker, kan filteret være tilstoppet og skal udskiftes. 5. Der er luft i vandkredsløbet Prøv at lade 2-3 kopper varmt vand køre igennem. 6. Til Exprelia- eller Xelsis-maskiner. SBS-knappen er lukket. Drej SBS-knappen til midterpositionen og bryg en espresso. 7. Maskinen skal afkalkes. Hvis du ikke har afkalket maskinen i et stykke tid eller udsat det nogle gange, er det nu tid til at afkalke maskinen. Afkalk kun maskinen med Philips/Saeco-afkalker. På afkalkningssiden kan du finde de korrekte instruktioner til din maskine. *Vejledningsfilmen gælder for alle fuldautomatiske espressomaskiner, ikke kun de nævnte modeller.
Drypbakken er sandsynligvis fuld, og vandet løber derfor over. Tøm drypbakken regelmæssigt. Indikatoren for fyldt drypbakke fortæller dig, hvornår du skal gøre det.
Kaffetragten er tilstoppet af formalet kaffe.
Sådan rengør du en tilstoppet kaffetragt:
• Afmonter bryggeenheden, og rengør kaffetragten med skaftet på en ske.
• Hvis der ikke er en tragt til formalet kaffe, skal du stikke skeens skaft op i kaffetragten nedefra.
• Hvis du har en Moltio- eller GranBaristo-maskine med en aftagelig beholder til bønner, skal du fjerne denne beholder og skille den ad. Fjern eventuelle bønner, der sidder fast i de to adskilte dele.
Hvis din espressomaskine ikke tænder, når du trykker på tænd/sluk-knappen, kan der være forskellige årsager og løsninger. 1. Undersøg strømledningen og tænd/sluk-knappen på bagsiden Sørg for, at ledningen er isat korrekt. Skub strømledningen ind i kaffemaskinen og stikkontakten. Kontroller, at tænd/sluk-knappen på bagsiden af kaffemaskinen er tændt. 2. Tilslut maskinen til et andet strømstik Kontroller, om der er for mange apparater tilsluttet til strømforsyningsgruppen. Prøv at tilslutte maskinen til en anden stikkontakt.
You are about to visit a Philips global content page
ContinueDer er mere detaljerede oplysninger om, hvordan du løser problemer med din Saeco eller Philips espressomaskine. kun et par klik væk.
Vi fandt {number} produkter, der er tilgængelige uden for dit land, så lokale kampagner er ikke gældende.
Vis produkterFundet {number} produkter
Vælg din model baseret på de sidste 2 cifre i dit produktnummer vist med blåt.
Fundet din model!
Hvis dette er den rigtige, skal du vælge den nedenfor. Ellers skal du søge igen.
You are about to visit a Philips global content page
Continue