Support til vedligeholdelse og fejlfinding på Saeco espressomaskiner, herunder Incanto, Minuto, XSMALL, Moltio, Exprelia, PicoBaristo og GranBaristo, Xelsis… og mange flere.
Support til vedligeholdelse og fejlfinding på Philips espressomaskine, herunder 2000-, 3000- og 4000-serien.
Smøring af kaffemaskinens bryggeenhed sikrer, at de mekaniske dele kan bevæge sig frit, så du får optimalt udbytte af din maskine. Brug Philips/Saeco smørefedt til smøring. Filmen nedenfor viser dig, hvilke dele der skal smøres. Sådan smører du maskinen:
Smøringsfrekvens for bryggeenhed: • Hvis du brygger 1-5 kopper kaffe om dagen, skal du smøre bryggeenheden hver 4. måned. • Hvis du brygger 6-10 kopper kaffe om dagen, skal du smøre bryggeenheden hver 2. måned. • Hvis du brygger mere end 10 kopper kaffe om dagen, skal du smøre bryggeenheden hver måned.
Ved montering af kaffemaskinens bryggeenhed skal den være i neutral position. Filmen nedenfor viser dig, hvordan du gør. Hvis du har problemer med at montere kaffemaskinens bryggeenhed:
Ved afmontering af kaffemaskinens bryggeenhed skal den være i neutral position.
Hvis du har problemer med at afmontere kaffemaskinens bryggeenhed:
Fjern aldrig bryggeenheden under afkalkning. Afslut altid afkalkningsprocessen først.
Ja, det er normalt, at kaffemaskinens drypbakke fyldes op ret hurtigt, og det betyder ikke, at maskinen er defekt. Under brug skylles det interne kredsløb med vand, der automatisk ender i drypbakken. Dette er ikke synligt udefra, og det kan derfor virke, som om drypbakken fyldes meget hurtigt. • Skylning sikrer optimal ydeevne. • Tøm og rengør drypbakken, hver gang indikatoren for fyldt drypbakke popper op gennem drypbakkens dæksel. Tip:Du kan placere en kop under røret for at opsamle det vand, der kommer ud af røret under hver automatisk gennemskylnings-/selvrensningscyklus.
Tøm altid kaffegrumsbeholderen, mens maskinen er tændt.
Hvis kaffegrumsbeholderen tømmes, mens maskinen er slukket, nulstilles kaffecyklustælleren ikke, og meddelelsen forsvinder ikke.
Monter heller ikke kaffegrumsbeholderen for hurtigt igen. Vent ca. 5 sekunder, før du monterer den i maskinen igen.
Der kommer kun vand ud af kaffemaskinen, og/eller der males ingen bønner, hvis kaffetragten er blokeret. • Tag bryggeenheden af, og rengør kaffetragten med skaftet på en ske. Se supportvideoen. • Hvis der ikke er en tragt til formalet kaffe, skal du stikke skeens skaft op i kaffetragten nedefra. • Hvis du har en Moltio- eller GranBaristo-maskine med en aftagelig beholder til bønner, skal du fjerne denne beholder og skille den ad. Fjern eventuelle bønner, der sidder fast i de to adskilte dele.
Sådan rengør du en tilstoppet kaffetragt:
Årsager til fejlkode 1, 3, 4, 5 eller 14 i kaffemaskinens display er angivet nedenfor. Hvis andre fejlkoder vises, bedes du kontakte vores kundecenter. • Afmonter bryggeenheden, og rengør kaffetragten med skaftet på en ske. • Hvis der ikke er en tragt til formalet kaffe, skal du stikke skeens skaft op i kaffetragten nedefra.
E01
Kaffetragten er tilstoppet af formalet kaffe.
Sådan rengør du en tilstoppet kaffetragt:
E03 • Skyl bryggeenheden med rent vand, og fokuser især på filteret. • Smør bryggeenheden som beskrevet i afsnittet om rengøring og vedligeholdelse.
Bryggeenheden er tilstoppet eller ikke korrekt smurt.
E04: • Skyl bryggeenheden med rent vand, og fokuser især på filteret. • Smør bryggeenheden som beskrevet i afsnittet om rengøring og vedligeholdelse. • Udskift bryggeenheden, og kontroller, at den er låst på plads. Du hører et blødt klik, når den er korrekt isat og låst. • Sluk maskinen, og tænd den igen. E05: • Da der kan være flere årsager, er du velkommen til at kontakte vores kundecenter for at få hjælp E14: • Maskinen er overophedet. • Sluk maskinen, og vent i 60 minutter.
Bryggeenheden er tilstoppet, er ikke korrekt smurt eller er ikke låst fast i den korrekte position.
Hvis der kun komme få dråber kaffe ud af kaffemaskinen, kan der være forskellige årsager. 1. Bryggeenheden er tilstoppet eller ikke korrekt smurt. • Skyl bryggeenheden med rent vand, og fokuser især på filteret. • Smør bryggeenheden som beskrevet i afsnittet om rengøring og vedligeholdelse.
2. Kafferøret er tilstoppet. • Rengør kafferøret med en nål.
3. Vandfilteret (f.eks. AquaClean/Brita) er ikke blevet korrekt klargjort eller er tilstoppet. • Tag filteret ud af vandtanken, og nedsænk det i vand med den øverste del opad. • Udskift filteret, og lad 2-3 kopper varmt vand løbe ud af maskinen. • Hvis problemet ikke forsvinder, skal du lave en kop kaffe uden at bruge filteret. Hvis dette virker, ved du, at filteret er tilstoppet og skal udskiftes.
4. Maskinen skal afkalkes. • Afkalk maskinen med Philips/Saeco-afkalker.
Hvis kaffemaskinen brygger tynd kaffe, kan der være forskellige årsager og løsninger. • Saeco-tilpasningssystemet er stadig i gang med justeringen. Bryg et par kopper kaffe mere. • Skyl bryggeenheden med rent vand, og fokuser på filteret. • Smør bryggeenheden som beskrevet i kapitlet om rengøring og vedligeholdelse
1. Første gang, du anvender maskinen:
3. Kaffetragten er tilstoppet af formalet kaffe. Rengør kaffetragten: • Afmonter bryggeenheden, og rengør kaffetragten med skaftet på en ske. • Hvis der ikke er en tragt til formalet kaffe, skal du stikke skeens skaft op i kaffetragten nedefra.
Hvis mælkekanden ikke skummer mælken, kan der være forskellige årsager og løsninger. 1. Mælkekandens dele er tilsmudsede. • Afmonter alle dele og rengør dem med varmt vand/opvaskemiddel. 2. Mælkekandens hældetud er ikke trukket helt ud. • Kontroller, at den er helt trukket ud. 3. Mælkerøret sidder ikke korrekt på mælkeskummeren. • Monter mælkerøret korrekt på mælkeskummeren.
You are about to visit a Philips global content page
Continue